Nekromanti Sluta röka

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Dygn 3, dagbok från vildmarken

Lite imponerad är jag allt av dig, kan inte vara lätt någonstanns att sluta röka.
Tur at man inte är i närheten av nån som försöker sluta bli av med nikotin, räkte med att pappa försökte sluta snusa för enn massa år sedan.. Snacka om att han var grinig.. Har förtfarande minnen av det, trotts att det var 18 år sedan han försökte...

/ Johan K, som för övrigt funderar på om man sprunigt på Vavva irl nån gång..
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Full sympati vännen... Jag kan rapportera att jag misslyckats kapitalt och börjat igen.

Men jag ska särskilt låta bli när vi ses för att skona din abstinens.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Det sket sig

Rejält. Tredje dagen ballade ur totalt och rökslutet är nu uppskjutet tills jag har jobb och kan ta pressen bättre. Jag har till och med en otänd cigg i käften när jag skriver det här.

Livet är underbart. *insert sarkastisk smiley here*
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Du är för dålig, ha ha ha!

rökslutet är nu uppskjutet tills jag har jobb och kan ta pressen bättre
Det där kommer aldrig funka. När du har ett jobb kommer du att tänka "åh, jag hade en rimlig chans att sluta röka innan jag började jobba, men nu när jag har så många jobbiga kunder/leverantörer/arbetskamrater och är utsatt för så mycket press så måste jag bara röka".

Du kommer vara slav under dödsstavarna för alltid.

Jag tycker iofs att människor utan karaktär är bedårande, så jag har fulla sympatier för dig. Hoppas din sambo är lika förlåtande...

/Rising
har en tänd cigg i käften när han skriver detta.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Du är för dålig, ha ha ha!

Jag tycker iofs att människor utan karaktär är bedårande, så jag har fulla sympatier för dig. Hoppas din sambo är lika förlåtande...
Äh, fukk you. :gremtongue:

Det var min sambo som diskret frågade om jag kanske ville ha pengar till cigaretter när jag fått en ångestattack så grov att jag var en hårsmån från sluten avdelning igen.

Till min karaktärs försvar så kan jag erkänna att jag lyckats avbryta ett psykologisk cannabisberoende och vissa dåliga vanor med heroin. Det var dock småpotäter i jämförelse med cigaretternas förföriska charm. *bolmar som en galning*.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Du är för dålig, ha ha ha!

Till min karaktärs försvar så kan jag erkänna att jag lyckats avbryta ett psykologisk cannabisberoende och vissa dåliga vanor med heroin.
Oooh, då behöver du inte skämmas. Jag har inte vågat mig på horse, bara för att jag alltid pratar om hur jag inte kan bli beroende på något. Det vore ju liksom som upplagt för att jag omedelbart skulle sluta bakom ett skjul någonstans, i nerkissade bermudashorts, och rea ut blowjobs för att få ihop till nästa fix.

Jag tror inte på ödet, men ironin är en kraft jag aldrig skulle våga sätta mig emot.

Nå, nu kommer moderatorerna snart, så då är det väl lika bra att vi knipsar den här deltråden.

/Rising
sätter ribban vid zyra.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Är moderatorerna onda?

Förklara för en liten forumoskuld... Var trippar man över den heliga gränsen där man får ett "stygg flicka" och en smäll på fingrarna?

Jag trivs bara så bra med att vara ofördärvad. Det känns så ovant, liksom fräscht på nåt sätt.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Pffff

Det ska mycket till för att jag eller någon annan ska ge sig in i er röriga snårskog av sexfantasier, perversioner och missbruk frivilligt. Men om ni verkligen vill ha en egen tråd för att prata knark så kan jag väl bryta ut den här deltråden eller så kan ni starta en ny. Än så länge har ni inte berört ämnet särskilt djupt eller mycket dock.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Tänker hårt

Det ska mycket till för att jag eller någon annan ska ge sig in i er röriga snårskog av sexfantasier, perversioner och missbruk frivilligt.
Jag försöker få bilden av Rising i nerkissade Bermudashorts till en sexfantasi... Nej... Vänta, nu kom Johnny Depp! ...nej, det går inte. Det blir inga sexfantasier i den här tråden.

Jag tror inte att en egen knarktråd är nödvändig, inte för min skull i alla fall. Jag har lämnat den skiten bakom mig.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Är moderatorerna onda?

Inget vet säkert, men de fyra grundparagraferna lyder:

1. Skriver någon något om Stalin så blir det en tillsägelse.
2. Skriver Troberg något om D&D så utfärdas en varning.
3. Skriver Troberg något om Stalin så låses tråden.
4. Skriver Storuggla något om keso så exploderar forumet.

---

Äh, så länge man inte är asjobbig och så länge man håller sig på OT-forumet så är moderatorerna ena sköna och tillbakalutade lirare. Dessutom är de suckers för kjoltyg, så du kan nog vara lugn. Om de kommer och hytter med näven i luften så är det bara att blinka lite oskuldsfullt med ögonfransarna och kvittra ett urskuldande "det hade jag ingen aaaaning om", så går du fri.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Klart vi är!

Förklara för en liten forumoskuld... Var trippar man över den heliga gränsen där man får ett "stygg flicka" och en smäll på fingrarna?
Vart gränsen går står att läsa under Regler ovan. Men kortversionen är ungefär att så länge som du inte gör olagligt, håller rätt sak på rätt plats, och inte förolämpar, bråkar eller personangriper, så kan du få prata knark och sex bäst du vill utan risk för smäll på fingrarna. Visst är det rätt skönt att kunna syssla med sånt och fortfarande vara ofördärvad.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Är moderatorerna onda?

Inget vet säkert, men de fyra grundparagraferna lyder:

1. Skriver någon något om Stalin så blir det en tillsägelse.
2. Skriver Troberg något om D&D så utfärdas en varning.
3. Skriver Troberg något om Stalin så låses tråden.
4. Skriver Storuggla något om keso så exploderar forumet.
Damn! Du kom på vår hemliga policy! I alla fall nästan - du missade regeln om lokomotiv.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Svar till både Rising och Krille

Dessutom är de suckers för kjoltyg, så du kan nog vara lugn. Om de kommer och hytter med näven i luften så är det bara att blinka lite oskuldsfullt med ögonfransarna och kvittra ett urskuldande "det hade jag ingen aaaaning om", så går du fri.
Faen också. Jag som är Man med stort M enligt BBC och nästan aldrig använder kjol. Mina ögonfransar används dessutom bara till fjärilskyssar på mycket väl utvalda personer som förtjänat det. Har du icke läst min presentation din kretin? :D

Krille: Ok, tack! :) Jag har läst reglerna, men blev förvirrad när Rising började komma med insinuanta varningar. När det kommer till kritan så har alla forum sin egen kultur och sina egna regeltolkningar.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vafan! Finns det någon som har fördärv utom jag?:p

Är det kanske så att man bara kan se sitt eget fördärv, eftersom jag inte ens hittar fördärv-rutan på andra användare?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Vafan! Finns det någon som har fördärv utom ja

Japp. Precis så är det.

Dessutom är fördärvssystemet ur funktion för tillfället; skripten har inte fåtts att fungera på det nya webhotellet. Det kommer ett uttalande om det någon dag.


/Dimfrost
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Re: Vafan! Finns det någon som har fördärv utom ja

Dessutom är fördärvssystemet ur funktion för tillfället; skripten har inte fåtts att fungera på det nya webhotellet. Det kommer ett uttalande om det någon dag.
OK. Skulle någon då kunna minska mitt fördärv manuellt så att jag inte blir bannad för att webhotellet är mer effat än personalen i lobbyn på Scandic vid stationen i Göteborg (gissa var jag hade en dålig upplevelse i förrgår)?
 
Top