Speltips till Switch mottages!

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Det låter ju onekligen rätt lovande! Verkar vara ett spel i min smak!
Efter att ha spelat igenom det så ja, det är helt okej. Särskilt om man gillar cyberpunk. Finns det bättre? Ja. Jag har en öm punkt för Technobabylon t ex, och Beneath a Steel Sky är ju bra det med. Men det är ett bra spel.
 
Last edited:

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Gemini Rue och Primordia publicerade av Wadjet Eye är också bra pnc, men bara den senare av dem finns till Switch.

Ruiner (tvåspaksslagsmålare/skjutare) var trevligt till en början när jag körde till PC men mindre kul mot slutet.

Katana Zero är en grymt bra plattformer.

Neurodiver kan vara bra, men har inte spelat.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Efterha spelat igenom det så ja, det är helt okej. Särskilt om man gillar cyberpunk. Finns det bättre? Ja. Jag har en öm punkt för Technobabylon t ex, och Beneath a Steel Sky är ju bra det med. Men det är ett bra spel.
Beneath a Steel Sky är ett av mina favorit peka och klicka spel! Men varken det eller Technobabylon finns på Switch såvitt jag vet?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
13 Sentinels - Aegis Rim är ett story fokuserat sci-fi spel där tonåringar måste köra mechar och slåss mot onda rymdvarelser under andra världskriget, i nutid och i framtiden. Det är lätt peka och klicka äventyrande nästan nere på visual Nobel nivå, och abstrakta strider på en karta över staden. Storyn innehåller såklart tidsresor, fruktansvärda experiment, minnes förluster och så vidare.
Unikt och kul.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Gemini Rue och Primordia publicerade av Wadjet Eye är också bra pnc, men bara den senare av dem finns till Switch.

Ruiner (tvåspaksslagsmålare/skjutare) var trevligt till en början när jag körde till PC men mindre kul mot slutet.

Katana Zero är en grymt bra plattformer.

Neurodiver kan vara bra, men har inte spelat.
Tack för massa bra tips! Tror jag spelat ett annat spel som utspelar sig i Neurodrivers universum som var bra 🙂

Ruiner har jag testat. Det är verkligen ett av de mest atmosfäriska cyberpunkspelen, men jag var så dålig på det att det liksom inte gick att spela 😄

Primordia har jag hört en massa gott om! Det är år postap-hållet va?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
13 Sentinels - Aegis Rim är ett story fokuserat sci-fi spel där tonåringar måste köra mechar och slåss mot onda rymdvarelser under andra världskriget, i nutid och i framtiden. Det är lätt peka och klicka äventyrande nästan nere på visual Nobel nivå, och abstrakta strider på en karta över staden. Storyn innehåller såklart tidsresor, fruktansvärda experiment, minnes förluster och så vidare.
Unikt och kul.
Det ser riktigt coolt ut!!!
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Primordia har jag hört en massa gott om! Det är år postap-hållet va?
Ja, bara robotar kvar efter det sista kriget. Det delar en del vibbar med BaSS men har mer ödemark.

Och nej varken BaSS eller Technobabylon verkar finnas till Switch, ursäkta. :)
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
En tråd jag borde följa, eftersom jag spelar massor på Switch, och många här verkar dela min smak.

Såg att Franz frågade efter Dragon's Dogma. Det är kul, men kanske inget om du inte vill åt 80-timmarsspel; tänk Skyrim (fast aningen mindre). Jag gillade det, men jag har ganska ordentliga klagomål på det spelet också, de är bara detaljer, men det är väldigt störande detaljer. Kan gå in på det om någon undrar specifikt.

Förutom tipset om Obra Dinn så tror jag väl ändå att Subnautica finns till Switch, va? PS4-versionen var buggig utav helvete, men oj oj oj oj vilket spel det var. Om du inte vet vad det är, GOOGLA INGENTING FÖR GUDS SKULL - Subnautica är som glass - intages KALL. Smält, varm glass är dåligt.

Ett otippat kul pekåklick var The Way - eftersom du gillade Lacuna och The Fall, så varför inte? Och det finns en uppföljare på The Fall också - inte fullt lika bra, men väldigt fin ändå. Ett annat tillfredsställande och kul pekåklick var Agent A.

Mer stämningsfullt plattform än Unravel får man leta efter. I sin stillsamhet var det en sådan kärleksförklaring till norrsvensk landsbygd att jag utan överdrift blev tårögd. Unravel 2, där man spelar 2 spelare coop, var också fantastiskt, men faktiskt inte lika... PISSNYGGT som första.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Såg att Franz frågade efter Dragon's Dogma. Det är kul, men kanske inget om du inte vill åt 80-timmarsspel; tänk Skyrim (fast aningen mindre). Jag gillade det, men jag har ganska ordentliga klagomål på det spelet också, de är bara detaljer, men det är väldigt störande detaljer. Kan gå in på det om någon undrar specifikt.
Egentligen är nog det spelet för långt för mig, men jag måste erkänna att jag köpte det för någon vecka sedan. Det kostade bara 50 kr på rea så tänkte det kunde vara värt en chansning. Du får jättegärna berätta om duns klagomål gällande spelet samt vad som gör det bra 🙂

Förutom tipset om Obra Dinn så tror jag väl ändå att Subnautica finns till Switch, va? PS4-versionen var buggig utav helvete, men oj oj oj oj vilket spel det var. Om du inte vet vad det är, GOOGLA INGENTING FÖR GUDS SKULL - Subnautica är som glass - intages KALL. Smält, varm glass är dåligt.
Jag har en sanslös rädsla för undervattensbanor i spel. Har aldrig klarat ens Super Mario 64 då jag var för skraj för undervattensbanorna och har än idag obehagskänslor från banan i Tomb Raider 2 som började på havets botten. Så Subnautica kommer jag aldrig någonsin att våga spela.

Ett otippat kul pekåklick var The Way - eftersom du gillade Lacuna och The Fall, så varför inte? Och det finns en uppföljare på The Fall också - inte fullt lika bra, men väldigt fin ändå. Ett annat tillfredsställande och kul pekåklick var Agent A.
Mer stämningsfullt plattform än Unravel får man leta efter. I sin stillsamhet var det en sådan kärleksförklaring till norrsvensk landsbygd att jag utan överdrift blev tårögd. Unravel 2, där man spelar 2 spelare coop, var också fantastiskt, men faktiskt inte lika... PISSNYGGT som första.
Jag borde verkligen ge Unravel en ny chans! Började spela det men tyckte kontrollerna var så dåliga att jag gav upp snabbt. Men det var kanske bara jag som var för kräsen.
 

Zimeon

Magister Katt
Joined
31 Mar 2013
Messages
255
Location
Åkersberga
Jag har en sanslös rädsla för undervattensbanor i spel. Har aldrig klarat ens Super Mario 64 då jag var för skraj för undervattensbanorna och har än idag obehagskänslor från banan i Tomb Raider 2 som började på havets botten. Så Subnautica kommer jag aldrig någonsin att våga spela.
Aj aj, ja, då kan det ju bli svårt. I mitt har jag en definitivt rädsla för vatten och framförallt djupa vatten och framförallt VÄLDIGT djupa vatten, så att spela Subnautica var på en perfekt spänningsnivå för mig. Jag höll mig på de grundaste ställena i timmar innan jag vågade mig ut någonstans. Det jag tycker gör spelet fantastiskt (utan att spoila något) var att det på ett snyggt, stegliknande sätt lyckades att se till att så fort man blev varm i kläderna på ett ställe, så lyckades de ändå behålla klaustrofobin med undervatten.

Men är man skrajare än jag, ja, då blir det svårt. Synd, för spelet är guld.

Jag borde verkligen ge Unravel en ny chans! Började spela det men tyckte kontrollerna var så dåliga att jag gav upp snabbt. Men det var kanske bara jag som var för kräsen.
Det där med kontroll verkar vara så individuellt. Jag tänkte inte ens på kontrollen när jag spelade det. Jag blev bara rörd över att minsta leksak, minsta mossbit, minsta BARR var _så extremt svenskt_ att det började kännas som en vemodig hyllning. Pricken över i var att själva TAPETEN i introduktionssekvensen är exakt samma j-vla tapet som min svärmor har hemma hos sig. Och de bor ute på landet (förvisso söderut, då, men ändå)
 
Top