Nekromanti Skådisar ni inte står ut med

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Sapient said:
Försökte tvinga mig att se The Cable Guy två ggr och gick därifrån. Stod inte ut!
Det där tyckte jag också tills min kille förklarade att Cable guy inte är en komedi utan ett drama som handlar om en psykotisk man som ingen tycker om. Sett i det ljuset ska filmen vara "djävulskt bra", som han uttryckte det.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,312
Location
Kullavik
DeBracy said:
Arfert said:
Är Steven Seagal en skådis? :gremgrin:
Nä, han är ju gitarrist! :gremlaugh:
Faktum är att han tydligen är polis på riktigt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Steven_Seagal

I övrigt:
Jakob Eklund är en av dem jag tycker sämst om i svensk film (vid de få tillfällen man nu ser svenska filmer överhuvudtaget). Däremot kan jag inte hålla med om Rolf Lassgård och Helena Bergström som gjorde riktigt bra roller i Jägarna. Lassgård var dessutom lysande i Susanne Biers film "Efter brylluppet".

En person som nästan alltid känts dålig på film är Michael Keaton. En jag inte klarar av under några omständigheter är Shia Lebeouf. Sen tycker jag Seth Rogen är totalt överskattad och meningslös.

En person som jag har väldigt blandad inställning till är Adam Sandler. Gillar Wedding Singer, Reign over me och Punch-Drunk Love men i övrigt är allt skräp.

Jim Carrey har också mest skräp men briljerar ju i Eternal Sunshine. Tycker även han gjorde en bra roll i Truman Show.

Eddie Murphy var bra i flera av sina tidiga komedier (48hrs, Trading Places, Bev Cop etc) men lyckades därefter mest prestera skräp. Undantaget för den regeln är såklart Dreamgirls.
 

Scullicon

Veteran
Joined
27 Mar 2011
Messages
44
Location
Göteborg
Mark Wahlberg
Matt Damon
Leonardo DiCaprio
Ryan Reynolds

De här är 4 skådisar som jag inte klarar av att se en hel film med, en biroll funkar, Dicaprio passade ju i Gilbert Grape... Har de en huvudroll så klarar jag inte av att kolla på hela filmen.
Har inget med hur de är som skådespelare, är något med deras ansikten eller något som får mig att se rött.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Recca said:
Sapient said:
Försökte tvinga mig att se The Cable Guy två ggr och gick därifrån. Stod inte ut!
Det där tyckte jag också tills min kille förklarade att Cable guy inte är en komedi utan ett drama som handlar om en psykotisk man som ingen tycker om. Sett i det ljuset ska filmen vara "djävulskt bra", som han uttryckte det.
Så har jag alltid sett filmen. Och jag tycker också att den är bra. Riktigt bra, t.o.m.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Hugo Weaving.
Han är fullständigt lysande som "roboten"* Agent Smith i Matrix, men ser man fler filmer med honom inser man att han bara kan spela robot.

*Jag vet, inte robot, utan program.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
anth said:
Hugo Weaving.
Han är fullständigt lysande som "roboten"* Agent Smith i Matrix, men ser man fler filmer med honom inser man att han bara kan spela robot.
Jag tycker han gör ett bra jobb som Alv.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Medhåll. Jag stör mig bara på Keanu i de filmer som han faktiskt försöker agera. Så länge rollen han ska spela är död fisk så tycker jag han är bra.

Men Jakob Englund... Jag undrar om karln har känslor. Jag tycker livvakterna-filmerna är rätt bra TROTS honom skall sägas, men... Karln visar bara ett enda ansiktsuttryck i hela filmen och har bara ett enda röstläge.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Lu-kaazh said:
anth said:
Hugo Weaving.
Han är fullständigt lysande som "roboten"* Agent Smith i Matrix, men ser man fler filmer med honom inser man att han bara kan spela robot.
Jag tycker han gör ett bra jobb som Alv.
Och Dragqueen.
 

Matolo

Warrior
Joined
26 Nov 2004
Messages
233
Location
Göteborg
Jag hade svårt för Orlando Bloom när jag såg honom spela Legolas i Troja (2004), men sedan dök han upp som sig själv i Extras och nu älskar jag honom.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Mahlex said:
Jag hade svårt för Orlando Bloom när jag såg honom spela Legolas i Troja (2004), men sedan dök han upp som sig själv i Extras och nu älskar jag honom.
Inte att förglömma att han även blivit högafflad till döds i Morden i Midsommer. :gremsmile:

/Anders
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Raspar said:
Leonardo DiCaprio
Den här skådespelaren har gjort en "Brad Pitt". Från att gå från en snygg gosse till att verkligen spela ut. Han är genial i Blood Diamond (som är en ruskigt bra film) och han väljer ofta intressanta filmer nu mera, typ Inception och Shutter Island. Förvisso tycker jag inte om någon av de två filmerna, men jag kan finna ett egenvärde i själva konceptet. :gremsmile:

/Han som tycker den stora stjärnan i Blood Diamond är Djimon Hounsou och tycker det alltid är lika kul när han dyker upp i bildrutan
 
Top