Nekromanti SKÄRPNING FÖR HELVETE!!! (ang, låst tråd)

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Bra

<I>
"Självklart menade jag vampire spelar och andra
skräckrollspelare..."</I>

Bra, det framgick bara inte så jag förtydligade ;-)
Teamwork kallas sånt tror jag ...

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Tja, möjligt

<I>
"Men jag förstår inte hur man kan diksuttera huruvida man
skall få diskuttera Vampire kontra andra rollspel"</I>

Inte jag heller.

<I>
"Det är t o m en mkt viktig och intressant debatt!!!"</I>

Viktig definitivt, men jag är väldigt trött på den - Känner
igen det här från Zinescene-forumet (Du kommer säkert ihåg
den ...).

Ett par anti-WOD säger inte mycket mer "Det är skit" och
WOD:are svarar "Du är dum" och så fortlöper det. Tråkigt.
Krille är en av de bästa man kan prata World of Darkness
med för han är KONSTRUKTIV i sitt argumenterande !
Alla som inte tycker om något eller tycker om något borde
ta lärdom av Krille.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
leve moderatorerna

Nej, men det är som vanligt. Man får t ex diskutera vädret på forumen, eller som här diskuttera varför, hur och om det var rätt att, tråden låstes. Men själva debatterna stryps.

Jag håller inte med... det går utmärkt att ha rätt intensiva icke-konstruktiva debatter utan att moderatorerna lyfter ett finger (jag borde veta :gremwink:. Problemet med tråden nedan var nog inte debattens intensitet så mycket som att vissa delar gränsade till personangrepp. Det är vad jag tror/hoppas i.a.f.

/images/icons/smile.gif
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
:)

Problemet med tråden nedan var nog inte debattens intensitet så mycket som att vissa delar gränsade till personangrepp. Det är vad jag tror/hoppas i.a.f.

Stämmer bra det.
 

Milrik

Veteran
Joined
6 Aug 2000
Messages
184
Location
Västerås, Sverige
Tack för det

Denna debatt (vilken inleddes seriöst) måste nog gå till historien som en av de barnsligaste debatter jag har sett på rollspel.nu.
In i skamvrån med er allihop!

Milrik av Remos

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtan
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Vampire-forum..

Öh? Vampirespelarna diskuterar Vampire där de SKA diskutera vampire... Att massa folk stör sig på det är sjukt.

Men jag tycker också de ska få ett eget forum.. men inget vampire forum utan ett WOD forum.. då kan de som spelar WOD äntligen få diskutera utan en massa folk som klagar och gnäller..

Synd att det är så bara...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Rökare och Ickerökare

Jag ser det så här:

Skräckforumet fungerar som om Rökare (Vampirespelare) gick till det Utpekade Rökrummet (forumet för Skräckrollspel), och rökte sina cigaretter (pratade om sitt spel). Till detta Utpekade Rökrum (forumet för Skräckrollspel alltså) kommer sedan Ickerökare (de som hatar Vampire) och klagar på att det luktar rök (pratas om Vampire).

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
hmm...

Skräckforumet fungerar som om Rökare (Vampirespelare) gick till det Utpekade Rökrummet (forumet för Skräckrollspel), och rökte sina cigaretter (pratade om sitt spel). Till detta Utpekade Rökrum (forumet för Skräckrollspel alltså) kommer sedan Ickerökare (de som hatar Vampire) och klagar på att det luktar rök (pratas om Vampire).

Är det en korrekt tolkning då, att du inte anser att det finns några andra skräckrollspel än just Vampire? Din analogi tycks ju antyda det...

En mer rättvisande liknelse vore IMHO att skräckforumet fungerar som en solig balkong där folk som arbetar i huset är välkomna att spendera sina kaffepauser. Rökning är inte förbjuden och eftersom rökarna inte har någon annanstans att ta vägen så fyller de balkongen till bristningsgränsen, vilt bolmande, mycket till ickerökarnas förtret.
 

Anakha

Warrior
Joined
19 May 2000
Messages
266
Location
Örnsköldsvik, Ångermanland, Norrland, Sverige, Nor
Re: låsta trådar (en come back?)

Regelcitat;
"Förolämpningar, personangrepp, bråk och andra otrevligheter tolereras inte"

Nu har jag iförsig inte orkat läsa igenom hela den låsta tråden men efter vad jag förstått så var den ganska "bråkig" och på den punkten är reglerna (se citatet ovan) mycket klara.

/Anakha
"Jag kom, jag såg, jag skrev ett inlägg"
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Jag visste väl...

...att det vore för enkelt att komma med en liknelse man tänkte ut på 5 sekunder. ;-)

Nä, jag menar att Rökarna går på Krogen, där alla vet att det Dricks och Röks och Flirtas och Snackas en massa festliga saker. Där röker Rökarna och Ickerökarna sitter och gnäller över hur Rökigt det är på Krogen och att de därför inte kan Dricka eller Flirta ifred. Detta påpekar de ljudligt varvid Rökarna påpekar att de får Röka hur mycket de vill eftersom det faktiskt inte är Förbjudet att Röka på Krogen. Ickerökarna blir sura och kräver att Rökarna ska Snusa istället! Rökarna kontrar med att de skiter i vad Ickerökarna tycker, men att de gärna kan tänka sig att ha en egen Krog där folk är lite trevligare.

Eller nått sånt...

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Jag visste väl...

Nä, jag menar att Rökarna går på Krogen, där alla vet att det Dricks och Röks och Flirtas och Snackas en massa festliga saker.

En mycket bättre liknelse... Du har en poäng där...

Ickerökarna blir sura och kräver att Rökarna ska Snusa istället!

Brr... jag ser hellre tio rökare än en snusare... men jag är kanske litet konstig så :)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Nä...

...Snusare är även kända som Diskreta Nikotinmissbrukare, såna som Ickerökare kan tänka sig stå ut med. Eller egentligen då Vampire-spelare som snackar sådär alldeles lagom om sitt spel, så att Vampire-hatarna inte tror att Vampire-spelarna har för roligt, och att de kanske missar något.

M.

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Har man inget liv så...

Du vet hur det blir, man letar ständigt efter saker att störa sig på.

Jag tycker inte att Wod ska få ett eget forum. Det är skönt att kunna läsa om lite Kult och CoC ibland. dessutom diskuteras ju bara Vampire här, inte mycket Mage, Changeling, Mummy, Werewolf eller Hunter här inte...

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Messerschmitt! [OT]

Snarare en syftningsfråga än semantik...

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Re: MALKAVIAN.NU

Forumformatet där är så jobbigt. /images/icons/frown.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 
Top