Nekromanti Spel du vill spela och varför!

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Rocketship Empires: Jag är intresserad av andra världskriget och ett SF-fan. Kan man få båda samtidigt måste det bli coolt.

Pendragon: för att jag velat spela det i säkert femton år utan att få tillfälle.

WHFRP 3:ed eftersom jag är sjukt nyfiken på att se om och hur regelsystemet fungerar.
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Schtajner said:
Burning Wheel i Trudvang. Har aldrig läst Burning Wheel men det jag läst om det har låtit som precis som att det uppmuntrar till den stil jag vill spela.
Då rekommenderar jag dig att läsa BW, för det är som inget annat. Bra, men annorlunda.

Det finns en ny, Guldutgåva du kan kolla in.

/Andy som älskar BW men har svårt att komma till skott. Jag tror att Poppe är den bästa BW-spelledaren som finns.
 

Spilåpipa

Veteran
Joined
14 Apr 2008
Messages
29
Jag vill spela min gamla DoD2-box. Varför? För att jag drömmer om en enklare tid utan 3kg regler och spelvärld. Ett sladdrigt regelhäfte med historiens grymmaste illustrationer som kickar igång fantasin för mig. Att jag snart skulle upptäcka att det kanske var jättetrist förtäljer inte drömmandet. Att reglerna backstabbar en när man försöker äventyra som på bilderna är ju också ett problem. När kommer Fantasy! i butik sa ni?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det lät coolt. Vilka har gett ut det?"

En snubbe i USa gav ut det som pdf och tryckte upp egna ex som han sålde mot något underligt han kallade för "postal check". Något sådant kändes jag inte vid, så det blev ingen deal, men jag var frestad. Sedan -09 har dock inget hörts från honom och det enda som finns är en blogg om att han åkt på ett konvent, sen är det dött. Kanske finns på rpgnow eller drivethrurpg som pdf, har inte orkat kolla ens.


Storuggla, synd på så rara pärlor
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Tror killen som publicerade det gjorde det under namnet StoryArt. Köpte det och några supplement som pdf via rpgnow eller motsvarande, vet dock inte om det finns kvar.

Precis som Storuggla skrev försvann han typ spårlöst, som jag minns det skrev han att han varit allvarligt sjuk en tid och sen hördes inte mycket mer.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,050
Location
Umeå
Andy said:
/Andy som älskar BW men har svårt att komma till skott. Jag tror att Poppe är den bästa BW-spelledaren som finns.
Haha, vet inte riktigt vad du grundar det på. :gremsmile: Kanske, på wrnu, mer den mest obstinata, den mest mest åsikter om hur spelat skall och bör spelas och den som tjoar högst om det? :gremsmile:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,789
Andy said:
/Andy som älskar BW men har svårt att komma till skott. Jag tror att Poppe är den bästa BW-spelledaren som finns.
Ett hett tips är att inte fundera så jäkla mycket utan bara sätta igång att spela, inte som att man måste planera guds egen superkampanj för att man ska kunna använda BW.
 
G

Guest

Guest
Operation Fallen Reich: Karaktärsgenereringen är förvisso asrolig men det hade varit skoj att faktiskt spela spelet någon gång...
Coriolis: Skön setting. 'nuff said.
Svavelvinter: För det verkar kalasgrymt. En kampanj i Chronopia kanske?
Dungeon Crawl Classics: Det är kul att ha ihjäl rollpersoner - nu är det sanktionerat. :gremlaugh:
Drakar och Demoner 91: Trots att reglerna är ungefär lika trevliga som en välplacerad hemorojd.
The One Ring: Jag vill spela och spelleda det här totalt fetgrymma spelet. Så otroligt väldesignat.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,481
Location
Maastricht
Så att han har gått och dött är en stor risk alltså.

Ja ja, så var det med den saken.

Jag vill spela det för jag älskar WWII som settting och att placera det i rymden ger det en lite ny karaktär. Det låter dck lite svårspelat, varför kan jag inte sätta fingret på dock.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,050
Location
Umeå
Jarl said:
Ett hett tips är att inte fundera så jäkla mycket utan bara sätta igång att spela, inte som att man måste planera guds egen superkampanj för att man ska kunna använda BW.
Hell yeah. Låt inte Burning Wheel bli en vit val. Det är bara ett jäkla spel. Fram med The Sword och kör bara, inte svårt, inte komplicerat, bara sjukt skoj! Kör!
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Det låter dck lite svårspelat, varför kan jag inte sätta fingret på dock.
Jo, jag kan tycka lite detsamma. Det är väl därför det ligger kvar på hyllan/hårdisken utan att ha blivit spelat. Brukar bli Godlike istället när det gäller spel i WWII-miljö.
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,050
Location
Umeå
Just nu har jag av misstag ramlat rakt in i Cyberpunk 2013. Där jag har så oerhört svårt för Cyberpunk 2020 som mest känns som halvtrist anime utan någon form utav tematisk ompf så känns istället Cyberpunk 2013 som Gibson rakt av, stenhårt, oförlåtligt och väldigt väldigt laddat. Jag diggar det rakt igenom och står just nu högt upp på listan över spel jag vill spela. Överlag så står många äldre mer traditionella spel på listan, framförallt spel precis som Cyberpunk 2013 som bara dryper av Story Now, men också grejer mer lämpade för Right to Dream så som Traveller och MERP/SRR. Jag har en grej för SRR. Jag tror inte jag fick spela tillräckligt som ung. Jag tittar på det, framförallt omslaget till första svenska utgåvan. Det fullkomligt dryper av känsla, hela äventyrargänget som stannar upp, vilar ut sig och bara väntar på vad som komma skall. Möjligt ett Burning MERP vore lämpligt att sparka loss med... hmm.

Glömde mitt senaste hangup, som kom idag, jag hade helt missat att det skapats ett Heavy Metal-orakel för In a Wicked Age och när jag klickade in mig och två slumpresultat gav mig följande blev jag helsåld:

- A dusty, sun-baked arena, where battles between chosen champions are fought to the death on bloody sand.
- A hunting party of noblemen and their servants, on safari through the poison jungles.
- The fossilized skeleton of a great beast, sheltering a village of primitives beneath its arching ribcage.
- Someone implanted with the larvae of a Hive Queen, doomed to become food for the Swarm.

eller

- A cache of high-technology relics from the days of the Ancient Men.
- A dancer-assassin, trained to sacrifice her life for the kill, now unfortunately in love with her target.
- A self-aware computer, long-ago gone mad, now worshiped as a god.
- A vast, formless creature, absorbing and consuming entire villages, leaving nothing living in its wake.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,481
Location
Maastricht
Godlike låter ooolt!

Nää, jag tror jag ska skriva klart min Noir: Europa 1914-2000 kampanj. Där är det gott om åde WW I & WW II. Och det vill jag förståss spela också för att jag gillar epoken så jävla mkt och för att Noir är helt perfek för en sådan kampanj. Behöver bara rätt människor att spela den med. Det är ett större problem!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,746
Poppe said:
Just nu har jag av misstag ramlat rakt in i Cyberpunk 2013.
Poppov said:
Glömde mitt senaste hangup, som kom idag, jag hade helt missat att det skapats ett Heavy Metal-orakel för In a Wicked Age och när jag klickade in mig och två slumpresultat gav mig följande blev jag helsåld:
I'd play that.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,087
Location
Göteborg
krank said:
...Nobilis, för att... Tja, det är Nobilis. Det är awesome. Älskar spelvärlden, konceptet, allt. Men är för dålig för att spelleda det.
Jag hoppas du har sett mitt och Arvidos AW-hack. Det har designmålet att jag ska klara av att spelleda det. Det är möjligt att "AW-nobilis" bara verkar vara lättare att spelleda om man faktiskt spellett AW också vilket jag inte vet om du har, men ändå. PM:a mig om länkar om du vill läsa det.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Jag vill spela Kontinuum, men med en annan spelledare och att jag inte känner till metaplotten. *suck*

I övrigt saknar jag nog att spela mutant chronicles.
 

MenDuEnKofta

Veteran
Joined
12 Aug 2010
Messages
8
Location
Färila
MouseGuard: För att jag råkar äga boken, och vill se någon lyckas där jag har misslyckats.
Scion Hero: När man har skapat ett halvdussin karaktärer vill man gärna spela med dem. I övrigt gäller föregående anledning.
DoDT: Spellett en hel del, men sitter gärna i spelarstolen lite oftare.
Hollow Earth Expeditions: Någonting med stora hål i marken tilltalar mig.
WoD: Var SL en gång, vilket fungerade bra, men blev en aning över tétoppen. Vill vara med om att spela också.
EON: Vet inte varför, vill bara ge det ett försök.

... känns som att listan blir en aning lång, men så får det vara.

(Tycker förövrigt att "över tétoppen" är en dålig försvenskning av "over the top", utan att för den skull skämmas över det)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Eftersom jag dras med rollen som spelledare är det ju hemskt många saker som jag skulle vilja spela. Den listan blir för lång känns det som så jag drar en topp 3.

1. Pathfinder: Med Vitulv som spelledare, och gärna Storuggla som medkombatant. Jag har aldrig testat Pathfinder, och vem är bättre lämpad som spelledare än Vitulv?

2. Dnd4E: Med Eksem. Känns som ett bra alternativ, och eftersom jag aldrig spelat det som spelare känns Eksem som en bra sidekick.

3. WoD: Eftersom jag aldrig hållit i en sådan bok, och det känns som att det är något man bör prova. Föredrar att se Krank som min spelledare.
 

tjecce

Veteran
Joined
1 Apr 2011
Messages
5
Location
Växjö
Jag vill testa Splatter!

Jag vill testa Kill Puppies for Satan!

Jag vill testa Little Fears!

Vad morbid jag kände mig nu...

Jag vill säkert spela glada spel med
 
Top