Quadrante
Grisbonde
Låt oss ge exempel på snygga spel vi ser …

Ser snyggt inbäddat ut för migEdit: äsch, trodde det skulle gå att bädda in lite snyggt från instagram![]()
Edit: äsch, trodde det skulle gå att bädda in lite snyggt från instagram![]()
Börjar med ett omslag jag såg idag. View attachment 26496
Fattar jag rätt att det här är ett nytt omslag som är designat för att se ut som ett gammalt slitet bokomslag?
Otroligt stilig bok!Nu tycker jag att vi alla gemensamt i denna tråd visar vår uppskattning för Into the Odd
View attachment 26531
Älskar Ceruleas design, och då brukar jag ändå ha svårt för "gimmickig" formgivning (är t.ex. inte särskilt såld på Skjut dom i huvudet).Heroes of Cerulea är ju fantastiskt snygg och tematiskt stilren (och funkar också bra att bläddra i).
Det värmer oerhört i ett informationsdesignerhjärta.Älskar Ceruleas design, och då brukar jag ändå ha svårt för "gimmickig" formgivning (är t.ex. inte särskilt såld på Skjut dom i huvudet).
Cerulea har ett slags förståelse för formen som genomlyser hela boken, kan inte förklara det bättre än så.
Ah! Det finns alltså dom som inte gillar den där VHS-designen? Kan du utveckla varför? Som förläggare är jag kluven: å ena sidan är det sjukt snyggt och totalt episkt men det kanske borde finnas en version som är mer "bläddervänlig"? Vad säljer mest liksom..?Älskar Ceruleas design, och då brukar jag ändå ha svårt för "gimmickig" formgivning (är t.ex. inte särskilt såld på Skjut dom i huvudet).
Cerulea har ett slags förståelse för formen som genomlyser hela boken, kan inte förklara det bättre än så.
Fortsätt med VHS:en! Klart en av de tuffaste böckerna jag köpt. Formgivningen är en stor selling point som gör att den sticker ut. Hade blivit lite ledsen om det blev till en vanlig bok.Ah! Det finns alltså dom som inte gillar den där VHS-designen? Kan du utveckla varför? Som förläggare är jag kluven: å ena sidan är det sjukt snyggt och totalt episkt men det kanske borde finnas en version som är mer "bläddervänlig"? Vad säljer mest liksom..?
Ja det är otroligt! Gillar att luckan är fysisk också!
Wtf jag hade en post sparad som jag skulle göra färdigt om PRECIS den härOmslaget till 2e är kanske inte riktigt lika snyggt, eller? Inlagan är dock riktigt cool, både vad gäller text och illustrationer. Lika mycket konstverk som rollspel. Om jag bara får spara ett av mina rollspel så blir det nog detta.
View attachment 29369
Ultra Violet Grasslands
Wtf jag hade en post sparad som jag skulle göra färdigt om PRECIS den här![]()
Den är min favorit också
Tycker Alec Sorensens Electric Bastionland-omslag är snyggt på ett besläktat sätt:
View attachment 29375
EB har helt klart snygga illustrationer (och är en grym bok). Men jag fattar inte varför typsnittet är så stort att man kan läsa boken från andra sidan rummet. De flesta sidorna är dessutom halvtomma. Den där boken borde ha varit A5 i storlek!Tycker Alec Sorensens Electric Bastionland-omslag är snyggt på ett besläktat sätt:
View attachment 29375
Pga LYXIGTEB har helt klart snygga illustrationer (och är en grym bok). Men jag fattar inte varför typsnittet är så stort att man kan läsa boken från andra sidan rummet. Den där boken borde ha varit A5 i storlek!
Alltså den har ju idiotiskt många outnyttjade utrymmen, särskilt i de hundra misslyckade karriärerna. Men jag vet inte, jag kan gilla hur dumt det är, och hur stora bilderna därmed tillåts vara.Helt klart coffee table-design. Den där luntan har man inte med sig till bordet. Räcker väl i och för sig att skriva ut den handfull sidor regler som krävs för att spela det
Exakt så Tobias tänkte när det gällde Skjut dom i huvudet! Han ville ha en VHS, beställde en snygg omslagsbild som han då och då tittade på och la upp en Kickstarter. När denna sedan gick igenom så var det bara att börja skriva ... (sann historia)Får lust att göra nåt helt baserat på utseende.
Aeon såg rusktigt bra ut – både logotypen på pärmen och inlagan.Pärmar känner jag väl spontant inte är särskilt inbjudande, men den stadiga ringpärmen i plast till ”Aeon” gillar jag (förmodligen mycket för det enkla anslaget).