Shadowdark lirare i Sverige

Håller med ovan, förstår att det är något många andra suktar efter och att det är logiskt nästa steg. Det framstår som Kelsey verkligen vill arbeta på heltid med detta så då måste hon ha något att arbeta med, men där jag likt er hellre hade sett fler disparata men tematisk koncisa delar och inte allt sammansatt till kitchensink-fantasy. Det går ju enkelt att ignorera och köra de delar man vill som sagt, men vad skall tillkomma efter detta? Ännu mer valmöjligheter för att tillfredställa 5E klientelet? Sub-klasser? Om jag får hoppas på något så är det att Kelsey gör science-fantasy av det hela a la Expedition to barrier peaks, hitta rymdskepp och ge er ut i galaxen, Western space-frontier. Eller bara lite regelrätta äventyr i maklig takt.

Här är ju Electric Bastionland något av en extrem, där ""världskartan"" är tänkt att rymma äventyr från alla möjliga genrer: stadsäventyr i Bastion, fantasy i Deep Country, gonzo dungeons i The Underground och sci fi i The Living Stars.

View attachment 31328
Bästa kartan, sidvy och 2D är allt som krävs för det världsbygget!

Håller med ovan, förstår att det är något många andra suktar efter och att det är logiskt nästa steg. Det framstår som Kelsey verkligen vill arbeta på heltid med detta så då måste hon ha något att arbeta med, men där jag likt er hellre hade sett fler disparata men tematisk koncisa delar och inte allt sammansatt till kitchensink-fantasy. Det går ju enkelt att ignorera och köra de delar man vill som sagt, men vad skall tillkomma efter detta? Ännu mer valmöjligheter för att tillfredställa 5E klientelet? Sub-klasser? Om jag får hoppas på något så är det att Kelsey gör science-fantasy av det hela a la Expedition to barrier peaks, hitta rymdskepp och ge er ut i galaxen, Western space-frontier. Eller bara lite regelrätta äventyr i maklig takt.
Det har hintats att de vill jobba mer åt att stötta systemet och dess community, samarbeta mer aktivt med tredjehandsproducenter och skapa något slags program för konventspel. Detta tycker jag hade varit en väldigt rolig och "sund" utveckling.

Sen har hon också pratat här och var om att hon jobbar på en enorm megadungeon - det är en grej jag verkligen tror hon hade kunnat göra riktigt bra!

Back