Nekromanti Skådisar ni inte står ut med

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Vafan! Remember the Titans, Pelham 123, Book of Eli...(Pelham 123 är inte så bra, men han spelar en något annorlunda karaktär där, åtminstone)
För några år sedan, efter jag precis sett en film med honom, så insåg jag att jag inte gillade någon film som han är med i. Kollade nu på Book of Eli, då du nu nämnde den, och den är helt ok. En annorlunda roll som han har valt, snyggt foto (siluettstriden i tunneln, exempelvis) och musik i samma stil som datorspelet Fallout.

Men gud, vad träig mannen är. :gremlaugh: Jag menar, Vin Diesel ger åtminstone ansiktsuttryck och hintar om att det finns någonting inombords. Denzel är ju bara tråkig, även i de filmer där han försöker spela ut.

/Han som dock ska rekommendera Book of Eli till folk som gillar postapokalyps
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Recca said:
Sapient said:
Försökte tvinga mig att se The Cable Guy två ggr och gick därifrån. Stod inte ut!
Det där tyckte jag också tills min kille förklarade att Cable guy inte är en komedi utan ett drama som handlar om en psykotisk man som ingen tycker om. Sett i det ljuset ska filmen vara "djävulskt bra", som han uttryckte det.
Jag har haft samma upplevelse. Såg Cable Guy när jag var tonåring och förväntade mig komik i stil med Ace Ventura eller The Mask. Blev grymt besviken. Efter några år tänkte jag om och uppskattade filmen.

Dock så är han väldigt mycket sig själv i den filmen och överspelar som en tok. Det är lite därför som jag inte föreslog Truman Show, även om den filmen förvisso handlar om två charader som rämnar. Dels världen runt huvudrollen men också huvudrollens egen personlighet. Jim Carey är sig själv i början men får en annan personlighet senare.

En fin film. :gremsmile:

/Han som såg någon sekund av riktigt bra gestaltning i Bruce Almighty också, men där spelar han också sig själv
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Jag satt och tänkte ett tag utan att komma på någon, med sen flög Ben Affleck fram ut mitt sinne. Han är riktigt dålig. Som tur är spelar han mest i trista dåliga filmer så hans möjligheter att förstöra är inte så stora.
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Blev förvånad över att ingen har nämnt Nicolas Cage än (eller missade jag det?). Bortsett från Lord of War och Kickass kan jag inte komma på en enda film jag gillar där han har varit med. Han har ett visst underhållningsvärde dock, i The Wicker Man t.ex. :gremsmile:

Annars håller jag till 100% med tidigare folk om Ben Affleck, Robin Williams (bortsett från när han är anden i Aladdin), Jim Carrey och Sarah Jessica Parker. Ugh.

George Clooney har jag svårt för eftersom han känns så otroligt pretto. Detsamma gäller för Will Smith i hans senare filmer.

Jag gillar inte Tom Cruise heller, mest på grund av hans förmåga att vara odödlig i sina filmer (...och för att han verkar vara helt jävla loco privat). Ett undantag är hans roll i Valkyria som jag tycker var helt ok.

...framförallt eftersom han DÖR I SLUTET.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag satt och tänkte ett tag utan att komma på någon, med sen flög Ben Affleck fram ut mitt sinne. Han är riktigt dålig.
Det må vara hänt, men han är en lika bra regissör som han är en dålig skådis:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/f99Ep0koG84"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/f99Ep0koG84" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

och hans brorsa Casey Affleck, där har vi en bra skådis...så Ben som regisserar Casey, det är definitivt en kombo jag kommer hålla utkik efter i fortsättningen.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Blev förvånad över att ingen har nämnt Nicolas Cage än (eller missade jag det?). Bortsett från Lord of War och Kickass kan jag inte komma på en enda film jag gillar där han har varit med.
Leaving Las Vegas, The Rock, Red Rock West, Bringing Out the Dead...

Knowing är också helt okej.

Nicholas Cages grej är att vara med i sjukt medioker film, inte att vara dålig i den. Han har flera gånger om bevisat att han egentligen är en kompetent skådis. Jag tycker om honom på ett sätt i det att han inte är så himla snygg, det gör att jag har lättare att köpa Cage som alldaglig protagonist än tex Mark Wahlberg, Tom Cruise eller Brad Pitt när de ska spela sådana, trots att samtliga gjort ett bra jobb i sådana roller.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
Annars håller jag till 100% med tidigare folk om Ben Affleck, Robin Williams (bortsett från när han är anden i Aladdin), Jim Carrey och Sarah Jessica Parker. Ugh.
Ben Affleck har väl varit med i någon bra film, Dogma och Good Will Hunting, Armageddon är en rätt hjärndöd men trevlig popcornfilm.

Robin Williams har för alltid en plats på min filmhylla med fantastiska Döda poeters sällskap och Fisherking, samt Fånga dagen. Han är rätt bra i One Hour Photo också...

Jim Carrey är en sjukt bra skådis som har gjort mycket skit. Men titta bara på filmer som The Truman Show, Eternal Sunhsine of the Spotless Mind och I Love You Philip Morris!

Sarah Jessica Parker då. Nä. Jag kan inte.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Marukusu said:
Blev förvånad över att ingen har nämnt Nicolas Cage än (eller missade jag det?). Bortsett från Lord of War och Kickass kan jag inte komma på en enda film jag gillar där han har varit med. Han har ett visst underhållningsvärde dock, i The Wicker Man t.ex. :gremsmile:

Annars håller jag till 100% med tidigare folk om Ben Affleck, Robin Williams (bortsett från när han är anden i Aladdin), Jim Carrey och Sarah Jessica Parker. Ugh.

George Clooney har jag svårt för eftersom han känns så otroligt pretto. Detsamma gäller för Will Smith i hans senare filmer.

Jag gillar inte Tom Cruise heller, mest på grund av hans förmåga att vara odödlig i sina filmer (...och för att han verkar vara helt jävla loco privat). Ett undantag är hans roll i Valkyria som jag tycker var helt ok.

...framförallt eftersom han DÖR I SLUTET.

tycker det är roligt att man behöver spoilermärka slutet. Liksom, dom som har hört talas om bombningen vet ju redan vad som sker. Lite som att spoilermärka att Hitler inte dör av bomben.

Notera att jag menar att jag förstår varför du gömmer spoilern, ville bara påpeka att det är roligt
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
!Paxen said:
tycker det är roligt att man behöver spoilermärka slutet. Liksom, dom som har hört talas om bombningen vet ju redan vad som sker. Lite som att spoilermärka att Hitler inte dör av bomben.

Notera att jag menar att jag förstår varför du gömmer spoilern, ville bara påpeka att det är roligt
Ja, det var ju ett s.k. skämt.

Fast ärligt talat hade jag förväntat mig att Cruise's död skulle vara mer off camera, givet att jag inte kan komma på någon annan film alls där han verkligen dör.

En annan film han är bra i är f.ö. En vampyrs bekännelser, där han är kliniskt död hela tiden.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Ymir said:
Blev förvånad över att ingen har nämnt Nicolas Cage än (eller missade jag det?). Bortsett från Lord of War och Kickass kan jag inte komma på en enda film jag gillar där han har varit med.
Leaving Las Vegas, The Rock, Red Rock West, Bringing Out the Dead...
Arizona Junior, Vampire's Kiss, City of Angels (en av mina favoriter bland romantiska filmer), The Weather Man, The Sorcerer's Apprentice (om man står ut med Disneyproduktioner). Han har varit med i rätt många sevärda filmer.

/Han som kanske inte skulle räkna The Rock till dem
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Weird Quest said:
Annars håller jag till 100% med tidigare folk om Ben Affleck, Robin Williams (bortsett från när han är anden i Aladdin), Jim Carrey och Sarah Jessica Parker. Ugh.
Robin Williams har för alltid en plats på min filmhylla med fantastiska Döda poeters sällskap och Fisherking, samt Fånga dagen. Han är rätt bra i One Hour Photo också...
Bicentennial Man (där han spelar robot), What Dreams May Come, The Final Cut, Good Morning Vietnam, Patch Adams.

Fast visst, gillar man inte filmer där huvudrollen är sorglös men sedan möts av verklighetens allvar, så kan man säkert stryka säkert hälften av hans filmer. :gremsmile:

/Han som ska spana in I Love You Philip Morris
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Han said:
Bicentennial Man (där han spelar robot), What Dreams May Come, The Final Cut, Good Morning Vietnam, Patch Adams.

Fast visst, gillar man inte filmer där huvudrollen är sorglös men sedan möts av verklighetens allvar, så kan man säkert stryka säkert hälften av hans filmer. :gremsmile:
Problemet jag har med honom är att han verkligen inte känns vuxen.
han känns som ett förvuxet barn.
Och alla hans roller(som jag sätt) avspeglar hans psyke på ett alldeles för tydligt sätt.

jag lyckas aldrig se hans roller för han själv kommer hela tiden i vägen.

//Lukas som vet att det här är högst personliga åsikter, och på inget sätt tycker att andra ha fel för att de tycker motsatsen
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Skådisar jag inte tål...

Jerry Seinfield
Adam Sandler
Marlon Wayans

Kan ju ioch för sig vara det att jag inte tål patetisk-rollen, som är det enda de tycks spela. Samma orsak jag inte gillar Lars Åberg (annat än i nostalgisk form som Trazan Apansson)

/Ulfgeir
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag tål det mesta: pretton som Denzel, clowner som Carrey och Williams och machomonster som Snipes. Jag tittar iofs. inte på film med tex. Steven Segall eller Jean Kladd så jag har ingen direkt åsikt mer än att jag vet hur dåliga de är på att agera.

Men nyligen återupptäckte jag hur OTROLIGT dålig Helena Bergström är. Jag såg melodifestivalen (en av många, många, många deltävlingar) och där dök hon upp. Hon förpestade ett redan fasansfullt program. Hon är ju verkligen inte bra! Jag köper att det finns skådisar som gör roller, har mimik eller kroppsspråk som inte passar mig. Jag har inget emot dem. Men likadant som jag ofrivilligt ryser när någon professionell sångare tar en falsk ton så blir jag illa till mods när Helena Bergstöm försöker agera.

Sedan så tittar jag på Äkta Människor. Det är en svensk serie och skådisarna är av väldigt varierad kvalité. Många har ett lite för teatraliskt skådespeleri, men jag har inte så mycket emot det. Jag störs inte av att vissa går direkt från en musikalscen till TV-rutan (Lisette Pagler är awesome). Men det finns en jag inte klarar: Eva frickin' Röse. Hon är så.. okariskmatisk. En skådis ska ha närvaro och energi. Eva Röse har ingenting. Hon är sveriges svar på Keanu Reeves.

Tillägg: Helena Bergström har inte på egen hand förstört någon film för mig. Alla filmer hon medverkat i har fått god hjälp ner i avgrunden av andra medarbetare.

Eva Röse däremot lyckas förstöra de scener hon är med i i Äkta Människor och de tecknade filmer som tyvärr tar inne hennes röst är för alltid besudlade.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Smrtihara said:
Jag tål det mesta: pretton som Denzel, clowner som Carrey och Williams och machomonster som Snipes. Jag tittar iofs. inte på film med tex. Steven Segall eller Jean Kladd så jag har ingen direkt åsikt mer än att jag vet hur dåliga de är på att agera.

Men nyligen återupptäckte jag hur OTROLIGT dålig Helena Bergström är. Jag såg melodifestivalen (en av många, många, många deltävlingar) och där dök hon upp. Hon förpestade ett redan fasansfullt program. Hon är ju verkligen inte bra! Jag köper att det finns skådisar som gör roller, har mimik eller kroppsspråk som inte passar mig. Jag har inget emot dem. Men likadant som jag ofrivilligt ryser när någon professionell sångare tar en falsk ton så blir jag illa till mods när Helena Bergstöm försöker agera.

Sedan så tittar jag på Äkta Människor. Det är en svensk serie och skådisarna är av väldigt varierad kvalité. Många har ett lite för teatraliskt skådespeleri, men jag har inte så mycket emot det. Jag störs inte av att vissa går direkt från en musikalscen till TV-rutan (Lisette Pagler är awesome). Men det finns en jag inte klarar: Eva frickin' Röse. Hon är så.. okariskmatisk. En skådis ska ha närvaro och energi. Eva Röse har ingenting. Hon är sveriges svar på Keanu Reeves.

Tillägg: Helena Bergström har inte på egen hand förstört någon film för mig. Alla filmer hon medverkat i har fått god hjälp ner i avgrunden av andra medarbetare.

Eva Röse däremot lyckas förstöra de scener hon är med i i Äkta Människor och de tecknade filmer som tyvärr tar inne hennes röst är för alltid besudlade.
Yay! Nån som tycker precis som jag.

Ond bråd död said:
De enda som jag kan komma på att jag helst undviker att se är Helena Bergström och Eva Röse.
 
Top