Nekromanti Spel du vill spela och varför!

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Vitulv said:
Jag skulle vilja spela CoC d20, eftersom det verkade så stört jävla bra. Tyvärr glömde jag det hos en tatuerare för sju år sen eller nåt sånt.
Jag sålde mitt ex. Den finaste boken av dem alla. Verkligen utmärkt spel, men med hjälp av SRD och lite fantasi är det enkelt att spela CoC ändå. SAN=Wis•5.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,434
Location
Maastricht
Jag vill spela The One Ring med Blasphemy som SL och Den Upplyste Despoten som The psycho from Gondor i The return of the Psycho from Gondor II, now as The Psycho from Laketown.
Sedan finns det ett gäng goa Göteborgare som gärna får fylla upp de övriga rollerna, ni vet vilka ni är!

Jag vill sitta med Messiah i min hand vid den här tiden om ca 1,5 år och spelleda det med samma människor som ovan. Det vore Awesome! :gremlaugh:

Noir vill jag alltid spela. Det är bäst. Settingen är oviktig, Sandukar, Star Wars eller vad som!

Valfritt till nya WoD. Det är något med det som verkligen tänder rollsplsgnistan inom mig. Favoritenär Werewolf, men Vampire duger lika bra. Även Mage och Changeling skulle vara nice att testa. Återigen så skulle jag vilja spela med folket ovan.

Artesia vore skoj för det är så snyggt och har en underbart skön setting. JAg fatar dock inte reglerna och varje gång jag försöker så kommer något annat i vägen. Stört!

Qin med Blasphemy, Krille och Den Upplyste Despoten för att Krile tyckte att jag skulle flytta tillbaka till Gbg för att spelleda det, det är helt enkelt hardcore och jag kanske gör det. Alla måste dessutom ha coola skägg och mustascher och roliga huvudbonader, de blir bäst så helt enkelt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
SLA Industries: Det är ju som om Throbbing Gristle och Bauhaus gjorde en platta ihop och lät Blixa Bargeld producera den. Typ.

Mechanical Dream: Ni sitter i er stad i ett jättstort träd och det blev natt. Pelle äter upp Anders, och eftersom ni är fattiga dyker det upp stora monster och äter upp er. Nästa gång ska ni försöka överleva mer än 5 minuter, och då ska vi lägga till lite sjukt komplicerade politiska intriger med mycket knivar i mörkret och gift. Är ni på?

Little Fears: Det är ju som Låt den rätta komma in, fast läskigt och bra.

Vampire the Masquerade: Jag skulle vilja spela en seriös kampanj i VtM.

Sen finns det en hel del annat också...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jag vill spela The One Ring med Blasphemy som SL och Den Upplyste Despoten som The psycho from Gondor i The return of the Psycho from Gondor II, now as The Psycho from Laketown.
Om du flyttar till Göteborg så lovar jag att ta på mig rollen som SL i "The return of the psycho from Gondor" så länge vi kan få Marco att axla psychorollen (men det torde inte vara något problem).

Själv så vill jag spela:

Star Wars: Jag är den evige spelledaren i Star Wars. Jag skulle verkligen vilja spela det också... Kanske en clone trooper-kampanj, eller att man är sith-lärlingar eller att... ja vad som helst nästan.

Lord of the Rings: Någonting i midgård hade varit ruskigt roligt. Även här är jag den evige spelledaren.

Vampire: En rå och gritty vampirekampanj med mycket drama och lite tärningar...

Eon IV: Skulle vilja testa spela Eon IV med Ymir som spelledare... hade varit intressant.

Hmmm inser just nu att jag vill spela de kampanjer som jag själv spelleder...
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Jag vill spelleda Burning Wheel Gold med Krank, Storuggla, Niklas73 och nån mer. Det vore far out.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag vill spelleda Burning Wheel Gold med Krank, Storuggla, Niklas73 och nån mer. Det vore far out."

Jag vet inte hur jag ska tolka den spelgruppen...


Storuggla, nån mer är förvisso en cool katt
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
rjonas said:
Vitulv said:
Jag skulle vilja spela CoC d20, eftersom det verkade så stört jävla bra. Tyvärr glömde jag det hos en tatuerare för sju år sen eller nåt sånt.
Jag sålde mitt ex. Den finaste boken av dem alla. Verkligen utmärkt spel, men med hjälp av SRD och lite fantasi är det enkelt att spela CoC ändå. SAN=Wis•5.
Jag har kvar mitt ex!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Storuggla said:
"Jag vill spelleda Burning Wheel Gold med Krank, Storuggla, Niklas73 och nån mer. Det vore far out."

Jag vet inte hur jag ska tolka den spelgruppen...


Storuggla, nån mer är förvisso en cool katt
En gäst, kanske?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Port Kad, The Rim
Under 2012 ska vårt spelgäng köra en westernkampanj 1869 där alla PC är Pinkerton-detektiver som jagar tågrånare. Den vill jag verkligen spela. (Jag gillar alla våra snutkampanjer. Mycket tänka och psykologiskt hanterande av NPCer.)

(Vi använder BRP, inte Western-reglerna.)
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,209
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
well, då får vi antingen glatt strunta i detta och punda satan, eller så speedballar vi krossade multivitamin-tabletter. Hardcore either way. Vi kan också äta obscena mängder choklad, för det innehåller både koffein, socker och l-dopa; rena kombinationsdrogen really.

För Noumenon måste spelas.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag vill spela Allan. Det tycker jag verkar spännande. Kanske i en grupp som inte förväntar sig det.

//erik. sosumi
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Vill spela Dungeons and Dragons årgång 74 med Chainmail och Outdoor Survival reglerna, för det är ju så rollspel skulle spelas, allt efter är ju bara bleka kopior.

Sen nått valfritt från Poppegames :gremsmile:
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Mer Apocalypse World för det är sjukt bra och återskapar mycket av magin från den "naiva" fasen man hade när man började spela rollspel.

Mer Yttersta Domen. Stämningen i det är typ dogmafilm+Dune och lite som datorspelet Alpha Centauri.

OD&D med några sköna husregler. Sugen på ett väldigt smalt utforskarspel (eftersom guld = XP) som växer i takt med spelare samt hur det konstiga karaktärskapandet (spela massor av level 1-gubbar tills någon överlever) känns i praktiken.

MADCorp av samma anledningar fast MADCorp har lite köttigare rollpersoner som inte levlar. Vill se hur metagejmet växer fram: det kanske är kostnadseffektivt att kasta flashbangs i alla rum? Kanske är billigare att alltid amputera istället för att köpa antibiotika hela tiden?

Neumenon för att det också handlar om utforskande om än på ett extremt flummigt plan.
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
Burning Wheel: för att regelsystemet inte liknar något annat jag spelat tidigare och att det vore kul att spela en skräddarsydd kampanj som spelare och SL tillsammans kommit överens om. Det skulle också ge möjlighet att spela i The Old world eller Ereb Altor med bra regler.
Ars Magica: vem vill inte vara magiker i det medeltida Europa? Det ska dock sägas att när jag väl lagt händerna på grundboken och läst den, har jag blivit lite avskräckt. Även om de bara använder de fyra räknesätten är det en hiskelig massa formler som måste räknas ut för att generera RP och spela.
Mutant Noir: spelvärlden jag älskar med (buggfritt) regelsystem för karaktärsdrivet spel.
 

Joakim_UBBT

Veteran
Joined
31 May 2000
Messages
144
Location
Polishuset
Lindenius said:
Jag vill spela Allan. Det tycker jag verkar spännande. Kanske i en grupp som inte förväntar sig det.
Det går bra....

Ars Magica: För att det är en ny edition där ute

Star wars: För att Dark Stryder är en rolig ide´

Western: Mest för att jag kommer ihåg hur det var med snabbhetstabellen.

Cyberpunk: För att det är så jävla 90-tal (och då var jag ung och vacker)
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Lindenius said:
Jag vill spela Allan. Det tycker jag verkar spännande. Kanske i en grupp som inte förväntar sig det.

//erik. sosumi
( :gremgrin::gremgrin: )

Ja, ingen förväntade sig nog att du skulle spela Allan just här och i våran grupp. :gremwink:
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Patrick Bateman said:
Ars Magica: vem vill inte vara magiker i det medeltida Europa? Det ska dock sägas att när jag väl lagt händerna på grundboken och läst den, har jag blivit lite avskräckt. Även om de bara använder de fyra räknesätten är det en hiskelig massa formler som måste räknas ut för att generera RP och spela.
Egentligen inte. I princip allt räknande fungerar efter principen x + y + z - a. Svårigheten som nybörjare är att lära sig alla latinska ord.

Ars Magicas stora nackdel är annars att det består av sjukt många ad hoc-regler (typ tio nya per supplement). Med lite… hmm… eftertanke… hade spelskaparna lätt kunnat strömlinjeforma en mängd regler. Ju fler supplementskrivare, desto sämre… etc.

wilper said:
Joakim said:
Ars Magica: För att det är en ny edition där ute
Är det en sjätte version på gång? Eller menar du den femte?
Han menar den femte. :gremcool:

//erik. tar ordet ur andras mun/tangentbord
 

frulling

Veteran
Joined
4 Sep 2006
Messages
123
Location
Falun
Jag vill spela Kingmaker adventure path efter ha läst den underbara krönikan som ligger på forumet. Få bygga sig ett rike genom att jaga bort monster mm
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Burning Wheel i Trudvang. Har aldrig läst Burning Wheel men det jag läst om det har låtit som precis som att det uppmuntrar till den stil jag vill spela.
 
Top