Nekromanti (Spelmakande) Forumiter i Malmö?

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
CapnZapp;n108943 said:
Min enda gissning är om det är svårt få tag på lokal, typ välvilligt inställd skola.

Sedan kan ju ett konvent gå bra eller dåligt oavsett besökarantal, dvs av skäl som inte går att spekulera i utan att känna ledningsgruppen.
Mmf. Fått lite mer inblick i det, och det är definitivt inte lokal. Sedan gäller det inte alla år, men senaste åren har det varit mer grundläggande: Folk har inte vetat om att konventet blivit av, för konventet har utannonserats i god tid.

Sedan var det något med överlämningen från gamla gardet, att nya gardet inte riktigt hade haft koll på hur mycket jobb det var de sista två månaderna före konventet, lite sånt. Organisationsjox helt enkelt.

(Obs: Jag har aldrig arrat konvent, så det senare är inte mina subjektiva åsikter, utan från andra som varit involverade i SydCon förr)
 

boblix

Veteran
Joined
24 Nov 2009
Messages
13
Hej! Bor numer i Lund (tidigare i Malmö) och har bott i skåne ett tag utan att riktigt hittat någon att spela med. Känns som att skåne är tunt på rollspelare? Jag är av typen äldre rollspelare av den gamla stammen med Drakar & Demoner på 80-talet. Har sedan spelat Eon, Mutant och lite så. Har köpt nya Eon 4 och Mutant År: Noll utan att ha spelat det än. Jag har flyttat från mina gamla rollspelvänner och sitter nu ensam med nostalgi, böcker och en vilja att spela! :)

Tänker att det MÅSTE finnas någon mer i skåne som är i min situation? Lite äldre rollspelsnostalgiker som vill spela? ...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag vill verkligen göra något för att försöka svetsa samman Skånes rollspelscommunity, men jag vill bara -spela- med folk jag känner mig 100% trygg och awesome med, eftersom jag sätter stort värde vid att mitt rollspelande ska ha maximal kvalitet. Därför kan jag inte bara hux flux liksom dra igång kampanjer med er alla, men jag hade gärna träffat folk och snackat rollspel och grejer, och sett vart det leder i framtiden. Min idé om ett minikonvent är en tanke, ett mindre ambitiöst alternativ vore att starta en spelmakar-förening och ha mer eller mindre regelbundna rollspelsbyggande och rollspelssnack-träffar på Spelens hus (jag har nycklar till lokalen). Öppen för idéer.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Ymir;n110115 said:
Jag vill verkligen göra något för att försöka svetsa samman Skånes rollspelscommunity, men jag vill bara -spela- med folk jag känner mig 100% trygg och awesome med, eftersom jag sätter stort värde vid att mitt rollspelande ska ha maximal kvalitet. Därför kan jag inte bara hux flux liksom dra igång kampanjer med er alla, men jag hade gärna träffat folk och snackat rollspel och grejer, och sett vart det leder i framtiden. Min idé om ett minikonvent är en tanke, ett mindre ambitiöst alternativ vore att starta en spelmakar-förening och ha mer eller mindre regelbundna rollspelsbyggande och rollspelssnack-träffar på Spelens hus (jag har nycklar till lokalen). Öppen för idéer.
Rollspelsmakarträffar på Spelens hus på onsdagar? :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag har kollat med folket på Spelens hus. Den absolut lättaste varianten är att jag snackar ihop mig med Sydcon-folket och att vi därmed blir en rollspelsmakargrupp som är en underförening till Sydcon, så kan Sydcon sköta allt administrativt tråkigt skit. Onsdagar är en möjlig dag, men då får vi trängas med Malmö brädspelskafé och lite annat löst folk. Jag är pepp på detta, men ska det funka krävs det att fler än jag och Max Raven är intresserade.

Sydcon håller för övrigt på att styras upp, mot målet att återuppstå som ett värdigt och fett konvent 2016. Jag tror jag ska engagera mig i detta.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
Cybot;n108699 said:
Trots 1/8-del av sveriges befolkning så är skåne i princip Sveriges rollspelsfattigaste landskap.
Är det verkligen så illa? När jag studerade på LTH (nittital typ) så var det ganska tätbefolkat med rollspelare där och i resten av lund.
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Är också i Malmö. Spelens hus har jag inte varit på sedan det bröts loss ifrån Terebi Gemu... gjorde något försök på att fotografera deras pärltavla... gick inget vidare(var inte förbered) och lite andra försök till aktiviteter. Iallafall. Jag hade gärna kommit på en spelmakarträff.

Onsdag imorgon, kanske lite tidigt, men hojta till om ni ska ses, bor i närheten och har semester.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Arazand;n110257 said:
Är också i Malmö. Spelens hus har jag inte varit på sedan det bröts loss ifrån Terebi Gemu... gjorde något försök på att fotografera deras pärltavla... gick inget vidare(var inte förbered) och lite andra försök till aktiviteter. Iallafall. Jag hade gärna kommit på en spelmakarträff.

Onsdag imorgon, kanske lite tidigt, men hojta till om ni ska ses, bor i närheten och har semester.
nu på onsdag blir lite tidigt, men kanske i nästa vecka, eller nästnästa? Ni kan väl fortsätta bevaka den här tråden, så ska jag pejla intresset för detta och hålla er uppdaterade på läget.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Torsdag skulle också funka? Vilka dagar är det mindre trångt på? :)

(Är för övrigt med på SydCon i Rollspelsänden, men mitt kontaktnät bland ungdomar är lite begränsat)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Max Raven;n108555 said:
Hej!
Jag har nyligen flyttat ner till Malmö och undrade om det fanns några fler i stan? :)
Jag kommer att bo i Malmö från och med nu på söndag. Träffas på ett café på onsdag nästa vecka?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Annars hålls det spelmakarverkstad på Spelens hus på onsdag. De gör strategispel dock, inte rollspel, så det känns inte som helt rätt för oss (men han som håller i det är rollspelare).

<-- har inte råd att gå på café. Men näver mind för jag är kanske bortrest nästa vecka.

Torsdagar på Spelens hus är ganska fria numera tror jag. Jag skulle spontant föreslå varannan torsdag (när det inte är mahjong där). Då får vi dock dela lokalen med Wasabi, som kan vara ganska högljudda, och ibland kommer sno sofforna från oss. Måndagar och fredagar är annars total öken, och Miff har ofta sitt rollspelande på fredagar så egentligen vore fredagar optimalt för våra syften. Jag ska gå ned och dubbelkolla schemat imorrn.
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Jag är som Ymir, önskar jag kunde hänga med till caféet men det är pengar jag inte har just nu. På tal om café finns även Pixelcafé på Slussen. Men där brukar vara rätt högljutt. Det är resturang och arkadhall egentligen.

Iallafall. Fredagar är en dag som oftast passar för mig på spelens hus, även Onsdagar som sagt. Jag har mina spelmöten med min grupp på lördagar så. Men undviker gärna Torsdagar, jag vet i första hand hur högljudda anime-fans kan bli, hahaha. Plus att jag tror jag hade blivit ganska störd, känner några av dem i Wasabi och mitt projekt har iallafall art som är väldigt japan-influerat. ;P Men det är min personliga preferens. :)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Ymir;n111509 said:
Annars hålls det spelmakarverkstad på Spelens hus på onsdag. De gör strategispel dock, inte rollspel, så det känns inte som helt rätt för oss (men han som håller i det är rollspelare).

<-- har inte råd att gå på café. Men näver mind för jag är kanske bortrest.
Någon kopp kan jag nog bjuda på, men drar mig för att lova för mycket. ;)

Måndagar låter annars bra. Fredagar är det lite trixigare med.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Rickard;n111511 said:
Det låter väldigt trevligt. Nämn en tid. :)

---

Spelens hus låter också lockande och är rätt nära där jag ska bo. Kan helt klart bli en mötesplats i framtiden.

http://www.spelenshus.se/
En tid: Någon gång efter 1700? (Kan hela dagen och jobbar eftermiddag dagen efter)
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
Jag kan komma, beroende på klockslag. :) Ska vi ses den 24 Aug (imorgon) eller 31 Aug?
 
Top