Nekromanti Sluta skicka med gammalt skräp!!!

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Hehe... kom att tänka på Night Below...

eller vad det hette som skulle ta rpna från lvl 1-16 i en och samma grotta, fast det var väl iofs en underjordisk ocean med i bildenoxå... :gremlaugh:
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Och du själv..?

Inte ens du kan vara så dum att uppfattade det på det viset.


Det där kan uppfattas som att Kimon är dum och det är ett personligt påhopp.

Jag skiter högaktningsfult i din åsikt

Varför ska vi då respektera din åsikt?? Eller Neogames ska det?? Det krävs att man respekterar andras åsikter för att Forumet skall funka. Jag respekterar din, även om jag inte delar den.


När jag skriver att NeoGames har rätten att ge ut skitböcker behöver jag nödvändigtvis inte mena att dom har gjort det

Men det är ju så det tolkas. Jag tolka det så allafall.

Midar har ont i benet och tycker saker om saker.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Men snälla...

Har Kimon gjort annat än att kasta skit över ClaesFredrik... Han har först kallat C-F´s inlägg infantilt, och sedan tolkat det helt uppåt väggarna, gjort ett mycket dåligt exempel om smör och vägrat inse att han har fel... I min värld är att kalla någons inlägg för infantila jämfört med att kalla någon dum...

När jag skriver att NeoGames har rätten att ge ut skitböcker behöver jag nödvändigtvis inte mena att dom har gjort det

Men det är ju så det tolkas. Jag tolka det så allafall.
Åtminstone Spelarens Handbok är outright skräp... Den som försvarar den gör det bara för att försvara NeoGames pågrund av något slags "kärlek"...
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Re: Men snälla... [OT]

I min värld är att kalla någons inlägg för infantila jämfört med att kalla någon dum...
Infantil betyder ordagrannt 'oförmögen att tala'. Och då borde han ju inte kunna skriva heller, och därmed inte heller kunna skriva nåt dumt.

// avatarex, tycker att Kaktusklättrarens kompisar borde lugna ner sig lite grann
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Men snälla...

Har Kimon gjort annat än att kasta skit över ClaesFredrik... Han har först kallat C-F´s inlägg infantilt, och sedan tolkat det helt uppåt väggarna, gjort ett mycket dåligt exempel om smör och vägrat inse att han har fel... I min värld är att kalla någons inlägg för infantila jämfört med att kalla någon dum...

Jag har inte bemödat mig att läsa så noga. Jag tröttnade.




Spelarens Handbok är outright skräp

Spelarens handbok är bra att ha när man gör en ny rp det snabbar upp men är definitivt inte värd pengarna det består ju enbart av redan utgivaet material eller allfall 99%. Menslut diskuterar för min del i denna tråd.


Midar är nyvaken
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Re: Men snälla...

Spelarens handbok är bra att ha när man gör en ny rp det snabbar upp men är definitivt inte värd pengarna det består ju enbart av redan utgivaet material eller allfall 99%. Menslut diskuterar för min del i denna tråd.
Dravel... hade ex. alla händelse/fys/ment tabeller varit med så kanske man haft nån nytta av boken, men då hade den ju varit använbar för karaktärsgenereing å då kan ju någon "spelare" 8alltså inte SL) som fått för sig att han vill kunna skapa Rp i sin ensamhet få för sig att köpa den billigare boken...

Vad gäller Avatarex åsikter om att Jag rsp. C-F skall lugna ned oss så tycker vi eller iaf. jag att vi jobbat på det... Det finns dock gott om "uptight besserwissrar" som bara vägrar höra minsta ont om NeoGames produkter... från oss iaf...
 

ClaesFredrik

Veteran
Joined
31 May 2003
Messages
72
Location
Vattnajökul - Island
Re: Men snälla...

Har Kimon gjort annat än att kasta skit över ClaesFredrik... Han har först kallat C-F´s inlägg infantilt, och sedan tolkat det helt uppåt väggarna, gjort ett mycket dåligt exempel om smör och vägrat inse att han har fel... I min värld är att kalla någons inlägg för infantila jämfört med att kalla någon dum...

Jag har inte bemödat mig att läsa så noga. Jag tröttnade.
Varför då lägga sig i? Kan du inte bara för en gångs skulle skita i att svara... Har du inget vettigt att säga så var bara tyst.

Eftersom Kimon inlägg inte var en åsikt utan enbart ett löjligt försök att vara rolig samt ett sätt att förlöjliga sig över mig så kan jag skita i vad han säger...
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Men snälla...

Varför då lägga sig i? Kan du inte bara för en gångs skulle skita i att svara... Har du inget vettigt att säga så var bara tyst

Nej då, jag håller med kimon till vis del och anser att din kritik är dålig för den framför konstigt och du sa emot dig själv flera gånger. Anledningen till att jag skrev att jag inte bemödat mig med att läsa så noga är att jag inte orkar diskutera saken vidare. Jag har gjort så innan av samma skäll av samma skäll som jag säger emot mig själv flera gånger.

Midar orkar inte
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Vänta nu...

C-F säger inte emot sig själv, Kimon har gjort ett dåligt exempel och du vill inte föra diskussionen vidare men postar ända ett inlägg... WHAAAAT!!!! jag förstår inte... :gremconfused:
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Men snälla...

I min grupp gör vi våra rps själva utan någon inblandning från någon annan, alla äger grundboken. För vi har ingen speciell Sl. Sl:a det gör den som har ett äventyr eller lust att göra vanligt vis blir det Funkus eller jag som spelleder. Men igen skulle orka spelleda heöa tiden, det skulle vara tråkigt.

Midar tycker att det är kul att Spelleda, ibland.
 

ClaesFredrik

Veteran
Joined
31 May 2003
Messages
72
Location
Vattnajökul - Island
Nån måtta får det vara!!!

Nej då, jag håller med kimon till vis del och anser att din kritik är dålig för den framför konstigt och du sa emot dig själv flera gånger.
Ditt förra inlägg var idiotiskt men detta börjar t.o.m. bli pinsamt. För det första, vad är det som är så dåligt med min kritik... Allt jag vill är att NeoGames ska sluta fylla ut sina nya moduler med gammalt skräp. För det andra, jag säger inte emot mig själv... inte alls faktiskt. Förstår inte varför man titt som tätt blir anklagad för detta...

Anledningen till att jag skrev att jag inte bemödat mig med att läsa så noga är att jag inte orkar diskutera saken vidare.
Men om du inte orkar diskutera saken... varför då svara överhuvudtaget?

Jag har gjort så innan av samma skäll av samma skäll som jag säger emot mig själv flera gånger
Va? En gång till...
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Re: Vänta nu...

Neogames har rätt att använda fula knep och ge ut skitböcker

(och kommit över besvikelsen över spelarens handbok).

Jag förstår att NeoGames är ett företag och att dom måste tjäna pengar men jag uppmanar dom att göra det på ett schystare sätt

Självklart vill NeoGames suga ut så mycket pengar de bara kan


Jag tycker dessa säger emot varandra. Om neogames har rätten att ge ut en skitbok varför då klaga på det??
Först ska de tjäna pengar på ett "schystare sätt" för att sedan bli ett profithungrigt utsugarföretag. Det går inte ihop i min hjärna.

Midars sista inlägg i detta forum på en lång tid, Midar är så jävla trött på det.

Midar tänker inte skriva mer i denna tråd inte äns om någon skriver något som bevisar att Midar har fel så det är ingen idé att svar Midar mera.
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Säger inte emot varandra ett smack faktiskt...

Det e trotts allt en uppmaning att de skall sköta utgivningen på etrt schysstare sätt... C-F säger inte att det e så... Dessutom har du upplyst oss om att du inte tänker skriva mer i tråden tre gånger tidigare... Är det hela över nu???

Den här tråden är dessutom helt oläslig efersom meddelanden hamnat så underligt... :gremcrazy:
 

ClaesFredrik

Veteran
Joined
31 May 2003
Messages
72
Location
Vattnajökul - Island
Tror inte du riktigt förstår...

Neogames har rätt att använda fula knep och ge ut skitböcker

(och kommit över besvikelsen över spelarens handbok).

Jag förstår att NeoGames är ett företag och att dom måste tjäna pengar men jag uppmanar dom att göra det på ett schystare sätt

Självklart vill NeoGames suga ut så mycket pengar de bara kan

Jag tycker dessa säger emot varandra. Om neogames har rätten att ge ut en skitbok varför då klaga på det??
Först ska de tjäna pengar på ett "schystare sätt" för att sedan bli ett profithungrigt utsugarföretag. Det går inte ihop i min hjärna.
Du verkar inte riktigt förstå vad jag menar. Det första citatet om rätten att ge ut skitböcker betyder helt enkelt att NeoGames har den juridiska rätten att ge ut skitböcker. . Jag kan inte gå till konsumentverket och hävda att jag ska få pengarna tillbaka...

Det andra citatet, det om spelarens handbok vet jag inte riktigt varför du tagit med överhuvudtaget

Med det tredje citatet uppmnara jag NeoGames att sluta använda fula knep för att sälja mer. Detta motsäger dock inte det första citatet eftersom det första handlade om vad dom får och inte får göra medan detta handlar om vad jag vill att dom ska göra och inte göra.

Det fjärde citatet gäller nog för de flesta företag. Här kan jag heller inte första vad du menar med att jag motsäger mig.

Midars sista inlägg i detta forum på en lång tid, Midar är så jävla trött på det.

Midar tänker inte skriva mer i denna tråd inte äns om någon skriver något som bevisar att Midar har fel så det är ingen idé att svar Midar mera.
Klokt... Då du ändå inte hade något vettigt att säga.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Hörni...

...min första reaktion (jag läste igenom hela tråden, faktiskt) när jag läste det här var "ni förstör harmonin i universum"... as it were.

(Fast egentligen passar nog "en höna av en fjäder" bättre, för att inte rentav säga "liten tuva välter stort lass".)

Jag ska inte bli långrandig, men behöver ni verkligen vara så elaka mot varandra?

Mogfasa III
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,203
Location
Göteborg
Infantil [OT]

Oförmögen att tala kan tolkas som barnslig. Vad jag gjorde var att jag kollade upp grundbetydelsen av ordet. Sådetså. Även om det idag används i betydelsen barnslig. :gremsmirk:
 

ClaesFredrik

Veteran
Joined
31 May 2003
Messages
72
Location
Vattnajökul - Island
Tvärtom

Oförmögen att tala är knappast grundbetydelsen utan möjligtvis så som det används idag... Så här ligger det till:

INFANTIL © 1997-2003 Svenska Akademien och Språkdata, Göteborgs universitet, uppdaterad:2003-04-15
SPALT: [I410] [tryckt år 1933]

--------------------------------------------------------------------------------

UTTAL: in1fnti4l,

ORDKLASS: adj.

BÖJNING: -are
AVLEDNING: adv. -T.

ETYMOLOGI: [jfr t. infantil, eng. o. fr. infantile; av lat. infantilis, barnslig, till infans (se INFANT).
-- Jfr INFANTILISM]

BETYDELSE: som tillhör barnaåren; barnslig; numera i sht med. om vuxen person: som (i ngt avs.) fysiskt l. psykiskt stannat i utvecklingen på ett stadium motsvarande barnets; äv. om kroppsorgan som på liknande sätt stannat i växten.

(Den lilla flickan) hade så infantilt behagligt prydt det intagande morgonlandskapet. ALMQVIST Kap. 8 (1838). De infantila sedespråk och berättelser .. åt hvilka han gifvit benämmngen "Entertaining". Frey 1841, s. 314. Man talar .. på goda grunder om infantila jättar. Hygiea 1907, s. 645.

Ett rent jungfruligt, att icke säga infantilt kvinnoideal. LANDQUIST Fröding 287 (1916). LbKir. 2: 316 1922. Fru L. syntes vara en psykopatisk personlighet av infantilt hysterisk typ. DN(A) 1930 nr 4, s. 5.
 
Top