Nekromanti Sluta röka

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Samlat svar

Alltså... hur många killar som beskriver sig som "blekfeta" kan stoltsera med tre älskarinnor?

*harkel* Inte för tillfället dock. Men, men... ,-)

Och i min erfarenhet så spelar utseendet störst roll vid första-intrycket. Besitter man lite stil, klass, smak och framför allt förståelse slår det oftast högre. Lägg till humor så är saken oftast biff.

Tala till hjärnan, inte ögonen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Re: Samlat svar

Besitter man lite stil, klass, smak och framför allt förståelse slår det oftast högre. Lägg till humor så är saken oftast biff.
...vilket skulle betyda att jag antingen måste säga emot eller inse att jag helt saknar både utseende, stil, smak, klass och humor.



//Krank, killen som bara blir kompis
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Samlat svar

...vilket skulle betyda att jag antingen måste säga emot eller inse att jag helt saknar både utseende, stil, smak, klass och humor.
Om inget annat funkar, "glöm" att knäppa gylfen. Funkar varje gång...
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
älskarinnor(OT)

Alltså... hur många killar som beskriver sig som "blekfeta" kan stoltsera med tre älskarinnor?
Jo, alltså, folk som stoltserar med att ha älskarinnor ska man ta med en nypa salt, ska man ha tre stycken håller man helst det väldigt hemligt, annars går de snabbt över.

Och blekfeta killar med många relationer... beskrivningen stämmer nog rätt väl på de öppet polyamorösa/sexuella som jag stött på. Har lite funderat på om blekfetman kommer först eller läggningen :gremconfused:

-Gunnar (stoltserar glatt istället med snygg och rolig älskarinna/fästmö)
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: älskarinnor(OT)

beskrivningen stämmer nog rätt väl på de öppet polyamorösa/sexuella som jag stött på. Har lite funderat på om blekfetman kommer först eller läggningen
Tja, jag vet bara att jag var blekfet och sambon lönnfet långt innan vi började ha sex med andra också. :gremwink: *undviker medvetet en lång diskussion om begreppen polysexuell/amorös*

Jag röstar för att vettigt/nördigt folk bara i gemen är lite lagom blekfeta.

//Alva - glad över detta faktum eftersom tonade muskler är oattraktivt
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Re: älskarinnor(OT)

Jag röstar för att vettigt/nördigt folk bara i gemen är lite lagom blekfeta.
Jupp, det eller läskigt smala (och ultrableka) är nördstandard ;-)

-Gunnar (måste stå upp för den smala nörden också, även om jag svält till en medium och inte längre själv kan spela gurka på revbenen)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: älskarinnor(OT)

-Gunnar (stoltserar glatt istället med snygg och rolig älskarinna/fästmö)

Man vet att man har funnit den Rätta när man inser att polygami skulle vara ett nerbyte. :gremgrin:

--
Åke
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Dygn 3, dagbok från vildmarken

Jag är nu officiellt inne på dygn 3 utan livsgivande cigarettrök. Jag passerade 48-timmarsgränsen för en halvtimme sen MEN VEM HÅLLER KOLL PÅ SÅNT!? HAHA HAHAHA!

Nikotinsvettningarna har slutat. Ja, de där illaluktande giftsvettningarna de lugnt upplyste mig om var straffet för åtskilliga års missbruk när jag frågade på apoteket. Dessutom är deras informationsfolder skriven av någon uttråkad kvinna i klimakteriet som tänker mer på sex än vad jag gör. Stackars kvinna. Någon borde presentera oss...

I vilket fall så har allting tappat sin smak, vilket gör det ganska egalt att min sambo hellre vill kyssa mig eftersom jag ändå inte känner smaken av honom. Han har lovat att om jag pallar en månad helt utan cigaretter så ska han bjuda mig på en navelpiercing jag drömt om ända sen jag gjorde min första. Å ena sidan - hey, ny piercing! Yay me! Å andra sidan - inte fan vill jag leva med mannen jag älskar som om jag vore en tonåring på godislöfte. Kluvenhet härskar. Jag hade behövt en cigg för att tänka klart.

Mitt brytande av laster verkar dessutom vara smittsamt. Två av mina bästa vänner har simultant, när de hörde om min plåga, bestämt sig för att ge upp sina substansberoenden också (cola och red bull om någon undrar) så nu har jag deras liv på mitt samvete också. Det ironiska i hela kråksången är naturligtvis att jag inte ens ville sluta från början. Jaja, jag antar att glädjen kommer när abstinensen försvinner och de goda sakerna med att vara rökfri börjar kicka in. Sambon läste nånstans att sexdriften går upp. jag förställer mig att han för tillfället bygger barracker i sovrummet för att skydda sig från den galna nikotinkärringens anfall på hans eventuella kyskhet.

Undrar om bränd skogis går att röka...

Så, 24 timmar kvar tills det värsta är över, om man ska tro de flesta av er. You better be right. Två dar till och jag bryter ihop till en liten hög och börjar tigga cigaretter av förbipasserande rollspelare som helt av en slump råkar bära rollspel.nus eminenta logo.

Den där träningen jag borde göra för att hålla galenskapen på avstånd utvecklades till en halvtimmes promenad, 25 situps och 40 backups. Knappast någon en vanlig människa kallat träning, men nog för att få mitt hår jagat av galna katter. Det blir ingen bikinisäsong det här året. Jag vill inte träna. Jag vill röka. Den enda likheten mellan de tu är att båda slutar på bokstaven A.

Over and out.

//Alva - febrigt fixerad GE MIG EN CIGG FÖR FAN ELLER DÖ!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
ha ha ha

Älskar den här lilla bloggen på forumet. Du är en skicklig stilist.

För mig är det särskilt intressant att följa dina vedermödor, för jag har aldrig blivit beroende, och tycker det är lite exotiskt med abstinensbesvär. Jag bara måste börja med crack någon gång för att få veta hur det egentligen känns...

/Rising
röker bara gunnar för tillfället.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Röker Rising mig?

röker bara gunnar för tillfället.
:gremconfused: Är gunnar slang för nått eller?

För övrigt kan jag instämma i Risings komplimanger över tråden och lägga med ett paket sympati för Vavva

-Gunnar (röker inte)
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Bloggar jag? *rodnar lätt*

Jag visste faktiskt inte om att jag bloggade så mycket här. Det var så kort tid sedan jag kom tillbaka hit efter flera års frånvaro att jag inte hunnit insupa forumkulturen än, och på de andra forum jag hänger på är såna här långa, kåseriliknande inlägg vardagsmat. Jaja, om någon stör sig och vill att jag ska sluta så får de säga till!

Tack för övrigt. En gång i tidernas gryning under min tid på mediegymnasiet så var jag kolumnist i Metro, och jag antar att lite sitter kvar i ryggraden. Sympati mottages också tacksamt. Den fysiska abstinensen är faktiskt inte så farlig, lite svettningar och koncentrationssvårigheter bara. Det kinkiga är alla de där vanecigaretterna. Jag är absolut ett vanedjur.

Starta upp egna bloggtrådar jag lovar jag att läsa, kommentera och sörja med er också!

//Alva - pladderfia
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Bloggar jag? *rodnar lätt*

Så länger du pratar om sex kommer forumet vara som trollbundet :gremwink: Åh, just det, släng in lite politik och D&D-bashning så har du dem fast.

/RD
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Bloggar jag? *rodnar lätt*

Som nästan-på-gränsen-till-friformare med en magister i statsvetenskap och förhoppningsvis snart organisationssekreterare på ett politiskt parti så borde jag alltså ha hyfsade möjligheter att blogga bort hela resten av året menar du? ;)
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: ha ha ha

Jag bara måste börja med crack någon gång för att få veta hur det egentligen känns...

Fast om du är småfeg kan du bli hooked på läkemedel. Jag har giftat av mig tre ggr på fyra år och det är fan inget roligt. Just nu är jag beroende igen...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Bloggar jag? *rodnar lätt*

Så länger du pratar om sex kommer forumet vara som trollbundet Åh, just det, släng in lite politik och D&D-bashning så har du dem fast.
Sex, politik, D&D-bashing... OMGWTFBARBQHELICOPTER! :gremshocked: :gremshocked:

Det är en kvinnlig troberg!

Erik, tar skydd
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: Bloggar jag? *rodnar lätt*

Det skulle säkert funka med en del men... face it, stället är ju fullt med nördar; förr eller senare lessnar folk och går och spelar spel istället. Så... planera inte allt för långsiktigt utifrån den premissen. :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Re: Samlat svar

Om inget annat funkar, "glöm" att knäppa gylfen. Funkar varje gång...
Heh... Ställer mig en smula skeptisk...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Re: Dygn 3, dagbok från vildmarken

I vilket fall så har allting tappat sin smak
Det där var underligt. De perioder (rätt långa, om nån undrar) jag själv slutat röka har jag snarare fått motsatt effekt relativt snabbt. Luktsinnet har drasatiskt förbättrats, vilket lett till långt känsligare smaklökar...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Samlat svar

Annars kan du säga som Cary Grant gjorde - "Säg att du är impotent, det får alla kvinnor att bevisa att du inte alls är det."
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
Re: Samlat svar

Annars kan du säga som Cary Grant gjorde - "Säg att du är impotent, det får alla kvinnor att bevisa att du inte alls är det."
*asg*

Tja, det var ju en intressant vinkling på klassikern "låtsas att du är bög"...
 
Top