Nekromanti Sluta röka

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Vafan! Finns det någon som har fördärv utom ja

Vi räknar ut det egentliga fördärvsvärdet manuellt när det börjar närma sig nivåer där det spelar roll. Du kan vara helt lugn; om du blir bannad kommer du att ha förtjänat det. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Abstinensen försvinner inte om du hållt på tillräckligt länge, tyvärr.

En historia.

Min morfar började röka när han var 10 (!) och när han blev 80 bestämmde han sig för att sluta. Det gick. Inga nikotinplåster eller dylikt, bara ren vilja. Men så var han också odödligare än någon jag känner.
Han sade att han var röksugen varje dag. Han blev 83 och dog förra veckan...

Dock finns det ljuspunkter! Trots 70 års kedjerökande hände så mycket bra grejer när han slutade. Plötsligt var all mat väldigt god. Blommorna i trädgården började lukta igen m.m. m.m.

Mitt råd är att sluta eller göra som min morfar: bestämma sig för att man gillar att röka. Efter att ha sett honom dö i lungcancer vet jag att jag själv aldrig kommer att röka.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Dock finns det ljuspunkter! Trots 70 års kedjerökande hände så mycket bra grejer när han slutade. (snip) Blommorna i trädgården började lukta igen m.m. m.m.
Ungefär som när man rakade av sig mustaschen och insåg att det inte var hela världen som luktade illa...

Mitt råd är att sluta eller göra som min morfar: bestämma sig för att man gillar att röka. Efter att ha sett honom dö i lungcancer vet jag att jag själv aldrig kommer att röka.
Bra argument. Har man sett någon dö i cancer så ser man det på ett annat sätt (och då har jag inte sett lungcancer, vilken påstås vara betydligt värre).
 
Top