SS Manticore. Rutland Space

En tekniker verkar ha dragit ut en panel och med lite smått panik kunnat sänka ned alarm ljudet till en lägre volym. Runt dig ropar några av de överlevande i matsalen ut sina positioner. Du noterar snabbt:
Det var mer en referens till ringandet i Rutgers öron. Men med det faktiska larmet nedskruvat kanske även ringandet i öronen lägger sig?

Jävla larm som tjuter också… Fan, Nyx hade ju visserligen sina lite speciella sidor men den där svarta sörjan var oväntat…behöver ta mig härifrån och låsa dörrslussen så det här livsfarliga inte tar mig och leta upp närmsta kom-central och varna övriga besättningen…

MAXA KOM-CENTRALENS VOLYM SKRIKER STÄNGAVGGRAAAAHIILAAAARMH-VETET…

Vad ända in i... Vad är det för fel på skeppet? Livsfarligt ju! Kom @Leon vi behöver snabbt lämna labbet och sätt oss i säkerhet!

LÄMNA LABBET TILLSAMMANS, SÖKA SÄKERHET

"Right, det var bättre. Tack! Nånting har gått allvarligt snett med skeppet och det är upp till oss att fixa det! Första prio är att få ordning på strömmen igen så vi får tillbaka full belysning och kontroll över alla funktioner! Enligt paragraf 18C-7.1 om nödsituationer tar jag tillfälligt befäll tills kaptenen dyker upp. Vi beger oss ner till maskinrummet och får ordning på det här!"

TAR KOMMANDOT! ORDERUTDELNING! MOT MASKINRUMMET (våning 4)!

Vad ända in i... Vad är det för fel på skeppet? Livsfarligt ju! Kom @Leon vi behöver snabbt lämna labbet och sätt oss i säkerhet!

LÄMNA LABBET TILLSAMMANS, SÖKA SÄKERHET
Säkerhet? Vi behöver klarhet! Och torra kläder. Finns här någon labbrock?

BYTER KLÄDER FÖLJER SILAS SPANAR

Back