Nekromanti Skådisar ni inte står ut med

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Nu menar jag inte skådisar som är dåliga skådegestaltare, utan skådisar som genom sin uppenbarelse helt förstör filmer för er. Jag har tre personer.

× Denzel Washington
× Michael Caine
× Ernst-Hugo Järegård

För Ernst-Hugo härstammar det nog från från jag var 3-4 och hörde honom i den tecknade Kalle och chokladfabriken. Jag sade "Usch", gick fram till TV:n, stängde av den och sade "Usch!" igen. Jag tål inte den mannens röst än idag. Den är hemsk.

Denzel har inte varit med i en enda (för mig) bra film och Caine sänker filmupplevelsen för mig helt. Enda undantaget för den sistnämnda är Batman-filmerna, men där är han någorlunda nedtonad.

/Han som gillar många Christopher Lambert-filmer, men mest för deras koncept
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Tål inte Wesley Snipes och liknande skådisar. Ni vet, sådana där jänkar-hårda utan glimten i ögat.

Når det gäller svenska skådisar pallar jag inte med Rolf Lassgård och Helena Bergström. Med flera.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Pernilla Wahlgren förstör allt för mig. Om det är bara hennes röst med (dvs, tecknat) och det är en annars bra film så är det okej.

Julia Roberts avskyr jag. Verkligen avskyr.

Richard Gere kan jag tåla om det är filmer från ett par decennier tillbaka.

Sarah jessica parker har jag inga ord för.

Helena bergström gör ju bara filmer som Colin gör (när var det senast hon gjorde en film utan honom?), så dom ser jag inte på, som tur är.

Jag är säker på att det finns fler jag avskyr, och jag är ännu mer säker på att det inte är bara skådespelerskor jag avskyr, men som jag sa i praten så försöker jag glömma bort dom skådespelarna.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,899
Location
Port Kad, The Rim
Jag har väldigt svårt för Stellan Skarsgård. Jag kan inte sätta fingret på vad det handlar om, men att se honom "in action" är som att höra en krita gnissla mot en klassisk svart tavla.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Spider Jerusalem said:
Jim Carry vill inte se mannen.
Vad tycker du om Eternal Sunshine of a Spotless Mind?

/Han som gillar honom i 23 även om den har sina dåliga moment som sänker filmen i helhet rätt rejält
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Eternal Sunshine of a Spotless Mind kan jag inte se pga honom. Jätte synd för jag älskar hur folk beskriver den men klarar inte av den jäveln.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,606
Location
Rissne
Kevin Sorbo och Hayden Christensen är nog de enda två jag kommer på sådär spontant, faktiskt. Jag ser fortfarande filmer med den senare; den förre stöter jag tack och lov sällan på.

Hayden framstår alltid som fruktansvärt osympatisk. Jag kan aldrig tycka synd om en karaktär som spelas av honom. Jag vet inte, det är något ganska ordentligt "bro":igt över honom. Jag vet inte, kanske är det klasshatet som tittar fram; han framstår generellt som en ytlig kotlettfrille-jock.

Star Wars 2 och 3 hade kunnat vara ganska OK om någon annan spelat Anakin Skywalker; framför allt i andra filmen kan nog alla scener han är med i klippas bort med god behållning. I Jumper hindrade han mig från att känna någon som helst sympati med huvudpersonen, vilket liksom negerad all eventuell känslomässig investering. Cool film, och boken är bättre.

Han funkade nästan i Vanishing on 7th street; där var hans karaktär precis så osympatisk som skådespelaren får alla sina roller att vara. Jag kände apati med en smula avsmak iblandat, vilket funkade bra i just det fallet.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Spider Jerusalem said:
Jim Carry vill inte se mannen.
Spider Jerusalem said:
Eternal Sunshine of a Spotless Mind kan jag inte se pga honom. Jätte synd för jag älskar hur folk beskriver den men klarar inte av den jäveln.
Har haft samma känsla för Carry, men den inskränker sig till hans första filmer. ESotSM kan jag se t.ex. Och andra där han har seriösa eller halvseriösa roller. Men hans så kallade komiska karriär?

Försökte tvinga mig att se The Cable Guy två ggr och gick därifrån. Stod inte ut!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,606
Location
Rissne
Spider Jerusalem said:
Eternal Sunshine of a Spotless Mind kan jag inte se pga honom. Jätte synd för jag älskar hur folk beskriver den men klarar inte av den jäveln.
Den och 23 fick mig att ändra åsikt om karlns skådespelarförmåga...
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Han said:
/Han som gillar många Christopher Lambert-filmer, men mest för deras koncept
Mmm, den motsatta reaktionen - hur ska det nu göras bra filmer, när Gene Hackman gått i pension?

Det finns inga dåliga filmer med Gene Hackman, och om det ändå gör det, så är det inte hans fel.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
krank said:
Spider Jerusalem said:
Eternal Sunshine of a Spotless Mind kan jag inte se pga honom. Jätte synd för jag älskar hur folk beskriver den men klarar inte av den jäveln.
Den och 23 fick mig att ändra åsikt om karlns skådespelarförmåga...
Folk säger det.
Får tvinga mig igenom dom och se om jag ändrar mig.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det finns många, många skådisar jag genrellt har svårt för, men som jag ändå sett göra bra ifrån sig någon gång ibland; förr eller senare förvånar de mig nästan alltid.

Det primära undantaget som jag kommer på är Donnie Yen; den mannen saknar -alla- former av artistisk lyskraft, och förpestar hela wuxiagenren med sin närvaro. Han var en blight på Hero, han förstörde Painted Skin, allt han tar i blir till bajs. Usch vad han är dålig. Och ful... och groteskt överskattad...
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Låt se Chris Rock och Steven Seagal har jag vissa problem att se.

Men den här tråden gällde skådespelare och jag är inte säker på om de räknas som det.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
... Svårt att generalisera när man inte sett allt med dem eller sett dem vara bra under rätt regissör med rätt motspelare. :gremtongue:

/solvebring som skrev om ett värdelöst inlägg tre gånger och sedan gav upp. Han kan för lite om film och kan nästan inga namn på skådisar så vad fan...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Ymir said:
Det primära undantaget som jag kommer på är Donnie Yen; den mannen saknar -alla- former av artistisk lyskraft, och förpestar hela wuxiagenren med sin närvaro. Han var en blight på Hero, han förstörde Painted Skin, allt han tar i blir till bajs. Usch vad han är dålig. Och ful... och groteskt överskattad...
Skojar du? Han är ju asbra i Ip man. Karismatisk, snygg, sköna fighting moves. Allt jag kan begära av en kvi... krigare.

/Han som undrar varför Sammo Hung spelar olika roller i Ip Man 1 och Ip Man 2
 
Top