Quadrante
Grisbonde
Man kan väl även nämna att den som genomför en ”blodshämnd” (med största sannolikhet) anser att den har rätt till det, att den upprätthåller ordning. Att det inte främst är maktutövning, utan rätt.
Överfört till fantasy så behöver sjökungen dessutom inte ens vara sjöburen. Hens gäng kan lika gärna förflytta sig med någon slags riddjur (Hästar, kameler, jättespindlar, dinosaurier, drakar, whatever.) eller med någon slags annan teknologi som t ex luftskepp eller underjordiska grävmaskiner. Eller så kanske de är de enda i settingen som kan hantera magiska portaler och på så vis kan dyka upp närsom-/hursomhelst.I fantasy så kan sjökungen och hens följeslagare så klart vara av en annan ras än människor och det finns en självklar ras som är lämpligare än någon annan...
Ankor!
theconversation.com
Fan jag var inte först.Läste precis i nyheterna att man hittat 60 000 år gamla giftpilar i Sydafrika. Gift har varit känt länge och tydligen har det även använts på pilar under väldigt lång tid.
Fan jag var inte först.
Donald Trump är den andre i historien att få en begagnad Nobel-medalj donerad till sig. Den förste var Joseph Goebbels, som fick Knut Hamsuns.
Det är ju skitenkelt, och känns som en riktigt intressant omgång, dessutom. Spela en dansk-grönlänning bosatt på Grönland som går igenom en massa gamla grejer hen ärvde av sin morfar. Där hittar hen en dagbok som beskriver det dagliga livet på Jungfruöarna, där morfadern bodde, och tankarna om att se sitt hemland säljas till Förenta staterna. Samtidigt pågår hela grönlandskrisen i bakgrunden. Hoppa fram och tillbaka i tiden mellan nutid och tidigt 1900-tal. Jag skulle lätt spela detta.Hur kan man då använda detta i rollspel? Ärligt talat är det svårt
Kan vara en bra premiss för ett CoC-äventyr…Det är ju skitenkelt, och känns som en riktigt intressant omgång, dessutom. Spela en dansk-grönlänning bosatt på Grönland som går igenom en massa gamla grejer hen ärvde av sin morfar. Där hittar hen en dagbok som beskriver det dagliga livet på Jungfruöarna, där morfadern bodde, och tankarna om att se sitt hemland säljas till Förenta staterna. Samtidigt pågår hela grönlandskrisen i bakgrunden. Hoppa fram och tillbaka i tiden mellan nutid och tidigt 1900-tal. Jag skulle lätt spela detta.