Nekromanti SKÄRPNING FÖR HELVETE!!! (ang, låst tråd)

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Usch och fy. Det är ju Slamkrymparnivå på den senaste diskussionen ang. Vampire. Mycket pajkastning och lite konstruktivitet. Därav låsningen.

Också angående ifall Vampire diskussioner hört hemma i skräckrollspelsforumet... tja, titta efter i beskrivningen av forumet. Står klart och tydligt vad man KAN diskutera här. Där också WoD.

Redaktionen kommer också ta diskussion om hurvida Vampire eller åtminstone WoD bör få ett eget forum.

MvH
Andreas Hedström
Redaktör, Codex.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Det är ju Slamkrymparnivå på den senaste diskussionen ang. Vampire. Mycket pajkastning och lite konstruktivitet. Därav låsningen.

Nåja, helt värdelös vad den ju inte. En del konstruktiv debatt döljer sig bland allt bruset IMHO.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Vampire-forum..

Jag skulle uppskatta ett eget vampire forum. Främst av två anledningar.

1) Det verkar vara MÅNGA motsättningar mellan Vampire spelare av ngn anledning. Därav kan man kanske få en högre diskussionsnivå genom att deal på dem.

2) Det är väldigt många som verkar spela Vampire. Det verkar som hälften av skräckforumets 'läsare' är Vampire spelare.

jag tackar för att ni tog er tid att lyssna på mina åsikter /images/icons/laugh.gif

mvh
//joakim kalcidis

Veritas Odium Parit - Sanningen Föder Hat
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Så man KAN alltså diskutera WoD? Kan man diskutera vad som helst OM WoD och andra skräckrollspel?

Jag ställer mig väldigt neutral till huruvida WoD bör få ett eget forum. Möjligheten finns ju faktiskt att inte läsa WoD-inlägg - jag vet då att jag för det mesta inte läser Kult-inlägg. Synd att inte alla ser det på det sättet, bara.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
hmm?

"Nej, debatten var inte helt värdelös" eller
"Nej, det fanns inga konstruktiva bitar i den"?
 

Pontus Löf

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
176
Location
Stockholm
Re: hmm?

En liten semantiker! :)

F.ö. tycker jag min och Krilles diskussion var skitkul! Motiven bakom trådens låsning förstår jag inte.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, det kanske vore de smidigaste. Håller helt med dig om pajkastningen, de är bara tråkiga och skapar en tråkig stämmning här. Sånt vill iaf jag inte ha här och jag tror att det är fler än jag som inte vill det.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: hmm?

F.ö. tycker jag min och Krilles diskussion var skitkul! Motiven bakom trådens låsning förstår jag inte.

Jag tycker snarare att den var ganska intern, kanske väldigt skoj för er men jag skrattade inte.

Var glad att Bosse överhuvudtaget valde att motivera orsaken, om man läser i reglerna så är det någonting moderatorer inte behöver göra (sedan får man tycka illa om reglerna, men följa dem har vi trots allt som krav).

/Azagthoth
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,462
Location
Helsingborg
Re: Vampire-forum..

"<EM>Jag skulle uppskatta ett eget vampire forum. Främst av två anledningar.</EM>"
Jag skulle vilja se't såhär:
<EM>Vampire</EM>spelarna skiter i var de kan diskutera Vampire men andra tycker det är jobbigt.
Det är ungefär som en rökare. Denne kan röka överallt men det uppskattas inte av de som inte röker.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker man helt klart ska ha ett WoD-forum
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
Med all respekt..

..så tycker jag att diskussionen (orginaldiskussionen) är ganska viktig, eftersom den egentligen innefattar fler spel och fler forum. Mur som helst så förstår jag varför tråden låstes - och tycker det var OK. (den var ny, eller hur? /images/icons/wink.gif)

//MiD[K]NiGHT.

 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Anledningarna ?

<I>
"Det verkar vara MÅNGA motsättningar mellan Vampire spelare
av ngn anledning"</I>

Nej, jag får intrycket att det är icke-WOD:are och WOD:are
som har en konflikt. Inte Vampire/WOD:are sinsemellan (även
om undantag finns).
<I>
"Därav kan man kanske få en högre diskussionsnivå genom att
deal på dem."</I>

Nej. Hur i hela fridens namn skulle du kunna dela på dem
för det första ? Dessutm måste alla kunna få komma till
tals, anser jag å det bestämdaste. Men vad som behövs är
ett lyft från sandlådan - Konstruktivitet (från båda sidor)
är sällan något man ser. Om alla skulle klaga, men göra
det på ett hyggligt sätt med många förslag och ideér skulle
vi inte disskutera det här.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Re: hmm?

Nej, men det är som vanligt. Man får t ex diskutera vädret på forumen, eller som här diskuttera varför, hur och om det var rätt att, tråden låstes. Men själva debatterna stryps. Jag verkar vara i minoritet för en förändring.

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
Re: hmm?

Står det i reglerna hur man definierar en "intern diskussion"? Är det när bara två deltar i debatten? När de kallar varandra vid förnamn? När de använder chiffer? Eller är det inte som vanligt att ni i själva verket är _mycket_ godtyckliga i era bedömningar av vilka trådar som skall låsas?

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
av vad består diskussionen?

Men jag förstår inte hur man kan diksuttera huruvida man skall få diskuttera Vampire kontra andra rollspel. Det skall ju för bövelen vara självklart att man får! Det är t o m en mkt viktig och intressant debatt!!!

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
MALKAVIAN.NU

Pontus och Krille kan säkert fortsätta sin debatt på malkavian.nu, risken för censur där torde vara minimal...

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: hmm?

Att tro att vi slumpar vilka trådar som skall låsas var det löjligaste påståendet jag har hört i hela mitt liv. De flesta trådar låses pga (enligt oss) dålig stämning, vilket vi inte vill ha.

Och nej, det står inte i reglerna hur man definierar en "intern diskussion". Det är upp till varje moderator att själv göra denna bedömning.

Det är vårt forum, vi driver det, vi har satt upp reglerna för det, en enorm majoritet av användarna är mycket nöjda hur vi valt att driva det. Dessa punkter gör att vi inte ser skäl till att ändra oss.

Nu besvarade jag två inlägg i ett, för det hoppas jag att ni ursäktar.

Jag tänker heller inte besvara ytterligare kommentarer om ämnet så länge de skrivs i det här forumet. Vill ni diskutera forumen, reglerna (kom då med någonting nytt, läs äldre trådar innan ni skriver) eller annat som rör webbplatsen, gör det i www.rollspel.nu-forumet. /Azagthoth
 

SvenFu

Warrior
Joined
4 Oct 2000
Messages
265
Location
Stockholm
låsta trådar (en come back?)

Jag sade att ni var mkt godtyckliga, vilket hur du än vrider och vänder på det inte går att missta för "slumpmässighet".

Jag menar också att det är lite underligt att ni hela tiden hänvisar till reglerna, när dessa i själva verket inte innehåller något substansiellt (i varje fall inte när det gäller frågan om låsning av trådar).

Mvh,

Sven Folkesson
Textansvarig Runan
 
Top