Grafik Snygga omslag, snygg grafik, snygga spel

Ultra Violet Grasslands
Omslaget till 2e är kanske inte riktigt lika snyggt, eller? Inlagan är dock riktigt cool, både vad gäller text och illustrationer. Lika mycket konstverk som rollspel. Om jag bara får spara ett av mina rollspel så blir det nog detta.
View attachment 29369
Wtf jag hade en post sparad som jag skulle göra färdigt om PRECIS den här 😄

Tycker Alec Sorensens Electric Bastionland-omslag är snyggt på ett besläktat sätt:

View attachment 29375

Jag tror att Moëbius är en gemensam inspirationskälla, men det här är ju också någon sorts isometrisk retro. Sent 70-tal eller tidigt 80-tal. Är något gammalt datorspel inspirationen? Men det är också något i stilen (gradient-effekten i det röda) som känns mycket mer sentida. Det är hur som helst en fin bild.

Last edited:
Tycker Alec Sorensens Electric Bastionland-omslag är snyggt på ett besläktat sätt:

View attachment 29375
EB har helt klart snygga illustrationer (och är en grym bok). Men jag fattar inte varför typsnittet är så stort att man kan läsa boken från andra sidan rummet. De flesta sidorna är dessutom halvtomma. Den där boken borde ha varit A5 i storlek!

Helt klart coffee table-design. Den där luntan har man inte med sig till bordet. Räcker väl i och för sig att skriva ut den handfull sidor regler som krävs för att spela det

Helt klart coffee table-design. Den där luntan har man inte med sig till bordet. Räcker väl i och för sig att skriva ut den handfull sidor regler som krävs för att spela det
Alltså den har ju idiotiskt många outnyttjade utrymmen, särskilt i de hundra misslyckade karriärerna. Men jag vet inte, jag kan gilla hur dumt det är, och hur stora bilderna därmed tillåts vara.

Sen ska det sägas att jag har haft med den till bordet när jag kört det, om inte annat så finns det inget mer effeltivt sätt att låta spelarna bekanta sig med Bastion än att låta de bläddra i karaktärsillustrationerna.

På tal om ”Skjut dom i huvudet!” finns det ju något charmigt nostalgiskt över paketering i lådor… Inte bara lådor i ”rimlig” storlek som säg ”Coriolis”, utan även den gigantiska sorten, som ”Torg: Eternity” hade några varianter av.

Pärmar känner jag väl spontant inte är särskilt inbjudande, men den stadiga ringpärmen i plast till ”Aeon” gillar jag (förmodligen mycket för det enkla anslaget).

(Förstår för övrigt inte hur jag lyckades förtränga Ultraviolet Grasslands, som också är en favorit i hyllorna…)

Attachments

• IMG_7712-compressed.jpeg
    IMG_7712-compressed.jpeg
    1.7 MB · Views: 7
  • IMG_7704-compressed.jpeg
    IMG_7704-compressed.jpeg
    1.8 MB · Views: 7
  • IMG_7708-compressed.jpeg
    IMG_7708-compressed.jpeg
    1.7 MB · Views: 6
  • IMG_7707-compressed.jpeg
    IMG_7707-compressed.jpeg
    1.6 MB · Views: 7
Pärmar känner jag väl spontant inte är särskilt inbjudande, men den stadiga ringpärmen i plast till ”Aeon” gillar jag (förmodligen mycket för det enkla anslaget).
Aeon såg rusktigt bra ut – både logotypen på pärmen och inlagan.

Har alltid velat göra en rollspelsbok med ringpärm.

Back