Nekromanti Spelvärldar till Neotech 2

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Största problemet...

Hej igen.

Ok du har helt rätt att man ska imrovisera resten, det är ju det vi har gjort men vi hade alla det problemet att vi hade svårt att föreställa oss dom nya gigantiska städerna osv. Men det är ju bara ett problem för oss. Vi kör nu nutid för att bearbeta lite mer att köra nutid eftersom vi spelar Eon så pass mycket. Vi har tex en dvärg som började med stridsvana 8 och har nu 20. Dink Smallwood heter han lite lustigt. den fiquren har varit med i två år. Så vi är ganska inbitna i fantasy.

Men det går allt bättre att spela och nu när vi kör nutid så funkar allt det man tar för givet. Och sedan när vi har klarat av den här etappen så kan man ju avancera till framtid.

Men Cybertechen var också ett problem som vi inte var redo för. Cybertech ser jag som en krydda till spelet men allt var så osäkert då många ville stänga vissa cybertechs tex. pansarplåtar och då blev allt oklart var linjen skulle gå.

Men det kommer nog inte att dröja länge förän vi kan börja använda det också. Vi bygger upp spelet vart efter vi kör.

Jag fick en känslan att dom stora städerna är lite förmycket påbrädda i N2. Därför kör vi nutid i normalstora städer. Och jag som spelare uppger inte tiden och bearbetar oss lite framåt. Rätt som det är så kommer en vektor helikopter och jagar rollpersonerna. Jag tolkar N2 lite på ett annat sett. N2 är mycket bra och det finns mycket förhöjande inslag. Tex så körde vi nutid häromdan men ändå så skulle rollpersonerna göra en komplott mot megaföretaget Jolianta. Men det är mycket som spelar in. Vi kör tex. med nutida vapen och inget cybertech.

Jo just det. Jag tolkar N2 så här just nu att vi kör i nutid / snar framtid. Och alla saker i N2 kan förekomma. Det ger spelarna lite en känsla att dom mer och mer introduceras i N2 värld. Så vi kör med N2 världen samtidigt som vi inte gör det. Och det funkar väldigt bra.

//Martin
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
inte low-tech!

Men man kan se det så här.

Jag skulle vilja jämnaföra med det här vapnet som jag inte vet vad det heter som i alla fall förekommer i Universal Soldier. Det är ett mycket high-tech vapen en stor låda med två kanoner egentligen. Men det är faktiskt bara en modifierad M16 i en låda i stort sett.

Jag vill faktiskt ta tillbaka mina anklagelser om att N2 vapnena är Low-Tech. Se på landwarrior då pratade jag om WOW! Hight TECH! Men det är egentligen bara en M16A2 med ett extraodinärt kikarsikte och distansmetare i fram om det inte var lasersikte. Och det här med datorn och utrustningen är bara extra saker utifrån M16A2.

Alltså måste inte Neotechs vapen vara Low Tech alls utan bara vapen UTAN all megaelektronisk utrustning. Och den måste väl ändå FÖREKOMMA????

Jag tror t o m att jag ska sätta mig ner och skriva ner lite funderingar om elektronisk utrustning till vapen och lite regeltekninskt....

För vapnena i N2 har ju bättre räckvidd och vikt än vapen idag.

RipperDoc nu får du yttra dig i ärendet. Hade du tänkt att vapnena kunde spetsas med högteknologisk utrustning egentligen som idag?

//Martin
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Vad ni än gör: Klaga INTE på offensiv!!!!

hmm... tror ni vi kan få honom att sända själva ätandet live med en webcam?

Pendragon

Adidas går bäst ned med chillisås
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: inte low-tech!

Vapnen i sig behöver sällan vara high-tech. Men all kringutrstning finns. Alla sikten, cybertech, datorer och annat. Så visst håller jag med dig, vapnen är inte så low-tech, men det verkar som en del inte vill förstå det, eller snarare anser att det är annorlunda.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Re: Vad ni än gör: Klaga INTE på offensiv!!!!

Jag ställer AAAAAALLTID upp...

Men ändå ett par sandaler vore väl inge problem...

//Martin
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Jepp, det var inte alltför länge sedan det diskuterades när man skulle placera den första människan på Mars, men därefter har det inte hörts mycket.

Ekonomi är ju alltid ett stort problem, men USA är säkert intresserade av utöka sin storhet genom att vara först på Mars också (om de nu landade på Månen med Apollo 11, vilket jag tvivlar på).

För att återgå till Neotech så finns det säkert flertalet storföretag som skulle vilja stå som "sponsorer" för ett Marsprojekt - om de hade råd...

/Emil
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Vad ni än gör: Klaga INTE på offensiv!!!!

Man kan ju alltid investera i ett par tuggvänliga sandaler eller något dylikt.

Och det där med Deminus inlägg: Är det nnågon i redaktionen som kan se till att alla klagomål på Offensiv tas bort, jag manar alltså till att: använd era privilegier till att ta bort klagomål på offensiv. (Och jag hoppas att många av användarna är med på det också).

Det där med webbkamera var ingen dum idé./images/icons/smile.gif

/Seinet - Som uppmanar till en konspiration mot Ripper.

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: inte low-tech!

Tjenare....

Visst...Vapnen kanske är jätte avancerade....Men för mig är det dessutom viktigt hur vapnen ser ut......Eftersom det tydligen är en alternativ framtid (Vilken för mig alltid varit självklart) så borde det finnas vapen som ser lite annorlunda och high-tech ut.....Det behöver INTE vara vapen ala Mutant Chronicles....Det skulle inte passa....Men lite mer tidsenligt.

För övrigt så tror jag på Offensiv........
Innehåller det bara det som ni sagt så kan det rocka!!!

Mvh
Necrotech
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

vanti

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
32
Location
Piteå, Schweden
Re: Vad ni än gör: Klaga INTE på offensiv!!!!

enklare vore nog att skaffa en hypnoterapeut som kan lura RD att tro att ingen klagat... jag menar om man endo ska fuska so...

//vanti
 

vanti

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
32
Location
Piteå, Schweden
Jag vill inte vara nogon BesserWisser (= men jag kan inte holla mig =) men centrifugalkraften finns inte... kraften du osyftar heter centripetalkraft och er den kraft som trycker mot centrum och inte nogon kraft som trycker ut dig mot "golvet" =)

//vanti - er man en wasserbesser so er man =)
-Det heter BesserWisser!
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Man kan antagligen intergrera kults världsbeskrivning rakt in i N2s värld.
Eftersom kult´s regelsystem suger så helvetiskt fett blir det antagligen ett ganska tufft utbyte. Kult med Neotechs regler och miljö.. Det enda man behöver göra är att flytta fram historian sextio år in i framtiden (snackar om kults historia) och så har man en perfekt värld. Dessutom behöver man ju knappast spela galen kultist på hispan hela tiden, utan ta pauser som 'normal' invånare i n2´s värld.. Helt perfa.

Antagligen kommer vi att spela kult i neotech, ska bara säga till alla... De flesta verkar gilla iden.
<font size=-3>
(Annars kan man ju rollspela kult i eon.. fast det kanske inte blir lika skojigt...)
</font>

Smaffy är jag. blä.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Marvel Superheroes?

Precis! kolla på det spelet om ni ska skapa en Marvel värld (x-men) till N2.
Gör det själv.

Smaffy är jag. blä.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
wap och bluethooth är inte så tufft som det verkar!
sådetså.



Smaffy är jag. blä.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Men, om man inte klarar av att spela i en värld som inte stämmer överens med vår så gärna för mig. Då är det bara att modifiera världen.
Vad är det för skit?! Om man inte klarar av?! Verkar inte liiiite nedlåtande!

Smaffy är jag. blä.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Visst var det lite nedlåtande, och det kanske var lite ondödigt, men jag menade just det jag skrev. Om man inte vill spela i "vår" värld så får man ju modifiera. Och det är jag inget emot, det är upp till var och en hur dennes Neotechvärld skall se ut. Men då skapas en inkompatibiltet världarna emellen, som kan skapa problem.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top