Varulv [Snapphanarna] Runda 1.1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Nej men jag förstår inte varför alla helt plötsligt bytt till Ja istället för nej. Jag tänkte rösta ja men för mig blev det väldigt märkligt när alla gick från: Vi ska ha 4 omröstningar! Till, nu tar vi 2 omröstningar! Och den enda förändringen som jag ser är att du @Sidd är med på uppdraget vilket gör mig väldigt misstänkt. Det kanske var bra med flera omröstningar om det nu visar sig att snapphanar passade på att byta sida när de insåg att deras kandidat blev inbytt… I så fall har vi ju fått ut väldigt mycket information.
Rösta då, som du vill👍
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Det här har du nu lyft två gånger.
Jag blev förvånad första gången och nu när du tar upp det igen så tycker jag det är konstigt för jag har inte tvekat från första början när jag värvades om min lojalitet och vad jag ska lyckas med.
Jag antar att alla har samma rubrik på sitt roll-PM. Det var den jag misstolkade.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Har vi en tredje fraktion, desertörerna, för jag har fasiken inte sett till Andersson på jävligt länge
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
I brist på annat så försöker jag samla mina tankar i nån form av grön-röd-lista.

Impetigo - SL intygar att han är grön
Basenanji - Tycker mig känna igen Basses spel, men han är mindre konfrontativ och kaosig än vanligt - beror det på att han är ny på Resistance eller ondskefullt varulvsspelande.
Sidd - Frånvarande i början men har kommit igång lite nu, mer bybo-Sidd än varulv-Sidd, väl?
Martin -Förnuftiga inlägg, men vi har sett Martin gömma sig genom att vara aktiv i röstningsverktyg m.m.
Octagonal - Vetefan, inte mkt att analysera
Vimes - Tycker det kliar här, har ingen smoking gun men jag får ulv-vibbar.
Genesis - Skriver kilometerlånga inlägg om allt mellan himmel och jord på forumet, duktig på att formulera sig och retoriskt skicklig, köper inte att han av misstag formulerar sig lite dumt.
Andersson - Han flyger så lågt så det kan nog inte kallas flyg
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Nej men jag förstår inte varför alla helt plötsligt bytt till Ja istället för nej. Jag tänkte rösta ja men för mig blev det väldigt märkligt när alla gick från: Vi ska ha 4 omröstningar! Till, nu tar vi 2 omröstningar! Och den enda förändringen som jag ser är att du @Sidd är med på uppdraget vilket gör mig väldigt misstänkt. Det kanske var bra med flera omröstningar om det nu visar sig att snapphanar passade på att byta sida när de insåg att deras kandidat blev inbytt… I så fall har vi ju fått ut väldigt mycket information.
Du överdriver ganska kraftigt vad som sades i R1.0. Absolut ingen, såvitt jag minns, sade att vi ska ha fyra omröstningar. Jag, i alla fall, sade väldigt tydligt att vi INTE vill komma till det läget.


Därför är det alltid riskabelt att komma hela vägen till fjärde rundan. Så första rundan är generellt säker att rösta ned, andra rundan lite mindre men generellt okej, tredje rundan bör det föreligga särskilda skäl för att rösta ned den (man känner sig rätt säker på att någon som åker är snapphane), och fjärde rundan bör aldrig röstas ned.
Vad som argumenterades om var att framförallt du och @Andersson villa rösta igenom R1 så snabbt som möjligt. Detta argumenterade jag och andra emot. Om någon här har bytt åsikt så är det väl du? Du har sagt att R1 är menlös och inte ger något att analysera, men nu när vi har snackat lite så menar du dig ha hittat mönster. Det är bra! Men jag ser inte att du har fog för anklagelserna om vändning.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Genesis - Skriver kilometerlånga inlägg om allt mellan himmel och jord på forumet, duktig på att formulera sig och retoriskt skicklig, köper inte att han av misstag formulerar sig lite dumt.
Okej, jag vill inte gräla mer här, men ville ändå bemöta detta. För det första skriver jag alltid kilometerlånga (eller framförallt kilometermånga) inlägg i varulvsspel, även när jag är grön, vilket jag tror att alla vet. När det gäller min formulering så menade jag mest att den var onödigt konfrontativ/avfärdande. Tycker nog du hänger upp dig lite för mycket i det.

Min egen rödlista innehåller nog just nu typ BB, Martin och Andersson. Men det är väldigt lätt att läsa in för mycket i R1, så jag vill vara försiktig med att låsa mig här och försöker hålla sinnet öppet.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Octo känns också ganska anonym och tystlåten. Men en skillnad mot vanligt varulvsspel är ju att lågflygeri nog inte funkar så bra här. Som snapphane vill man ju bli skickad på uppdrag och påverka röstningen, inte bara hålla sig borta från galgen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Octo känns också ganska anonym och tystlåten. Men en skillnad mot vanligt varulvsspel är ju att lågflygeri nog inte funkar så bra här. Som snapphane vill man ju bli skickad på uppdrag och påverka röstningen, inte bara hålla sig borta från galgen.
Varför har du Andersson med på rödlistan men inte Octo?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ledsen att för frånvaro. Olycklig kombination av att jag spelade rollspel igår kväll som följdes av ett hastigt uppkommet familjeproblem. Jag försöker läsa in lite snabbt nu på förmiddagen och återkomma.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag tycker det är ett rimligt förslag som Sidd lagt fram. Egentligen hade jag, som jag skrev förra rundan, velat se Genesis i trion också med Impi och Biobonker, men det funkar med korpral Sidd. Som korpral är det ju ändå logiskt att utse sig själv till gruppen.

Frågan är om man ska använda mäsken på Sidd redan nu eller om det är slöseri med förmågan?

RÖST: JA
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Den frågan kan ställas också till dig Bio.

Jag tycker att vi alla håller noga koll på @Octagonal och @Andersson

Lågflygeri har statistiskt sett varit den vanligaste ulvtsktiken i WRNUs historia.
Absolut. Jag tycker att av de två lågsniffarna så har Octo ändå deltagit minst lite (om man kan säga så). Tycker mig ana någon snopphane-bromance mellan Genesis och Vimes så rimligtvis kan inte både Andersson och Octo vara hanar.

Men som Genesis påpekade - det är runda 1, finns inte mkt att gå på så jag är fullt medveten om att jag kan vara helt fel ute.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
CIRKA 2 TIMMAR KVAR AV RUNDAN OCH ALLA HAR RÖSTAT SÅ RUNDAN KAN NU AVSLUTAS NÄR SOM HELST
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag tycker det är ett rimligt förslag som Sidd lagt fram. Egentligen hade jag, som jag skrev förra rundan, velat se Genesis i trion också med Impi och Biobonker, men det funkar med korpral Sidd. Som korpral är det ju ändå logiskt att utse sig själv till gruppen.

Frågan är om man ska använda mäsken på Sidd redan nu eller om det är slöseri med förmågan?

RÖST: JA
Bra att du är här!

Tja, jag skulle helst ge mäsken till Biobunker för att garantera att han måste genomföra uppdraget - eller så är han übercool och sabbar uppdraget ändå - vilket kan ge oss något att fundera på rörande Impetigo mm. Det här är bra för att vi får göttig info som kan vara bra att h senare i spel.

Å andra sidan är det nog smartast att avvakta till ett läge där vi verkligen blir nojjiga kring någons deltagande och vill pressa denne att genomföra uppdraget. Och jag tror att snapphanarna lär bli mer desperata allteftersom. Det här är bra för att vi kan påverka motivet att sabotera.

För närvarande lutar jag mot alt 2.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Å andra sidan är det nog smartast att avvakta till ett läge där vi verkligen blir nojjiga kring någons deltagande och vill pressa denne att genomföra uppdraget. Och jag tror att snapphanarna lär bli mer desperata allteftersom. Det här är bra för att vi kan påverka motivet att sabotera.

För närvarande lutar jag mot alt 2.
Det kan du nog ha rätt i. Jag tror hursomhelst inte på att någon ändå skulle sabotera i R1 så det är bättre att spara kraften till senare rundor.
 
Top