Nekromanti SKÄRPNING FÖR HELVETE!!! (ang, låst tråd)

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Nä...

"Eller egentligen då Vampire-spelare som snackar sådär alldeles lagom om sitt spel, så att Vampire-hatarna inte tror att Vampire-spelarna har för roligt, och att de kanske missar något."

...har rökare roligt när de blåser ut röken i ansiktet på folk? Jaja... se rökare... /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Hela liknelsen är bara dum!

Det handlar om att man faktiskt får välja vad man vill läsa/debattera.

Jag, för min del, är inte så intresserad av Kult, därför så läser jag oftast inte inlägg som har med Kult att göra. Även om jag lusläste alla Kult-inlägg skulle jag ändå inte störa mig på att de skrevs. Hänger du med? /images/icons/laugh.gif

Dessutom är det ju onödigt att WoD hör till Skräckrollspelsforumet, det är ju egentligen bara Vampire Som är tänkt att vara skräck (kanske Werewolf).

Å andra sidan verkar det också dumt att lägga till ett forum bara för WoD. Jag är rådvill... /images/icons/crazy.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jovisst...

...särskilt när de vet att det retar Ickerökarna. Men det funkar ju tvärtom också. Ickerökarna sätter sig på höga stolar och proklamerar att de minsann inte Röker! Gärna då på krogen också, där ju rökning är kanska vanligt och populärt.

M.

(som är ickerökare (med gement "i")

...och som dessutom ska lägga ner de här liknelserna eftersom det verkar som om folk börjat tröttna på dem.


Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Bara för att kolla...

...du hängde väl med på att min liknelse i klarspråk betydde:

På skräckforumet får man diskutera Vampire om man vill. Och det kan ingen annan säga nått om. Punkt slut.

På ditt inlägg känns det som om du uppfattade liknelsen som tvärtom.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Jodå jag fattade.

Däremot höll jag på att bli galen av den ständigt evolverande Rökare/Ickerökare-liknelsen. /images/icons/laugh.gif

Jag håller med dig. Jag tänkte bara komma till sak genom mitt inlägg. Vad skönt att vi förstår varandra nu. Jag vill sova.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,462
Location
Helsingborg
Re: Jag visste väl... [OT]

"<EM>Brr... jag ser hellre tio rökare än en snusare.</EM>"
Bättre 10 rökare i skogen än en snusare i handen.. Eh?

/[color:green]Han</font color=green> som... kanske... skulle ha struntat i att göra inlägget
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Njae

Att tolka vad personer säger (mångtydiga eller difusa ordval, etc) är semantik. Grammatik är språkets regler.
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Re: Har man inget liv så...

Varför inte ha ett fantasyforum så man kan lätta upp Eon och Drakar och demoner med lite Harnmaster etc? Eller varför inte ett framtidsforum med Neotech, Cyberpunk, Traveller, etc? Det blir ju så tråkigt att bara läsa om samma sak ;)
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Re: Har man inget liv så...

Saken är ju den att Eon- DoD- och NT-forumen är rätt så överflödade som det är. Skräckforumet är det dock mycket fattigare på...

Dessutom finns det ett forum för fantasy/sf-kultur och ett för sf-rpg...

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Njae

Att tolka vad personer säger (mångtydiga eller difusa ordval, etc) är semantik. Grammatik är språkets regler.

Mjo, men borde inte ett syftningsfel då falla under grammatik?

Hårklyverier, naturligtvis, men sånt kan vara kul :)
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Har man inget liv så...

Jag tycker inte att Wod ska få ett eget forum. Det är skönt att kunna läsa om lite Kult och CoC ibland.

Åsikten är uppfattad. Om det skulle bli ett eget "WoD-forum" eller ett Vampire-forum, vad är det egentligen som hindrar dig att fortsätta besöka skräckforumet för att läsa "om lite Kult och CoC"?

/Azagthoth
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Även Vampyr

spelare kan komma med otroligt värdefulla förslag och ideer till skräck spel så OM vi får ett Vampire spelare så är de välkomma hit för att tala om skräck och ideer till skräck kampanjer eller nya skräck spel som bör provas...

PS: enda orsaken JAG har klagat är just att Vampire spelet verkar ha dominerat diskutioner på bekosnad av alla de andra skräck spelen...
Kan liknas med en allmän balkong det där det är tillåtet att röka men det är även det enda ställen de som EJ röker kan få frisk luft och det enda stället rökarna KAN röka..
Båda rökare och ej rökare har rätt att vistas på balkongen tyvär så kommer nog att snusarna vara mer populära än de som röker bland ej rökare..

Rökare = En vampire som pratar om klaner i vampire oavbrutet..... ( vilket han har rätt till )
Snusare = En vampire spelare som pratar om olika sätt att få spelarna rädda sätt att skräma eller få vampyrerna att bli rädda. Eller hur man bäst beskriver ett ruggigt gammalt hus. En sådan disktion även om den är mest till för vampire spelare kan lätt intresera även Kult och Chock spelare samt sådana som mig..

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Mmm, OK...

Men det stavas väl ändå "diffusa". /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Hoppas du mår bättre nu då...

För nu tänker jag inte vara snäll längre! /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Även Vampyr (en smula OT)

Din liknelse går att applicera på Umeå universitets kårhus Corona. De har rökfritt inomhus, du får bara röka på en "allmän" balkong. Detta är det dock ytterst få som klagar på (åtminstone bland icke-rökare).

För att dra liknelsen till forumvärlden, skräckforumet skulle kunna vara Corona och Vampire/WoD-forumet skulle kunna vara den "allmänna" balkongen. Det är en av lösningarna vi diskuterar inom redaktionen.

/Azagthoth
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Ideas from a Madman

<I>
"Det är en av lösningarna vi diskuterar inom redaktionen."
</I>
Ett Förslag: De personer som har väldiga attitydproblem
och/eller svårt att hålla debatten på en vettig nivå får
en speciell funktion - De kan inte skriva saker
som "Vampire", "WoD" eller liknande ;-)

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
More ideas from a an even more Madman

Ett Förslag: De personer som har väldiga attitydproblem
och/eller svårt att hålla debatten på en vettig nivå får
en speciell funktion - De kan inte skriva saker
som "Vampire", "WoD" eller liknande ;-)


Är inte de lite elakt om personen/personerna skulle få en enorm snille blixt och säga något vettigt ? Men det känns som det är en omöjligthet att utföra även om det kanske inte var så seriöst menat...

btw... borde man inte kunna banna andvändare en viss tid ifrån forumen ? Det tycker jag låter iaf som en någolunda vettig ideé...

Nightfang som tykcer det är lite dåligt att sånt här överhuvudtaget kommer upp /images/icons/frown.gif...

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Rökare?

Nu är det väl så att man kan diskutera mångt mycket mer än bara hur man skrämmer spelarna på ett skräckrollspelsforum... Man kan även diskutera olika intriger och förslag till kampanjer med mera.. Och sedan är det ju så att de som inte är intresserade av vampire inte behöver läsa de inläggen.
Och som sagt... jag tror knappast att det är vampirespelarnas fel att det inte finns "intressanta" diskussioner på detta forum (som du ser intressanta allså). Så varför inte starta en sådan själv då..

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 
Top