Nekromanti SKÄRPNING FÖR HELVETE!!! (ang, låst tråd)

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Hobbyfascism!

Minns dock att jag anser att det har varit en acceptabel nivå hittils, så våra åsikter om OK och inte OK skiljer sig ju en del.

Fullt möjligt att de gör just det. Läs reglerna och följ reglerna. Detta är våra villkor för att ni skall få använda forumen.

Jag kan förstå att ni som redaktörer tycker att det är tråkigt att trådar löses upp i skitsnack, men lite måste man faktiskt tolerera. Man kan inte ha striktare regler på nätet än man har IRL.

Därför att? "Skitsnack" hör inte hemma på forumen, vill du (och andra) syssla med sådant så får ni söka er någon annanstans. Angående regler så går det alldeles utmärkt att sätta striktare regler än vad som finns "IRL". Huruvida våra regler är striktare än verklighetens låter jag andra avgöra, jag kräver bara att ni följer dem.

/Azagthoth
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Märkligt...

Isåfall kan man alltså bara tillåta en representant från varje spelgrupp på forumet?

Hela tiden ser man ju pikar och interna skämt mellan spelare som uppenbarligen känner varandra (jag och Diomedes t.ex.). Detta bör väl inte klassificeras som "skitsnack" då det oftast leder till en lösning av konflikten/problemet/frågan som alla kan ta del av. Det handlar bara om att filtrera.

För övrigt har jag läst reglerna och jag följer dem så gott det går, men ibland känns det onödigt att vänta tills morgonen (jag skriver bara på natten) för att då ringa till Diomedes och att tala om vad jag tycker i frågan. Nej, bättre då att skriva ett inlägg som ALLA kan ta del av och kommentera. Vad spelar det för roll om det innehåller lite "skitsnack"? Poängen är ju att vi ska lära av varandra.

Som sagt, jag rättar mig efter reglerna, men jag förbehåller mig rätten att ogilla dem, OK?

P.S. Om någon tänker svara på detta, gör isåfall ett startinlägg på rollspel.nu-forumet. Frågan känns inte så SkRäCk... D.S. /images/icons/laugh.gif

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Hobbyfascism!

Skit kommer alltid att snackas och det är bara trist att ni stänger en tråd. Porta istället den/de användare(n) som inte kan bete sig i kanske 5 dagar. Då kanske de lär sig.

Det, om något, vore ju att överreagera.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Märkligt...

För övrigt har jag läst reglerna och jag följer dem så gott det går, men ibland känns det onödigt att vänta tills morgonen (jag skriver bara på natten) för att då ringa till Diomedes och att tala om vad jag tycker i frågan. Nej, bättre då att skriva ett inlägg som ALLA kan ta del av och kommentera. Vad spelar det för roll om det innehåller lite "skitsnack"? Poängen är ju att vi ska lära av varandra.

Peka ut en tråd som låst enbart för att den innehåller _lite_ skitsnack.
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Varför då?

Det är väl bättre att "straffa" de som inte kan följa de regler som finns, än att stänga tråden och förstöra för alla?

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Kan bli svårt.

Det beror ju på hur man definierar "lite".

Dessutom undviker du huvudfrågan. Jag anser att reglerna är för löst formulerade och det kan bara leda till att redaktörernas beslut ses som godtyckliga. Kanske inte av alla eller ens majoriteten av användarna, men av mig och jag vet att jag inte är ensam.

Jag vill bara reda ut det här en gång för alla.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Varför då?

Det är väl bättre att "straffa" de som inte kan följa de regler som finns, än att stänga tråden och förstöra för alla?

Ehm... se det så här: om man har huvudvärk så tar man en iprén ("jag är iprén den intelligenta"osv...) man springer inte till magnetröntgen det första man gör. Om man däremot återfår sin huvudvärk om och om igen så kan det vara dags att ta till drastiskare metoder.
På samma sätt är det med forumet: om en tråd urartar låser man tråden och hoppas att folk fattar vinken. Om det var något värdefullt som råkade begravas i låsningen kan folk utan problem ta upp det i en ny tråd. Om några om och om igen får trådar att urarta, _då_ kan man med gott samvete kicka dem.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Kan bli svårt.

Det beror ju på hur man definierar "lite".

Du kan få definiera det själv om du vill. Hitta en tråd du tycker är låst på grund av "litet" (i din mening) tjafs, så får jag en uppfattning av vilken nivå av brus du tycker är acceptabel...

Dessutom undviker du huvudfrågan. Jag anser att reglerna är för löst formulerade och det kan bara leda till att redaktörernas beslut ses som godtyckliga. Kanske inte av alla eller ens majoriteten av användarna, men av mig och jag vet att jag inte är ensam.

Tja jag kan hålla med om att reglerna är löst formulerade och sätter en viss tilltro till moderatorernas sunda förnuft. Degör säkert t.o.m. misstag ibland. Däremot tycker jag inte dylika misstag är tillräckligt vanliga eller allvarliga för att motivera utförliga, klara och strikta regler. Det är ett enormt arbete att skriva dem, genomdriva dem noggrant och jag tror inte att det skulle öka forumets kvalitet, snarare tvärtom.
Inget säger heller att utförliga, tydliga regler skulle vara mindre godtyckliga än dagens system...
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Preventivta medel.

Kanske vore det bättre att porta folk ifall de inte sköter sig. Man kan ju alltid lägga till ett stycke om det i välkomst-mailet. Självkart måste man ju då också nämna att det bara händer i extrema fall, annars kommer ju folk sitta som på nålar hela tiden.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Hmm.

Jag har bara sett en låst tråd, jag har ju inte varit här så länge /images/icons/blush.gif. Jag tycker faktiskt att det var lite omotiverat att stänga den.

"Det är ett enormt arbete att skriva dem, genomdriva dem noggrant..."

Jag tror inte att det är något större problem att skriva om dem, jag ska försöka hinna göra det imorgon och skickar en kopia till dig och redaktionen, OK? Jag kan t.o.m. erbjuda mina tjänster som moderator för att se till att de efterlevs. /images/icons/laugh.gif



[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 

Nightfang

Warrior
Joined
22 Jan 2001
Messages
230
Location
Home is where ever I sit down...
Jag vill bara följa reglerna

Vad är det med dig (och de flesta som deltagit i den här "debatten")? Det ni egentligen borde diskutera är hurvida de som läser och skriver inlägg här är friska i huvudet eller överkänsliga pappersflickor.

Vad det är med mig. Jo det skall jag säga. Jag är JÄVLIGT less på alla diskussioner som ej följs enligt forumets regler. Ta mig som en lag fjant men regler är ta mig fan regler som skall följas. Vill inte ägarna av sajten att det skall pågå några former av person angrepp eller OT inlägg så ta mig fan skall de följas. Det är ju tack vare dem som vi ens är här.

Jag skulle inte ta illa vid mig om någon här skrev att jag var en idiot och att jag hade fel. Jag skulle knäcka honom/henne med ett par väl valda ord och argument. Varför kan inte ni göra detsamma?

Jo, för att det inte skall förekomma några personangrepp. Det är är enligt mig en diskussions sajt om rollspel, där man kan prata om äventry, ideér och saker man varit med om. Inte nått jävla ställe att tracka ner på folk och klaga på hur jävla dumma i huvudet dom är för att dom spelar ett visst spel.

Det är inte så. Det här är ett forum där likasinnade kan dela tankar och idéer. Självklart utvecklar man efter ett tag en relation av något slag till övriga "debattörer" (i brist på bättre uttryck), som i sig gör att man kan använda mer än bara "fackspråk". Jag menar för den skull inte att alla inlägg måste bestå av personliga reflektioner angående andras karaktärsdrag, bara att man kan vara lite personlig. Om ni inte klarar annat än inbördes ryggdunkningar och lovord, hur hade ni tänkt klara er livet?

Jovisst klarar jag person angrepp, men det jag inte tycker om är att dessa angrepp förekommer trots att ägarna inte vill att det skall förekomma. Och då skall det ta mig fan inte förekomma heller.

Vad händer om en SLP kallar din RP för "fet kossa"? Ska du polisanmäla SL för förolämpning då?

Vad jag skulle göra, jo jag skulle i form av min RP fråga SLPn varför han sa det och fortsätta spela. Va fan tror du igentligen?


Nightfang som vet att han bröt mot flertal regler genom de här inlägget

I am finding myself walking into insanity, and I have crossed the point of no return...
 
Top