Nekromanti Slutlig PDF innan tryck

Status
Not open for further replies.

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
23.20 trillade Western ned i min mailbox, men jag har av förklarliga skäl inte hunnit kolla än. Gott nytt år compadres och ha ett fantastiskt 1877!
 

viggo

Veteran
Joined
14 Jan 2009
Messages
46
Är alla pdfer utskickade än? Det har inte dykt upp någon i min brevlåda än.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Jag beställde 2013 och borde därmed vara rätt högt på listan. Enligt Åskfågeln har de "flera hundra" att skicka ut i en takt på ca 10 i timmen. Gissningsvis sker detta inte när de sover, så det finns nog de som får vänta tills imorgon också.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Alla är inte skickade än. Det stämmer bra att vi slutade vid 6-tiden och sov några timmar, men nu är vi igång och skickar igen. Det tar ett par dygn av konstant skickade att få ut till alla.

/Anders & Tove
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n137809 said:
Alla är inte skickade än. Det stämmer bra att vi slutade vid 6-tiden och sov några timmar, men nu är vi igång och skickar igen. Det tar ett par dygn av konstant skickade att få ut till alla.
Anders & Tove;n137809 said:
/Anders & Tove


Jag lider verkligen med er och det känns inte rätt att ni ska behöva lägga ned så här mkt manuellt arbete när det är digitala filer som hanteras!
Ni har en lista med namn och emaildresser. Namnet ska in i filen och filen ska skickas till mottagaren. Filen är stor och det fungerar inte att hundratals sparas i "sent items".
Är det någon mer faktor som jag missat att ta hänsyn till?

Om det var Wordfiler som skulle skickas med Outlook så hade jag löst det på under en timma, men pdf har jag jobbat med desto mindre tyvrärr.. Jag tror att jag tipsade om a-pdf (http://www.a-pdf.com/faq/how-can-i-send-different-documents-to-different-receipiants-and-train-which-document-goes-to-which-email-address.htm och http://www.a-pdf.com/faq/how-to-put-unique-watermarks-on-multiple-pdf-documents.htm) tidigare men är inte säker. Jag har inte testat detta själv men på beskrivningen låter det som att det skulle fungera.

Hjälper gärna till att undersöka mer inför nästa utskick. Ska ni sitta till 6 på mornarna och jobba med Western så tycker jag det är bättre om det är med innehåll än tekniska bekymmer! :)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag har fått min och börjat läsa, och herrejävlar vad mycket mer förståeligt allt blivit av alla förändringar, jag känner att spelet har blivit mycket mycket bättre av alla de här förseningarna.

dock vill jag förvarna att ni på några ställen verkar ha skrivit "transatlantiska järnvägen" Istället för "transkontinentala järnvägen"
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Lukas;n137910 said:
Jag har fått min och börjat läsa, och herrejävlar vad mycket mer förståeligt allt blivit av alla förändringar, jag känner att spelet har blivit mycket mycket bättre av alla de här förseningarna.

dock vill jag förvarna att ni på några ställen verkar ha skrivit "transatlantiska järnvägen" Istället för "transkontinentala järnvägen"
Kul att du tycker det har blivit bättre av ändringarna.

Tack för att du såg att det smugit in ett par "transatlantiska" i texten. Har nu åtgärdat det.

/Anders & Tove
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Nu bryter vi för idag. Det är fortfarande ett 40-tal filer kvar, men alla kommer att ha fått sin fil under lördagen.

/Anders & Tove
 
Joined
2 Jan 2016
Messages
28
Fått min också nu. Spelat i flera månader med PDF:er så ser framemot böckerna (tror nästa varenda spelare kommer ha en egen uppsättning)
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Nu har vi skickat ut den sista filen så alla ska ha fått Rollpersonen. Om du saknar din fil kontakta oss på western@rollspel.com så vi kan kontrollera din fil. Nu kastar vi oss över slutproduktionen av Regelboken.

Trevlig läsning!

Anders & Tove
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
Jag har fått filen och är mycket nöjd. Ser precis som förut fram emot att få mina tryckta böcker. Jag har nog frågat förut men finns det möjlighet att få se omslagsbilden till den unika utgåvan av böckerna? Den som ingår i paketet som kostar typ 999€? Jag kommer ju aldrig lägga beslag på den men det vore trevligt att se hur den ser ut iallafall.
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Magnamund;n138099 said:
Jag har fått filen och är mycket nöjd. Ser precis som förut fram emot att få mina tryckta böcker. Jag har nog frågat förut men finns det möjlighet att få se omslagsbilden till den unika utgåvan av böckerna? Den som ingår i paketet som kostar typ 999€? Jag kommer ju aldrig lägga beslag på den men det vore trevligt att se hur den ser ut iallafall.
Säker på att du inte bara kommer att skriva ut bilden och tejpa den på framsidan av din vanliga bok och försöka E-bay:a bort plagiatet för en furstlig summa? ;)
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove:
Jag har läst på och tror att jag funnit en bättre lösning än Sprend för er!
https://www.boolebox.com/featuredPage.aspx#dataControl

Här laddar ni upp filen och mailar ut länk. När mottagaren laddar ned filen så märks filen dynamiskt med Watermark (emailadress, ip-adress etc. vad ni finner lämpligt).

Istället för att ni skapar hundratals unikt namnmärkta filer som sedan ska laddas upp och mailas fil för fil så behöver ni alltså bara ladda upp en fil och skicka ut samma länk till alla mottagare.
Jag har inte hunnit testa tjänsten, bara läst på.
 

Inkognito

Swordsman
Joined
10 Aug 2012
Messages
736
Anders & Tove;n139727 said:
Tack för tipset. Vi ska kolla på den lösningen.

/Anders & Tove
Jag fick tid att testa lite nu. Allt fungerar kanonsmidigt, men... Jag fick (i gratisversionen) inte möjlighet att skräddarsy Vattenstämpeln enligt eget önskemål (och jag vet inte om detta finns i betalversionen). Det fanns två versioner och den mest diskreta ser ut enligt nedan. För min del är det gott nog, men det är förstås en försämring jämfört med nuvarande.
 

Attachments

Status
Not open for further replies.
Top