Nekromanti Spel du vill spela och varför!

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
För det första så skulle jag vilja ha sug att fortsätta på mina nuvarande kampanjer.

Men några spel jag vill spela är:
Dark Heresy; för att det verkar bra, mörkt och jag gillar stora feta rustningar (ibland). Skulle vilja lira en kampanj som typ Hellgate: London med det spelet.
Star Wars: med noir-reglerna, för att det verkar vara så sjukt mycket fart och action i den kombinationen, givetvis så skulle Blasphemy få spelleda.
The One Ring: Adventures Over the Edge of the Wild: För att det verkar tokbra, mysigt och nytt och fräscht. Fortfarande ett tradspel men väldigt enkelt och med små söta tilläggsregler med vissa indieinslag, Imho.
V20-V:tM för att boken är 528 sidor i färg och jag bara är sååå jävla på att spela lite awesome mörka vampyrer som blir knullade över större vampyrer. Nämnde jag 528-sidor-färg!? Alltså, v20 är allt som var bra med V:tM och de har gjort det bättre, och med färg.
Dark Ages: Werewolf: För att det verkar vara den ultimata fantasy-settingen med allt man behöver och lite till och verkar vara så sjukt underbart för att questa och culturegame:a i en awesome miljö. Synd bara att reglerna som vanligt suger.
Qin: För att kung-fu action och politiska intriger är coolt.
En bra regelmotor till Fallout-världen: För att fallout är den mest coola post-apokalyps-världen som någonsin gjorts men jag har inte hittat ett bra system som är passande för världen än, och att använda reglerna som finns till det hemgjorda rollspelet kräver en miniräknare och en doktorand-titel i matematik.




/Poseur, och säkert några till
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
WtR: För att jag har spelat en del WoD & just WtR verkar klart spännande att se skillnaderna.

DoDT: För att det är en underbar spelvärld & jag bara har SL:at det hela.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Itras By - för att settingen verkar helt sagolik. Vilken värld!
Fear Itself - Slasher-skräckfilm, kan det bli coolare?
Sägen - för att dess setting och resolution låter som något helt i min smak.
Primetime Adventures - För att vet verkar stencoolt på alla plan. Dess berättarstruktur är mycket intressant.
Null State - för att det verkar bra, för att dess struktur och simpla regler är högst tilltalande.
Solar System - för att jag vill känna på dess regelstruktur.
Story Engine - som med Solar System.
GURPS Discworld - För att Skivvärlden antagligen är världshistoriens grymmaste setting.
My Life with Master - för att det har århundradets tuffaste plott.

... De jag kommer på nu, bara så där.
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
Vore det egentligen inte enklare att räkna upp dom spel man inte vill spela. Blir nog kortare listor då, i alla fall för mig. :gremlaugh:


Mouse Guard: Älskar serien och tycker det säsongs baserade kampanjsystemet verkar riktigt intressant.

Hollow Earth Expedition: Galna vetenskapsmän, onda nazister, hemliga sällskap, Amasoner, dinosaurier, antika artefakter, fågelmän, pulp hjältar och fagra damer i nöd. Hur kan man bara inte älska det upplägget.

Coriolis: Som sagts förut för känslans skull.

Noir: En modig skön ny värld, skönt regel system och skön känsla.

Mutan City Blues: Superhjältedetektiver. Vad kan gå fel.

Trail of C och The Esoterrorists: Vill gärna pröva på Gumshoe systemet i alla dess former.

StarBlazer: Alltid kul att hitta på sin egen utomjording att susa runt i rymden med.

Dresden Files: Vem vill inte vara Harry Potter fast på ett coolt sätt. :gremwink:

Victoriana: För det kan inte bli mycket bättre än steampunk...

Abney Park's Airship Pirates: ...om man nu inte lägger till pirater. För som en vis man en gång sade: "Everything is better with pirates."

Superhjälte äventyr med Hero System alt. Wild Talents: Jag vet inte om det är alla coola krafter, karaktärer som alla är större än livet eller Power Girl's air bags men superhjältar har alltid varit en hjärtesak för mig.

Apocalypse world: Får bara en måste pröva känsla av det.

En Gard: Historisk svärdsfäktning är alltid roligt.

Det är nog dom spel jag vill spela just nu för tillfället. Är ganska säker på att den kommer att förändrats till nästa vecka. :gremlaugh:
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
chrull said:
Vampire the Masquerade: Jag skulle vilja spela en seriös kampanj i VtM.
Håller med. Har testat VtM en del gånger men framförallt läst en massa böcker. Skulle vara kul att spela VtM med en spelledare som förstår hur man etablerar "känslan".
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,413
Location
Umeå
Tales of blades and heroes lockar mer och mer. Bygger på song of blades and heroes och det spelas riktigt mycket nu
 

cogitare

Swashbuckler
Joined
9 Mar 2005
Messages
2,157
Location
Lund
Rollspel.

För jag inte spelat något bra på säkert 1-2 år. Jag saknar att ha en bra spelledare som är kreativ och kommer på roliga situationer att placera spelare i.

Specifikt spel är av underordnad betydelse men gärna nWoD, Savage Worlds eller något helt nytt system/spel som jag inte testat. Är sugen på något bra post apokalyptiskt spel (den som säger Mutant: Undergångens Arvtagare lyssnar jag inte på, har testat och gillade vare sig regler eller setting särskilt bra). Någon som har en bra idé?!

Cog.
 
Top