Nekromanti (Spelmakande) Forumiter i Malmö?

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Jag har precis packat upp. Kan väl imorgon men vill göra mig hemmastadd först.

Bara jag och Vincent som kan på onsdag 17.00 på kaféet? Jag är fortfarande på dock, även om det bara blir vi två. :)

Annars kan vi väl säga måndag nästa vecka 17.00 på Spelens hus? Är Vincent alltid upptagen på måndagar? Vore konstigt om vi anordnade en återkommande träff när personen som startade förfrågan inte kan.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Rickard;n112348 said:
Jag har precis packat upp. Kan väl imorgon men vill göra mig hemmastadd först.

Bara jag och Vincent som kan på onsdag 17.00 på kaféet? Jag är fortfarande på dock, även om det bara blir vi två. :)

Annars kan vi väl säga måndag nästa vecka 17.00 på Spelens hus? Är Vincent alltid upptagen på måndagar? Vore konstigt om vi anordnade en återkommande träff när personen som startade förfrågan inte kan.
Jag jobbar skift så det beror på - så nej, jag är inte alltid upptagen, men det finns en chans att jag jobbar. :/
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Max Raven;n112379 said:
Jag jobbar skift så det beror på - så nej, jag är inte alltid upptagen, men det finns en chans att jag jobbar. :/
Finns det något schema för hur dina skift ser ut? Så fall hade det ju varit lättast att utgå ifrån det också kan du komma med förslag.

Själv har jag regelbundna tider från 7-16 (antagligen ifrån 8-17 senare i år) så för mig mig är dagarna oftast inget problem.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Arazand;n112437 said:
Finns det något schema för hur dina skift ser ut? Så fall hade det ju varit lättast att utgå ifrån det också kan du komma med förslag.

Själv har jag regelbundna tider från 7-16 (antagligen ifrån 8-17 senare i år) så för mig mig är dagarna oftast inget problem.
Mitt schema roterar men det innebär inte att jag har regelbundna tider. Jag har inget problem med att inte alltid kunna vara på plats. Ska dock kontrollera och återkomma. :)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Max Raven;n112451 said:
Mitt schema roterar men det innebär inte att jag har regelbundna tider. Jag har inget problem med att inte alltid kunna vara på plats. Ska dock kontrollera och återkomma. :)
Nu kommer vi att byta schema inom snar framtid - övergångsperioden börjar nästa vecka - så det här kommer vara lite annorlunda, men t ex:
Denna vecka har jag eftermiddagsskift på måndag, torsdag och fredag. Jag börjar 14:00. Alltså kan jag inte delta idag.

Nästa vecka och veckan därpå går det bra, så även vecka 38, 39 och 40. Vecka 41 och 42 går inte, vecka 43 (och kanske 44) fungerar.

Så oftast går det för mig, men det finns en del gånger då det inte går lika bra. Detta förutsätter att jag inte behöver hoppa in för att någon är sjuk, vilket kan hända.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Vi bör nog inte basera det här konceptet på nån slags premiss att specifika personer måste kunna komma hela tiden, jag kommer knappast kunna varenda måndag jag heller. Men jag är öppen för att lägga det på andra dagar, bara föreslå så. Men först av allt tycker jag vi ska träffas och se om det öht är intressant och funkar, tänk om vi inte står ut med varandra liksom? ^_^ :p
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Eftersom nästa vecka går bra för TS här så kan vi ju testa med måndag nästa vecka (den 31'e Aug) på Spelens hus.

Sen finns ju det andra alternativet för er som ville träffa på Lite Off Coffee Shop på Onsdag också.

Men tills dess finns jag på skype allt som oftast. De som vill kan alltid lägga till mig där(akh.arazand@gmail.com) eller på Steam(Arazand) för den delen. :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Ymir;n112513 said:
Vi bör nog inte basera det här konceptet på nån slags premiss att specifika personer måste kunna komma hela tiden,
Nä, men i alla fall första gången. Lite Off Coffee Shop kommer jag att sitta på imorgon runt 17.00. Be there or be without fika. Jag kan bjuda på första koppen. Bjud tillbaka när ni kan.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Rickard;n112803 said:
Nä, men i alla fall första gången. Lite Off Coffee Shop kommer jag att sitta på imorgon runt 17.00. Be there or be without fika. Jag kan bjuda på första koppen. Bjud tillbaka när ni kan.
jag kan nog inte tyvärr, ironiskt nog så har jag ett skype-möte med Helmgast (dvs, angående rollspelsskapande) just då.
 

Deckard

Veteran
Joined
24 Feb 2014
Messages
95
Kan meddela här att jag och några andra vana Eon-spelare kommer att titta in på spelens hus imorgon (torsdag) kring kl. 5-6 för att förhoppningsvis träffa några likasinnade och göra något åt avsaknaden av rollspelsträffar i Malmö. Vi är öppna både för nya spelare och spelledare så there's room for everyone.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag kommer vara där från och med klockan 5 på torsdag, så let's make it a date! Jag kommer dock hålla i mahjongen vid den tiden, så det beror på spelarantalet (mahjong behöver multiplar av fyra) hur mycket tid jag har för att samspråka. Jag försöker få med mig några fler eoniter eller eonsugna, så vi kan bilda en stor och mysig hög. (Also, jag kommer tvinga er att prova mahjong).
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Jag kommer till antingen X eller Y. Minns inte om det är idag eller imorgon jag ska tvätta... :p
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Jag kommer att dyka upp på Lite Off idag runt 17:00 och förmodligen på Spelens Hus nästa vecka.

Jag är gubben med glasögon, blå jeans och dålig frisyr. :p
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Tvätt imorgon, så jag tar en titt förbi på Lite Off, sticker ut som en annan tok med mitt långa maskulina hår... *hair flick*
 
Top