Nekromanti Snyggaste omslagen

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Re: Glömde något viktigt... [länkar]

Ja, i sanning ett konstverk!

Stämningsskapande eller bara kontroversellt?
Jag skulle nog säga mer kontroversiellt än stämninggkspande. Men det är klart, det beror ju på vilken stämning man vill ha.

Torbjörn
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Glömde något viktigt... [länkar]

När jag såg dessa bilder blev jag alldleles mållös... :gremgrin:
Hoppas att man får se dessa bilder användas nån dag, eller nått sådant.. :gremtongue:
 

Blaren_UBBT

Veteran
Joined
26 Jul 2001
Messages
58
Location
Göteborg, SwärjE
Menyerna på Noirs hemsida har inte grisats ned av fula photoshop-effekter. Det är på menyalternativen en (1) effekt. Bevel & emboss för att de ska framhävas på något sätt.

För mig skulle nedgrisning innebära en miljard olika effekter...

Om du snackar Noirs logga på hemsidan så är det istället en, och endast en effekt (än en gång), nämligen outline.

Utan outline, hade den inte synts.

I övrigt får ni tycka vad ni vill om sidan. :gremlaugh:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,644
Location
Rissne
Bevel & Emboss är en jätte-jätteful Photoshopeffekt, som ser ungefär lika proffsig ut som att slänga in en hoper Clipart i ett dokument i Word. Inte alls, med andra ord. Det finns få effekter som skriker "PHOTOSHOP!!!!!!!" som just dessa två effekter (bara för att de ligger under samma menyalternativ gör dem inte till samma effekt).

Nedgrisning är när man använder fler effekter än nödvändigt, eller har använt effekter på ett fantastiskt taffligt sätt.
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,064
Location
Linköping
Kort sagt, den fångar blicken men sen när den har fångat blicken är ju omslaget direkt negativt för lusten att köpa boken innanför omslaget.
Det är väl just där i svårigheten ligger i att göra ett bra omslag. Ska det vara riktigt bra ska det både fånga blicken och skapa en nyfikenhet på produkten. Visst fångade bilden av en naken kvinna (med trevligare proportioner dessutom) på omslaget av Dick Harrissons bok om slaveri min blick men det som även fick mig att köpa den var att det var Dick Harrisson som skrivit den, att första boken behandlar antiken och lite till, att det är ett intressant om än tragiskt ämne som var en stor del av antiken kulturer och så vidare. Hade boken hetat ''Slaveriet var inte så farligt'' och varit skriven av Pelle Jöns och haft en baksidestext som andades ett politiskt budskap och redan där antytt historiska felaktigheter så hade jag inte köpt boken -- möjligen hade jag sneglat lite extra på omslaget medan jag läste baksidestexten på någon annan bok i historiehyllan.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Kom på ett till

Jag måste säga att Agone är ganska fantastiskt när det gäller föreställande omslag. Tidigare var jag lite för låst vid spel som jag ägde eller åtminstone hade tänkt på på senaste tiden.




/Dimfrost
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Kontroversiellt?

Jag har skrivit kanske tio spel med liknande layout och grafisk formgivning. Det är långt ifrån kontroversiellt! Dessutom finns det säkert ett tusentalt dolda talanger därute som gjort liknande.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,114
Location
Tindalos
Håller med om att Promethean har ett snyggt omslag. Jag tycker även att WW har förbättrat sina omslag överlag till WoD2.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,644
Location
Rissne
Mjo.

På tal om det, så måste nog Demon: The Fallen slå i princip allt jag sett i att vara grisfult. Så fula Photoshopflammor har jag inte sett sedan jag själv satt och lärde mig göra dem... =)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Det enda som stör mig angående Noir-logotypen är att den använder samma typsnitt som HobbyShopen i Gävle …

(Och det här är ärligt talat ett ganska litet irritationsmoment.)
 
Top