Varulv SpringSmash23 - Runda 2

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Än så länge är du inte hemskickad från festen. För att göra sista timmarna lite trivsammare kan jag säga att tema är Frankrike. Kändes som att ni hade den. Vimes snacks passade ju för tusan in på temat!!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Än så länge är du inte hemskickad från festen. För att göra sista timmarna lite trivsammare kan jag säga att tema är Frankrike. Kändes som att ni hade den. Vimes snacks passade ju för tusan in på temat!!
Nej vi hade verkligen ingen aning. Vi hade liksom ingenting att gå på, trots att jag lyckades lura med mig @Sidd och @Majk i att outa snacks direkt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Och jag vill passa på att be om ursäkt för om jag förolämpat någon, gjort folk upprörda, låtsas varit upprörd själv etc, it was all an act :)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jädrans bra krigat @Anthrox

Hur kan du lyckas pricka rätt i första posten egentligen?

BUBBEL😵
Jag satsade på en märkligt svårtolkad maträtt som gick att tolka så brett att det skulle sticka i ögonen, men ändå vara svårt att säga att det inte stämmer och sen la till en dricka som lät vagt vårig och också var svårtolkad/hade brett användningsområde.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag satsade på en märkligt svårtolkad maträtt som gick att tolka så brett att det skulle sticka i ögonen, men ändå vara svårt att säga att det inte stämmer och sen la till en dricka som lät vagt vårig och också var svårtolkad/hade brett användningsområde.
Myycket snyggt! Champagne är ju så FRANKRIKE som det kan bli. Kändes som att pokebowlen var där för att förvilla 👌

När Vimes droppade konjakspäron trodde jag vi var stekta.

Det finaste ögonblicket i spelet ur mitt perspektiv var när jag och bb7 simultant sköt ner Vimes mat på ett extremt hånfullt ovh kategoriskt sätt. Säg att du gissar helt fel på temat utan att säga att du gissar helt fel på temat liksom (när den iskalla känslan tvärtom sa att Vimes gissat helt rätt på temat…🥶)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och jag vill passa på att be om ursäkt för om jag förolämpat någon, gjort folk upprörda, låtsas varit upprörd själv etc, it was all an act :)
Jag fejkade också alltihop! 💕

Utom ibland när jag tappade det 🤓 när jag vaknade upp till PSG-grejen slet jag mitt hår lite grann ☺ sen visade den sig ju vara ursmart med barcaspåret som jag inte ens tänkte på!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag fejkade också alltihop! 💕

Utom ibland när jag tappade det 🤓 när jag vaknade upp till PSG-grejen slet jag mitt hår lite grann ☺ sen visade den sig ju vara ursmart med barcaspåret som jag inte ens tänkte på!
Hade jag varit intresserad av fotboll som utspelats efter 2001 så hade det nog kunnat vara en alldeles för tydlig ledtråd. Jag var ändå inne på att temat var en plats eller någon sorts musik, efter vad ni gett oss. Trist också att @Octagonal fegade ur och inte sa hur många bokstäver det var. Det hade jag nog plockat temat på direkt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Sorry för att jag kaosar allihopa men som jag skrev i min första post R1:3:
”…jag anar att jag även denna gång kommer få det svårt med det kluriga i upplägget och kunna bidra med så mycket vettigt till byn.
Jag får försöka ägna mig åt hårt jobb istället och försöka få andra bybor att snappa upp nån ulv här å där som kanske sprattlar fel i mitt petande och stökande.”

Det gjorde jag hyffsat i alla fall😇

Det ledde oss bla annat till: Spelets roligaste post av BB7 R1:199
-efter att BB7 stress-outat sina lingon:
”Känner mig inte pressad, tycker hela ”strategin” luktar barnmat. Impetigo surar ihop, Sidd flamsar runt som att han var full, Octa kör sitt adelsmärke och håller sig undan. Majk vetefan och du är ju över hela spelplanen….”

Som jag sen skrev ”Låter som ett helt fantastiskt Varulvsspel @Basenanji

Välkomna och en eloge till er nya deltagare @Majk och @Anthrox som vågar ge sig in i detta flamsiga getingbo. Hoppas ni är med igen för det är roligt ju fler deltagare man är.

Hedersomnämnande: @Impetigo är ju knivskarp och i mitt tycke Varulvsspelens vassaste spelare👏👏👏: är jag ulv och Impe blir nattmördad så vet ni varför👹
Som Varulvsspelsdesigner som fixar spelmekaniken måste vi nog lägga till ”Impe-regeln”=kommer han knäcka ut nåt smart för lätt😍

Jag dansade till:
👍 Anthrox
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Sorry för att jag kaosar allihopa men som jag skrev i min första post R1:3:
”…jag anar att jag även denna gång kommer få det svårt med det kluriga i upplägget och kunna bidra med så mycket vettigt till byn.
Jag får försöka ägna mig åt hårt jobb istället och försöka få andra bybor att snappa upp nån ulv här å där som kanske sprattlar fel i mitt petande och stökande.”

Det gjorde jag hyffsat i alla fall😇

Det ledde oss bla annat till: Spelets roligaste post av BB7 R1:199
-efter att BB7 stress-outat sina lingon:
”Känner mig inte pressad, tycker hela ”strategin” luktar barnmat. Impetigo surar ihop, Sidd flamsar runt som att han var full, Octa kör sitt adelsmärke och håller sig undan. Majk vetefan och du är ju över hela spelplanen….”

Som jag sen skrev ”Låter som ett helt fantastiskt Varulvsspel @Basenanji

Välkomna och en eloge till er nya deltagare @Majk och @Anthrox som vågar ge sig in i detta flamsiga getingbo. Hoppas ni är med igen för det är roligt ju fler deltagare man är.

Hedersomnämnande: @Impetigo är ju knivskarp och i mitt tycke Varulvsspelens vassaste spelare👏👏👏: är jag ulv och Impe blir nattmördad så vet ni varför👹
Som Varulvsspelsdesigner som fixar spelmekaniken måste vi nog lägga till ”Impe-regeln”=kommer han knäcka ut nåt smart för lätt😍

Jag dansade till:
👍 Anthrox
Haha, ja, jag hade siktet inställt på att nattmörda Impe R1 enbart pga att jag blev skrämd av intelligensen där. Men sen kom BB7 och skärpte till sitt, i mitt tycke, slarviga och misstänksamma spel och gjorde att jag hamnade på radarn över misstänkta. Så jag tog ut BB7 istället, för att hoppas på att få mindre heat i R2.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Ta ut satsdelarna ur följande mening

BB7 är Basse junior

(och @Basenanji jag är helt med på att den här posten bryter mot dina regler, men 110% Kaoskardinal osv osv)
 
Top