Nekromanti SKÄRPNING FÖR HELVETE!!! (ang, låst tråd)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag håller med

Istället för att klaga på att folk inte pratar om "rätt" saker, kan man väl prata själv om det som intresserar en.

Om nu det blir ett WoD-forum, vilket jag gärna ser, blir det intressant att se om det överhuvudtaget kommer att vara så himla mycket aktivitet på detta forum. Ansvaret att då fylla forumet med otroligt intressanta diskussioner om Kult, Call of Cthulhu och andra skräckspel, skulle då vila tungt på de som jagar Vampire-spelarna med hammare och påle.

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Jag håller med

...som jagar Vampire-spelarna med hammare och påle.

Det där var ju riktigt kul ju! Eller så är det bara jag...

/Azagthoth
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Fyndigt värre...

"...som jagar Vampire-spelarna med hammare och påle."

Det där var ju riktigt kul ju! Eller så är det bara jag...


Det var lite små fyndigt iaf /images/icons/laugh.gif ! Men jo d et var lite små skoj...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Ge Hatten eget forum..

...så kan han sitta där utan att bli störd av alla vampire/WOD trådar.
Är det inte Hatten dags och växa upp och kliva ur sandlådan.

Att sitta o diktera vad folk får och inte får debattera tycker jag iaf är barnsligt och allmänt larvigt, ingen tvingar dig att läsa vampire trådarna.
Om du nu inte råkar vara självplågare...

Till synes och sist handlar det dock om yttrandefrihet, ska vi ha någon form av "kvot" där 15% av alla inlägg får handla om Vampire, 25% av alla inlägg om Kult o.s.v.?

Att sen sitta o bitcha om och varför Vampire är eller inte är ett skräckrollspel e i mina ögon totalt meningslöst. Det är lika givande som när man var liten och man satt o bråkade om vems farsa som var starkast...

Men det verkar som vissa tydligen inte växt ifrån sandlådestadiet...

Milrik av Remos som är less på Internetpoliser

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
suck

det var ju ungefär detta som urartade med den låsta tråden... folk lär sig aldrig.

Att sitta o diktera vad folk får och inte får debattera tycker jag iaf är barnsligt och allmänt larvigt,

Så, gör inte det då.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Aaa Yterligare en som har svårt att tolka..

Tanken att ge mig ett eget forum är riktigt gulligt men jag tror faktist inte det är ett så stort behov av det faktist...

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Inläggare: Milrik

...så kan han sitta där utan att bli störd av alla vampire/WOD trådar.
Är det inte Hatten dags och växa upp och kliva ur sandlådan.

Att sitta o diktera vad folk får och inte får debattera tycker jag iaf är barnsligt och allmänt larvigt, ingen tvingar dig att läsa vampire trådarna.
Om du nu inte råkar vara självplågare...<p><hr></blockquote><p>*hmm* självplågare tja tvivlar på det en sticka i fingret och jag skriker som en gris men å andra sidan så har jag lyckas cyckla om kring vinter tid i någon vecka samtidigt som jag har haft dubbelsidig lunginflamation och hostade blod men då jag faktist följer med i de flesta vampire diskutioner trots att jag är SÅ otroligt trött på dom så kanske jag har en viss självplågande ande i mig.. *ler*
MEN om du klarat av att läsa så dikterar JAG inte vad andra får skriva och INTE får skriva tvärt om jag använder mig av MIN Rätt att få skriva det jag vill lika väl som du gör fast du borde vara lite mer *hmm* nogran med vad du påstår andra säger och skriver...
Allt jag skrev var
1 Vampire igentligen inte var ett skräck rollspel.. ( SE den tråden för vidare diskution ) mest för att roa mig coh få en diskution angånde vampire skräck eller inte skräck alltså jag stardade en diskution om skräck frånvaron i Vampire en diskution JAG fann intresangt. Tyvär visade det sig att MÅNGA ( INTE ALLA ) men MÅNGA Vampire spelare saknar förmåga att tolka en text eller ens klara av en mild kritik emot deras Vampire spel.

2 en tråd där jag på pekande att Vampire borde få ett EGET forum då deras spel i mitt tycke INTE är ett skräck rollspel och detta allmäna skräck rollspel borde användas för att diskutiera allmäna skräck frågor till ALLA former av skräck rollspel..
Jag gav mina motiv varför de borde ha ett eget forum. Kanske borde jag ha formulerat början på ett annat sätt "Vampire suger så rejält ge dom ett eget forum" som namn på en tråd kanske låter lite förolämpande men jag kunde inte låta bli Vampyrer suger blod altså suger de.. *hmm* antagligen bara jag som tycker ordlekar är skoj...


<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Till synes och sist handlar det dock om yttrandefrihet, ska vi ha någon form av "kvot" där 15% av alla inlägg får handla om Vampire, 25% av alla inlägg om Kult o.s.v.?<p><hr></blockquote><p>ÅÅå så VART har jag förbjudit er att skriva ? VART SÄG VART..
Det jag har sakt är Ge vampire spelarna ett EGET forum så vi slipper att de dominerar debbaten med diskutioner om klaner och deras kläder.. Diskutioner om vem som är vem i vampire klaner Kanske är otroligt vikt för Vampire spelare men för oss andra är de *Gäsp* tråkiga..
Poängen ÄR jag har alldrig förbjudit ER utan aktivt förslagit att ni får ett eget forum eller att ni söker rätt på något för de finns gott om dom...


<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> Att sen sitta o bitcha om och varför Vampire är eller inte är ett skräckrollspel e i mina ögon totalt meningslöst. Det är lika givande som när man var liten och man satt o bråkade om vems farsa som var starkast...
Men det verkar som vissa tydligen inte växt ifrån sandlådestadiet...<p><hr></blockquote><p>Tja det är TOTALT meningslöst att sitta ( jag använder han utryck nu ) o bitcha om Kain söner och hur vampirer ska klä sig vilken klan är coolast hur man bäst fixar vampyr tänder osv.. Totalt meningslöst ORSAK dessa diskutioner hjälper inte spelledare och spelare som spelar andra riktiga skräck rollspel att få tips metoder och äventyrs förslag till sina skräck rollspel..
Sen angånde barnsliga sätt att argumentera så borde du läsa vad du bland annat skrev emot mig NU det verkar som att person angrepp och lösa påstånde utan fakta under lag ÄR HELT okej för dig Milrik...
De argument JAG har och de diskutioner jag har stardat ÄR fakta baserade och jag har aktivt försök undvika att gå till person angrep..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Milrik av Remos som är less på Internetpoliser
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
<p><hr></blockquote><p>Som du skriver och verbalt anfaller folk kan jag förstå att du har fått träffa MÅNGA internet poliser...
Hatten som faktist är lite irriterad över Milrik sätt att på stå att JAG är emot tryckfrihet DET är den värsta lögnen jag har hört sen jag senast hörde på Göran "oärlig" Person...


<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Lunga ner dig lite för H***TE

Nu vill jag inte att du skall ta illa upp Hatten men lunga ner dig lite.

Ush, jag har lite dubbel moral i den här frågan och blev lite arg på ditt inlägg med, men håller faktiskt ändå med dig.

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Tja det är TOTALT meningslöst att sitta ( jag använder han utryck nu ) o bitcha om Kain söner och hur vampirer ska klä sig vilken klan är coolast hur man bäst fixar vampyr tänder osv.. Totalt meningslöst ORSAK dessa diskutioner hjälper inte spelledare och spelare som spelar andra riktiga skräck rollspel att få tips metoder och äventyrs förslag till sina skräck rollspel..<p><hr></blockquote><p>Visserligen känns det kanske "onödigt" för icke WoD spelare att WoD spelare diskuterar Cains barn, det kan faktiskt hjälpa en SL. Och vad är inte mer stämmningsfullt än ett lite mer "verkligt" lajv med vampyr tänder... eller t.ex. Gangrelen som har permanenta huggtänder...

Men snälla lunga ner dig lite va. WoD kanske borde få ett eget forum trotsallt...

Nightfang som tror att den här tråden också kommer att låsas snart

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Re: Aaa Yterligare en som har svårt att tolka..


1 Vampire igentligen inte var ett skräck rollspel.. ( SE den tråden för vidare diskution ) mest för att roa mig coh få en diskution angånde vampire skräck eller inte skräck alltså jag stardade en diskution om skräck frånvaron i Vampire en diskution JAG fann intresangt. Tyvär visade det sig att MÅNGA ( INTE ALLA ) men MÅNGA Vampire spelare saknar förmåga att tolka en text eller ens klara av en mild kritik emot deras Vampire spel.


Återigen handlar det om folks åsikter, personerna bakom rollspel.nu har lagt WOD spelen under "skräckrollspel", vilket knappast WOD-spelarna kan rå för.


ÅÅå så VART har jag förbjudit er att skriva ? VART SÄG VART..


Se lite längre ner vad du skrev om meningslösa frågor...


Det jag har sakt är Ge vampire spelarna ett EGET forum så vi slipper att de dominerar debbaten med diskutioner om klaner och deras kläder..


Dominera debatten? Kanske beror på att WOD spelen är populära, alltså ställs det många frågor runt de spelen.
Handlar till synes och sist om marknaden, och där är tydligen WOD spelen populära - därav många frågor runt spelet.

Diskutioner om vem som är vem i vampire klaner Kanske är otroligt vikt för Vampire spelare men för oss andra är de *Gäsp* tråkiga..


Återigen - läs dem inte. Låter mer och mer som du mest sitter och läser inläggen till WOD spelen för att reta upp dig.
Du måste verkligen ha ett trist liv.

Poängen ÄR jag har alldrig förbjudit ER utan aktivt förslagit att ni får ett eget forum eller att ni söker rätt på något för de finns gott om dom...


Nej poängen är att du verkar vilja bestmma vad som ska få frågas här eller inte.
Enligt dig får tydligen inte vissa rollspel dominera över andra, man får inte ställa för dig meningslösa frågor o.s.v.
Mer behövs inte sägas...


Tja det är TOTALT meningslöst att sitta ( jag använder han utryck nu ) o bitcha om Kain söner och hur vampirer ska klä sig vilken klan är coolast hur man bäst fixar vampyr tänder osv..


Med andra ord - det är alltså du som ska bestämma vad som är meningslöst eller inte?
Nu talar du emot dig själv, du har alltså rätt att bestämma vad som är meningslöst eller inte.
Om nu folk anser att de frågorna är av intresse, och tydligen gör folk det, ska de f*n få ställa dessa frågor utan att du ska bry dig.
Eller ska de rådfråga dig om vad som är meningslöst att fråga om?
Du spelar ju inte ens spelet, så varför bry dig???

Totalt meningslöst ORSAK dessa diskutioner hjälper inte spelledare och spelare som spelar andra riktiga skräck rollspel att få tips metoder och äventyrs förslag till sina skräck rollspel..

De som spelar eller spelleder andra skräckrollspel behöver inte läsa inlägg som behandlar WOD-spelen, eller de trådar som de inte finner intressant. Det finns inte heller någon som hindrar dem från att lägga in egna inlägg heller...

Sen angånde barnsliga sätt att argumentera så borde du läsa vad du bland annat skrev emot mig NU det verkar som att person angrepp och lösa påstånde utan fakta under lag ÄR HELT okej för dig Milrik...

Personangrepp? Vart då, var vänlig peka ut det åt mig. Annars tycker jag du ska ta och slå upp ordet personangrepp innan du uttalar dig om saker.

De argument JAG har och de diskutioner jag har stardat ÄR fakta baserade och jag har aktivt försök undvika att gå till person angrep..


Vart är dina argument fakta baserade?
Jag ser då verkligen inga hänvisningar till något annat än dina egna åsikter.
Vad har du för referenser, vilka är dina källor till din "fakta"?
Mig veterligen återfinns det inga faktaböcker eller annat material att falla tillbaka till angående vad WOD-spelen är.
Vad det handlar om är åsikter - men en åsikt är inte FAKTA!

Som du skriver och verbalt anfaller folk kan jag förstå att du har fått träffa MÅNGA internet poliser...
Hatten som faktist är lite irriterad över Milrik sätt att på stå att JAG är emot tryckfrihet DET är den värsta lögnen jag har hört sen jag senast hörde på Göran "oärlig" Person...


Vart angriper jag folk någonstans? Du måste verkligen ha blandat ihop mig med någon annan...
Däremot kan jag säga att jag blir mer och mer övertygad om ett par saker.
Du kan inte debattera, du kan absolut inte hålla dig från personangrepp (Dessutom mot en tredje part, vilken absolut inte har med det här att göra) samt motsäger dig själv hela tiden.

Milrik av Remos som fortfarande avskyr internetpoliser

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Aaa Yterligare en som har svårt att tolka..

"Tja det är TOTALT meningslöst att sitta ( jag använder han utryck nu ) o bitcha om Kain söner och hur vampirer ska klä sig vilken klan är coolast hur man bäst fixar vampyr tänder osv.. Totalt meningslöst ORSAK dessa diskutioner hjälper inte spelledare och spelare som spelar andra riktiga skräck rollspel att få tips metoder och äventyrs förslag till sina skräck rollspel.."

Men det är ju enligt samma resonemang TOTALT meningslöst för de som inte spelar Kult att Kult-spelare sitter och postar inlägg om när den nya utgåvan av Kult kommer och vilka supplement det finns till Kult, eftersom denna information rimligtvis inte heller går att applicera till något annat rollspel. Ska de också förvisas till det allmänna rollspelsforumet då? Ska man få tala om sitt rollspel, men inte säga vad man vill om sitt rollspel?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
*hämtar spade* (OT)

Gropen är inte tillräckligt djup för den här trådens låga nivå. Får jag be alla som har lust med sådana här låga påhopp (inte bara Milrik och Hatten, utan även andra inblandade) att låta bli sånt här, puhleeeze?

Jag skulle också vilja rekommendera samtliga inblandade (mig själv inkluderat) att låta bli att trycka på "Fortsätt" över huvud taget, gå ivåg, ta en rökpaus, dricka en kårla, och sedan komma tillbaka för att klicka på webbläsarens "tillbaka"-knapp. För trots att den här tråden är skrämmande så hör den inte hemma här. Den hör hemma i en privat diskussion via epost.

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Ett tips...

Ett tips till de inblandade i denna uppföljare till pajkastningstråden jag stängde innan. Lägg ner.

Jag håller med Krille här, logga ned, ta en fika och lugna ned er. För om inte annat håller ni på att göra mig förbannad (vilket jag måste påpeka är ett _mycket_ ohälsosamt drag).

Höj nivån.

/Andreas - nu inne på defcom tre.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jag är skeptisk...

"Tja det är TOTALT meningslöst att sitta ( jag använder han utryck nu ) o bitcha om Kain söner och hur vampirer ska klä sig vilken klan är coolast hur man bäst fixar vampyr tänder osv.."

Varför är det meningslöst?

Vampire handlar ju om Kain´s söner (och döttrar). Det skulle ju vara som att inte diskutera Cthulu och allt annat rymd-äckel i en CoC-debatt. Det går ju. men det hämmar som fan.

Det är även intressant att diskutera klädstil. I Vampire kan man ofta gissa en vamyrs klan (och i extrema fall även ålder) tack vare kläderna. Någon kanske behöver tips om hur man gick klädd i Ryssland på 1600-talet? Självklart finns det andra källor där man kan finna denna information, men chansen finns ju att någon har spelat en kampanj i denna miljö och gjort efterforskningar i ämnet. Det är väl det som är tanken med dessa forum, att man ska kunna ta hjälp av varandra? Se för övrigt Silverblades startinlägg med efterföljande tråd för ett bra exempel på detta.

Till och med diskussioner om vilken klan som är coolast kan vara relevanta. Kanske har man en favoritklan, men kan efter en diskussion om de övriga klanernas coola sidor bli en bättre spelare och framförallt se Vampire i ett annat ljus. Utveckla spelet, med andra ord.

In absurdum är det (kanske) t.o.m. viktigt att kunna diskutera fejk-huggtänder. Man kanske ska anordna ett lajv eller bara ha lite rekvisita till spelmötet?

Du har härmed blivit varnad, även det mest meningslösa kan göras viktigt om psyket är sjukt nog.../images/icons/laugh.gif


[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Ta det lugnt du med...

Varför blir du förbannad? Tar du det som skrivs personligt och i sådana fall, varför? Den här tråden har ju en bit kvar att degeneraera innan den blir som den numera stängda.

Skriv ett bra inlägg för att föregå med gott exempel istället för att komma med förtäckta hot! /images/icons/frown.gif





[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jag håller med... [OT]

...men kom ihåg, MIN MAMMA är starkast! /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Ta det lugnt du med...

Varför blir du förbannad?

Nu talar jag i egen sak och vet inte alls vilken sinnesstämning Bosse är/var i.

Jag vet inte om "förbannad" är rätt term. Jag blir snarare besviken varje gång en tråd spårar ur. Det är helt enkelt väldigt tråkigt att behöva låsa trådar för att folk har blivit elaka mot varandra.

Att Bosse sedan kommer med en varning innan tråden faller ner i samma träsknivå som den förra ser jag inga som helst problem med att påpeka, det är betydligt bättre än att stänga den och komma med kommentaren "nu blev det som förra gången".

/Azagthoth
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Håller inte med...

Varför skulle hatten igentligen få ett forum där bara han är på? Han har väl like mycket rätt att få vara här med och säga sina åsikter. Det är ju upp till var och vad dom tycker och sedan är det ju upp till dom andra att förstå rätt och inte bara skricka: "I helvete heller att det är så! Jävla idiot fattar du inget!?" Varför inte diskutera frågan i normal ton med normal sinnesstämmning utan att hota slå ihjäl varandra (lite överdrift jag vet men det känns ibland som det).

Jag vet igentligen inte om ett seperat WoD forum kommer göra saker och ting bättre. Man får helt enkelt acceptera att det kan diskuteras annat än sitt eget spel. Jag helt enkelt bryr mig inte ett skit om Kult. Men tro fan heller att jag börjar klaga på det.


Nightfang som önskar han ångrade att han önskade ett seperat WoD forum /images/icons/frown.gif

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Varför?

...men kom ihåg, MIN MAMMA är starkast!
Vad var det där bra för? Om du bara försökte uppliva stämningen tror jag du misslyckades fatalt. Det är lite fel tillfälle för det tror jag nog...

Nightfang som tycker att stämningen på Skräckforumet har sjunkit ner under golv nivå /images/icons/frown.gif...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
oh dear...

hehe... ganska frusterande jobb du har va? Du har min sympati...

Och ni andra får tro mig... en Bosse i DefCom mode är inget att leka med,,,,

OT>>> RPG fortfarande på. Bered dig på att förlora förståndet (mer än du redan har vill säga) i ännu en del av Horros Heart *moahahaha* the usual place, 1900 hours
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Var inte så jävla känslig!

Vad är det med dig (och de flesta som deltagit i den här "debatten")? Det ni egentligen borde diskutera är hurvida de som läser och skriver inlägg här är friska i huvudet eller överkänsliga pappersflickor.

Jag skulle inte ta illa vid mig om någon här skrev att jag var en idiot och att jag hade fel. Jag skulle knäcka honom/henne med ett par väl valda ord och argument. Varför kan inte ni göra detsamma?

Det känns lite som om ni tror att det här är platsen där man bestämmer världarnas öde och alla som inte sköter sig får en kula i huvudet.

Det är inte så. Det här är ett forum där likasinnade kan dela tankar och idéer. Självklart utvecklar man efter ett tag en relation av något slag till övriga "debattörer" (i brist på bättre uttryck), som i sig gör att man kan använda mer än bara "fackspråk". Jag menar för den skull inte att alla inlägg måste bestå av personliga reflektioner angående andras karaktärsdrag, bara att man kan vara lite personlig. Om ni inte klarar annat än inbördes ryggdunkningar och lovord, hur hade ni tänkt klara er livet?

Personligen har jag inte blivit utsatt för "pajkastning" eller "personangrepp". Så vitt jag vet har jag heller inte utsatt någon annan för dito. Jag använder inte riktigt samma jargong som med mina polare, men jag tycker ändå att man kan förvänta sig lite glimten-i-ögat av rollspelare. Folk som tar saker så här allvarligt ska enligt min mening inte spela rollspel.

Vad händer om en SLP kallar din RP för "fet kossa"? Ska du polisanmäla SL för förolämpning då?

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Hobbyfascism!

Bosse skrev: "För om inte annat håller ni på att göra mig förbannad (vilket jag måste påpeka är ett _mycket_ ohälsosamt drag)".

Därav min fråga, som för övrigt var riktad till Bosse, men tack för svaret.

Jag kan förstå att ni som redaktörer tycker att det är tråkigt att trådar löses upp i skitsnack, men lite måste man faktiskt tolerera. Man kan inte ha striktare regler på nätet än man har IRL.

Skit kommer alltid att snackas och det är bara trist att ni stänger en tråd. Porta istället den/de användare(n) som inte kan bete sig i kanske 5 dagar. Då kanske de lär sig.

Minns dock att jag anser att det har varit en acceptabel nivå hittils, så våra åsikter om OK och inte OK skiljer sig ju en del.



[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 
Top