Nekromanti Skådisar ni inte står ut med

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Denzel Washington
Vafan! Remember the Titans, Pelham 123, Book of Eli...(Pelham 123 är inte så bra, men han spelar en något annorlunda karaktär där, åtminstone)

Skådisar jag inte tål

Alla uppenbara först då:
Jean-Claude van Damme
Steven Seagal
Dolph Lundgren
Sylvester Stalone (nåt undantag finns dock)

Andra jag inte klarar:
Jakob Eklund (Johan Falk, ni vet)
Liv Tyler (Ok, hon lyckas inte förstöra LotR, men resten)
Samuel L Jackson (undantag Pulp Fiction)
Ben Afleck (undantag Dogma)
Pierce Brosnan (inga undantag mig veterligen)
Hugh Grant (inga undantag mig veterligen)

Alltså, det finns ju en hel drös, och få har förstört allt jag sett, men vissa skådespelare klarar jag mig verkligen utan alltså (men det är för mig väldigt sammankopplat till skådespelarprestationer)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Han den där Jackasssnubben. Vad heter han? Äh, hela det gänget.


Storuggla, inget gott komma därav
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,730
Jag drar mig för att se filmer med Tom Hanks. De är inte nödvändigtvis dåliga när jag väl tittar på dem, men det tar liksom emot att börja.

I övrigt är det nog mer typen av film som får mig att välja bort dem snarare än skådisarna.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hugh Grant var väl ok i Bitter Moon?
Inte sett, vill jag det?

Hans stand up är kul, men så misogyn att jag får en dålig smak i munnen.
Nu kan man ju tro att Hugh Grant är kul, och det är fel :) Eddie Murphy - Ja, jag håller med dig. Det är väldigt kvinnoförnedrande i mångt och mycket, men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det fortfarande är roligt.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Ernst-Hugo gillar jag, men han har lite mer saliv i munnen än normala människor. Vilket störde mig när han läste Kalle och chokladfabriken.

De enda som jag kan komma på att jag helst undviker att se är Helena Bergström och Eva Röse.

Edit: Lägger till Jack Black också. Avskyr människan.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Arfert said:
Hugh Grant var väl ok i Bitter Moon?
Jag tycker han gör en ganska bra roll i "stolthet och fördom" och en värdigt bra roll i "Om en pojke"
Ond bråd död said:
Edit: Lägger till Jack Black också. Avskyr människan.
Jag skulle vilja hålla med dig om det här MEN sen såg jag honom i Peter jackson King kong och det ändrade min uppfattning


Men den skodespelare som jag har mest problem med måste förutom Jim carry måste ända vara Robin Williams, Herre jävlar vad kass han är, bara hans namn får mig att vägra se filmer. Den senaste filmen jag såg med honom var "Good Will Hunting" och där totalkvaddade han någon som jag tror hade en chans att bli riktigt bra.


//Lukas som tror på att alla skådespelare kan göra bra roller med rätt regissör, men att Robin Williams är undantaget som bekräftar regeln
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Lu-Kaazh said:
tror på att alla skådespelare kan göra bra roller med rätt regissör, men att Robin Williams är undantaget som bekräftar regeln
Döda poeters sällskap får du nog kolla upp då, tycker jag.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
De två skådisarna som spelar polisaspiranterna i de nya wallanderfilmerna, de är otroligt nog sämre än filmerna!

Och Helena Bergström.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Kiera Knightley. Har hatat henne passionerat sedan första pirates. Fy för den lede =p

Och Ben Affleck. Och Jennifer Garner.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Kiera Knightley. Har hatat henne passionerat sedan första pirates. Fy för den lede =p
Tycker hon är är rätt bra skådespelerska. Hon är fullkomligt lysande i Love Actually!

Men till trådfrågan. Jag har väldigt svårt för Mikael Persbrandt. Jag ser fram emot The Hobbit, men har svårt att se honom som Beorn. Huga. Julia Roberts har jag också lite svårt för. Hon är inte en jättebra skådis liksom.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,475
Laowai said:
Kiera Knightley. Har hatat henne passionerat sedan första pirates. Fy för den lede =p
What!? :gremshocked:

Kiera Knightley regerar.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,006
Location
Bureå
Hugh Grant är bra i Love Actually, Fyra bröllop och en begravning. Hans kanske bästa roll är i About a boy. Men han har gjort mycket skräp.
 

Kaffe å Cigg

Veteran
Joined
8 Oct 2007
Messages
80
Jakob Eklund som redan sagts, men fen jag tycker götstör filmer allra mrsy är Keanu Reeves! Fan han har ju utstrålning som en död fisk...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
M. Bakunin said:
Jakob Eklund som redan sagts, men fen jag tycker götstör filmer allra mrsy är Keanu Reeves! Fan han har ju utstrålning som en död fisk...
Fast ibland funkar det. Tycker död fisk funkade bra i både Matrixfilmerna (de skulle ju vara lite plastiga) och i The day the earth stood still. Tycker nog det funkade i Johnny Mnemonic också.
 
Top