Grafik Snygga omslag, snygg grafik, snygga spel

Heroes of Cerulea är ju fantastiskt snygg och tematiskt stilren (och funkar också bra att bläddra i).

1000010046.png

Sen är jag ju svag för Vindsjälsomslaget. Det andas verkligen äventyr, friska vindar och en varm känsla. Bläckfiskarna är helt enkelt rätt bra på det här med det visuella.

1000010045.jpg

Heroes of Cerulea är ju fantastiskt snygg och tematiskt stilren (och funkar också bra att bläddra i).
Älskar Ceruleas design, och då brukar jag ändå ha svårt för "gimmickig" formgivning (är t.ex. inte särskilt såld på Skjut dom i huvudet).
Cerulea har ett slags förståelse för formen som genomlyser hela boken, kan inte förklara det bättre än så.

Älskar Ceruleas design, och då brukar jag ändå ha svårt för "gimmickig" formgivning (är t.ex. inte särskilt såld på Skjut dom i huvudet).
Cerulea har ett slags förståelse för formen som genomlyser hela boken, kan inte förklara det bättre än så.
Det värmer oerhört i ett informationsdesignerhjärta. 💙

Ah! Det finns alltså dom som inte gillar den där VHS-designen? Kan du utveckla varför? Som förläggare är jag kluven: å ena sidan är det sjukt snyggt och totalt episkt men det kanske borde finnas en version som är mer "bläddervänlig"? Vad säljer mest liksom..?

Jag tänkte först att jag skulle köra den här i gissa bilden-spelet, men nä, den förtjänar att visas i sin helhet. Den och Savant and Sorcerer till Exalted är de två snyggaste omslagen jag känner till.

pic622666.webp

Attachments

• 1773918084113.png
    1773918084113.png
    616.2 KB · Views: 3
  • 1773918124938.png
    1773918124938.png
    616.2 KB · Views: 3
Först och främst tycker jag Nobilis är svårslagen som ”coffee table”-bok…
Sedan får jag medge att jag är svag för den sorts omslag på rollspel som här får exemplifieras av ”Kult: Divinity Lost”, ”The One Ring 2ndEd”, och ”Urban Shadows 2ndEd”. I mina enkla ögon har dessa tre dessutom mycket god layout…

Attachments

• IMG_7660-compressed.jpeg
    IMG_7660-compressed.jpeg
    482 KB · Views: 8
  • IMG_7661-compressed.jpeg
    IMG_7661-compressed.jpeg
    920.3 KB · Views: 7
  • IMG_7662-compressed.jpeg
    IMG_7662-compressed.jpeg
    880 KB · Views: 8
  • IMG_7667-compressed.jpeg
    IMG_7667-compressed.jpeg
    573.8 KB · Views: 7
Ah! Det finns alltså dom som inte gillar den där VHS-designen? Kan du utveckla varför? Som förläggare är jag kluven: å ena sidan är det sjukt snyggt och totalt episkt men det kanske borde finnas en version som är mer "bläddervänlig"? Vad säljer mest liksom..?
Fortsätt med VHS:en! Klart en av de tuffaste böckerna jag köpt. Formgivningen är en stor selling point som gör att den sticker ut. Hade blivit lite ledsen om det blev till en vanlig bok.

Förvånad att ingen har nämnt Mörk Borg. Det var första gången jag blev uppriktigt ”mindblown” av en rollspelsbok. Det är förmodligen fortfarande min favorit när det kommer till grafisk design. Jag håller absolut inte med alla haters som säger att den är svår att läsa. Tycker den funkar klockrent.

IMG_5726.jpeg

Har ni sett Eat the Reich? Toksnyggt!
61udVoL1tyL._SL1118_.jpg

Back