Nekromanti (Spelmakande) Forumiter i Malmö?

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Hej!
Jag har nyligen flyttat ner till Malmö och undrade om det fanns några fler i stan? :)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Kanske ska försöka få till någon slags träff? Alla välkomna, i Lund eller Malmö?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Låter skittrevligt! Jag är inte hemma på någon vecka nu men gärna en bit in i augusti.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Har en vag känsla att det är en del folk på den där ön någon vecka... :)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag och mitt crew är också Malmö-baserade. Jag kan ofta träffas på Spelens hus vid Värnhem, där även rollspelsföreningen Miff håller till.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Jag ska faktiskt förbi Spelens Hus imorgon, i samband med SydCon, om jag minns rätt.

Men det är inte ofta som jag är där.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Absolut, har ett späckat schema, men om ni bestämmer något kan man ju se om man har tid att svänga förbi.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Imorgon är jag i Jämtland, så det får bli en annan gång isåfall, torsdagar är jag på Spelens hus och spelar mahjong tex. Men Malmö hade behövt en mer organiserad rollspelsscen, så jag är öppen för förslag.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,352
Location
Helsingborg
Ymir;n108698 said:
Imorgon är jag i Jämtland, så det får bli en annan gång isåfall, torsdagar är jag på Spelens hus och spelar mahjong tex. Men Malmö hade behövt en mer organiserad rollspelsscen, så jag är öppen för förslag.
Skåne behöver en mer organiserad rollspelsscen.
Trots 1/8-del av sveriges befolkning så är skåne i princip Sveriges rollspelsfattigaste landskap.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Cybot;n108699 said:
Skåne behöver en mer organiserad rollspelsscen.
Trots 1/8-del av sveriges befolkning så är skåne i princip Sveriges rollspelsfattigaste landskap.
Jag är öppen för förslag angående detta också. Minikonvent på Spelens hus? Idén är givetvis då att man kommer som enskild individ, som på alla bättre konvent, och att man själv måste bidra med ett scenario som man spelleder, eller någon annan jämförbar arbetsinsats, för att öht få komma.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Jag bor i Eslöv, knappt 30 minuter med tåg från Malmö, mindre än så till Lund såklart.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Jag tänkte att det skulle vara trevligt att ha en spelmakarträff eller trettio, också... ;)
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Cybot;n108699 said:
Skåne behöver en mer organiserad rollspelsscen.
Trots 1/8-del av sveriges befolkning så är skåne i princip Sveriges rollspelsfattigaste landskap.
Det är lite mystiskt. SydCon brukade vara större än GothCon, t ex, och det under nästan hela 90-talet.
 

Deckard

Veteran
Joined
24 Feb 2014
Messages
95
Jag bor i Malmö. Är jättegärna med och spelar Eon om någon behöver spelare. Kan väl kanske vara öppen för annat också ;)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Deckard;n108812 said:
Jag bor i Malmö. Är jättegärna med och spelar Eon om någon behöver spelare. Kan
väl kanske vara öppen för annat också
;)
Jag är intresserad av spelare till framtida eonkampanjer. Hör av dig i ett PM och berätta om dina preferenser så kan vi diskutera saken närmare.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Max Raven;n108808 said:
Det är lite mystiskt. SydCon brukade vara större än GothCon, t ex, och det under nästan hela 90-talet.
Min enda gissning är om det är svårt få tag på lokal, typ välvilligt inställd skola.

Sedan kan ju ett konvent gå bra eller dåligt oavsett besökarantal, dvs av skäl som inte går att spekulera i utan att känna ledningsgruppen.
 
Top