Nekromanti Sexuellt avvikande?

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Bra att någon nämner det, för det är så jag tänker om tiraker. Nu gissar jag men är det inte del i skammen att bli penetrerad att en man tar på sig kvinnans roll? Om min tankegång är rimlig så är det inte svårt att tänka sig att bland tiraker är det fint och bra att ta kvinnans roll. Gillar även Poseurs tanke om att det ärofyllt att få "vara kvinna" åt en starkare man.

Angående tiraker och homosexualitet i allmänhet så är ju deras sexualitet förökningsinriktad. Bara man skaffar barn (eller försöker åtminstone) så spelar det nog ingen roll om man föredrar sex med individer av samma kön. Men att inte vilja/kunna skaffa barn är skamligt och föraktat. Om jag inte missminner mig så är de flesta av de få kvinnliga slavarna bland tiraker sterila tex. En grej jag kom att tänka på precis nu är att tiraker kanske boundar med sex på samma vis som Bonobos (dvärgschimpans) gör, så att ha sex med sina vänner av samma kön är naturligt och normalt. Dessutom, med tanke på tirakers sexdrift och deras könsfördelning så verkar det orimligt att männen inte skulle ha sex med varandra. Eller är tiraker beviset på att man, åtminstone i mundana, får håriga händer (och mer kroppshår därtill) av onani? :gremwink:

Angående tiraker och våldtäkter så tror jag fortfarande på att det är vanligare att tiraker våldtar män än kvinnor. För oavsett ras är kvinnor bättre och hur skulle det se ut om männen fick för sig att de har rätten att tvinga kvinnor till något, tex sex? Jag tror att de flesta tiraker finner samhällen där män tillåts bestämma över kvinnan motbjudande och naturvidriga. Fast antagligen är det mer accepterat om offret inte är tirak - riktiga kvinnor har hår på bröstet.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,096
Du gör en adekvat poäng.

Men jag har lite svårt att få ihop det med att den som får utstå smärta och vara den passiva parten skulle vara den som har den högre statusen. Känns lite otirakiskt att den som får ligga still och kvida skulle ha den smickrande rollen.

I de fördömandas hopp så slåss tirakerna om vem ska få äran att vara just beteckaren (av en hona visserligen)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,096
Låter som en bra idé att göra något av det hur som helst. Men en strängt förbjuden syn på kvinnlig homosexualitet blir lät bara till en notis i modulen som inte får några spelmässiga konsekvenser. Motsatsen däremot... :gremtongue:
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Jag kan inte riktigt se varför den mottagande parten per automatik är passiv. Jag håller med dig om att det verkar otirakiskt att ligga still och kvida. I min spelgrupp kör vi på att tirakiska samlag är en rätt våldsam historia. Tex så skar sig en gurdh med kniv för att de andra skulle se att han minsann hade haft sex (vilket, vid just det tillfället inte var sant).

Men nåväl, jag tycker du missar en stor poäng i tirakiska samhällen och deras kvinnosyn. Tiraker dyrkar kvinnor. Deras matriarkat är väldigt djupt rotat och antagligen svårare att rucka på än patriarkaten i människosamhällen. Allt kvinnor gör är alltid bättre. Smärta är knappast avskräckande - tvärtom. Inte nog med att man få vara kvinna för en stund (något de antagligen skulle kunna uthärda mycket mer smärta för) så får man chansen att visa hur stor och stark man ändå är som kan uthärda det. Faktiskt så tror jag att smärtan gör att vara mottagande part ännu bättre. Sedan så vill jag poängtera att det är just att få ligga med en kvinna de slåss om. Det är vad deras liv går ut på. Jag kan tänka mig att när männen ska ligga så slåss de om vem som ska få bli betäckt.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Men jag har lite svårt att få ihop det med att den som får utstå smärta och vara den passiva parten skulle vara den som har den högre statusen. Känns lite otirakiskt att den som får ligga still och kvida skulle ha den smickrande rollen.
Alltså på vilket sätt skulle det innebära smärta för den passiva rollen egentligen?
Och vad menar du med passiv?
Förstår inte riktigt varför en tirak skulle vara passiv över huvud taget i sängen, det går liksom lite emot deras kultur i allmänhet.
Och passivt sex, hur tråkigt är inte det egentligen, och tiraker som är knullmaskiner lär ju liksom ha lite mer koll på parningen än gemene svettig gammal adelsman.
Det handlar ju inte om våldtäkt utan om medgivet sex i det fallet.
Sedan om man förutsätter att tiraker har en liknande anatomi som människor så lär det ju inte vara omöjligt eller ens ovanligt med att den mottagande parten i en sexakt med anal penetration får en prostatamjölkning på köpet utöver normal stimulans och möjligen då den här äran som vi är inne på att vara ett kvinnosubstitut.

Vi pratar fortfarande om homosexuella och/eller bisexuella tiraker.


/Poseur
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,096
Nu vet jag inte hur det är bland bögar, men kvinnor brukar inte tycka det är helt bekvämt/smärtfritt att få den i tvåan även om det rör sig om frivilligt sex. Mina mer anekdotiska källor för hur det är för bögar antyder att det är på samma sätt.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,096
Ja och hur bevisar man att en djurart inte kan vara homosexuell?

Sen behöver man givetvis inte undersöka alla 1.4 miljoner djurarter. Undersöker man ett selektivt antal arter och finner ut att alla är homosexuella så kan man dra den rimliga slutsatsen att alla arter kan vara homosexuella.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Well anekdoter eller inte så är det en vanlig form av sexuellt utövande, och det är liksom inte porren som givit mänskligheten det(som många verkar tro)
Men det finns liksom andra sätt att ha sex också o vara kvinnosubstitut om man så vill.
Saker som definitivt inte är smärtsamt för någon inblandad.
Och sedan finns det fortfarande en stor grupp som tycker om det, och sex och Rom har liksom en sak gemensamt, det byggdes inte på en dag. Övning ger färdighget, och tillit och avslappning gör saker enklare.




/Poseur
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Fahnen said:
Jag kan inte riktigt se varför den mottagande parten per automatik är passiv.
Word!

Om vi tar en så enkel grej som sexställningen ridning, dvs mannen på rygg med kvinnan gränsle, så är det i allra högsta grad mannen som är passiv.

Att vår standardställning är missionären betyder inte att den är standard hos andra.


Och, ärligt talat, att ha sex med nån som mest ligger passivt och kvider ligger inte högt på min lista över givande sexupplevelser...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Poseur said:
Saker som definitivt inte är smärtsamt för någon inblandad.
bra poäng.

I vår kultur är det bara penetrerande sex som anses vara sex. Stoppas det inte en kuk i nånting så är det inte sex, av nån anledning.

Jag tycker att det vore spännande att tänka sig en kultur där man inte har samma fokus på just penetrationen.
 

sesk

Veteran
Joined
20 Jul 2009
Messages
120
Jag skulle tycka det vore lite konstigt att en sexualakt som trots allt uppstod av ett parningsbehov där den mest relevanta handlingen är penetrationsmomentet inte är det dominerande. Men att det kanske finns någon kultur som tycker så kan väl inte vara omöjligt.

Håller med Evokee om det "passiva" i sexhandlingen. Om jag utgår från mina egna sexupplevelser (hetrosexuell man) så spelar det knappt någon roll hur hårt och vilt en tjej rider, för mig är känslan ändå att jag är den "givande" parten. Nu är det ju klart att det är väldigt svårt att veta om det grundar sig i någon form av modern formning av ett patriarkaliskt tänk eller om själva akten penetration skapar känslan.

Man behöver inte heller vara så svart/vit. På samma sätt som det finns samorister som mördar finns det tiraker som våldtar tirakkvinnor
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Fahnen said:
Jag kan inte riktigt se varför den mottagande parten per automatik är passiv. Jag håller med dig om att det verkar otirakiskt att ligga still och kvida. I min spelgrupp kör vi på att tirakiska samlag är en rätt våldsam historia.
Tja, med tanke på att de bevisligen slåss om/inför samlaget så kan jag inte tänka mig att lite sveda och värk under själva akten är en deal breaker?

Vad gäller icke tirakspecifikt sex så finns det, som så klokt påpekats, mycket man kan göra utan att penetrera. Skulle rentav gå så långt som till att säga att icke-penetrativt sex torde vara mycket vanligare i Mundana, både mellan homo- och heterosexuella par - i homofallet för att oskyddat analsex är rätt ohygieniskt och sjukdomsfrämjande om man inte har möjlighet att tvätta paketet efteråt, i heterofallet för att man saknar säkra preventivmedel.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Jag får känslan av att du utgår ifrån att homopar har analsex och hetropar har vaginalt sex. Långt ifrån alla homopar har analsex, dessutom är analsex vanligt hos hetropar. I många kulturer, där kondomer inte är vanligt, används analsex som just preventivmedel.

De hygieniska riskerna med oskyddat analsex är dessutom grymt överdrivna. Då menar jag inte sexuella sjukdomar utan exempelvis urinvägsinfektion.
Sexuella sjukdomar har vad jag vet samma risker vid analsex som vaginalt sex. Något lägre risk vid oralsex.

Jag är snarare mer fundersam på vad de kan tänkas använda som glidmedel vid analsex.
 

Doomhamster

Swordsman
Joined
4 Feb 2011
Messages
480
Location
Linköping
Jag förstår inte var du får den känslan ifrån, i ett inlägg där jag skriver om att det för både hetero- och homopar finns mycket att göra som inte är penetrering, men okej då... Jag är väl medveten om att det finns heteros som har analsex och homopar som inte har det (lesbiska t.ex. torde inte ha det mer än heteros, i alla fall? :gremgrin:) men jag syftade mer på att även de som kanske skulle vilja ibland gör klokt i att avhålla sig om man saknar denna underbara uppfinning, kondomen.

Vad gällde STD så visste jag att risken är densamma, dock har jag alltid utgått ifrån att det var en dålig idé (för både killar och tjejer) att introducera tarmbakterier i urinröret. Sen löper ju killar allmänt mycket mindre risk för UVI med tanke på längre urinrör.

Glidmedel räknar jag faktiskt med att det borde gå relativt lätt att hitta, funkar vaselin (och ja, jag vet att vaselin inte är ett IDEALISKT glidmedel, men det duger) så borde väl vilken som helst fet salva eller vanligt matfett duga in emergencies?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
TheSod said:
Glidmedel räknar jag faktiskt med att det borde gå relativt lätt att hitta, funkar vaselin (och ja, jag vet att vaselin inte är ett IDEALISKT glidmedel, men det duger) så borde väl vilken som helst fet salva eller vanligt matfett duga in emergencies?
Ja.

Det man möjligen kan tänka sig är väl att en del salvor i längden har mindre positiva hälsoeffekter; det finns en anledning till att det i modern tid finns särskilda salvor just för sånt här. Men nog finns det annat som funkar; analsex är som sagt ingen modern uppfinning. Och jag tvivlar på att alla tidigare i historien som rövbökat kört torrt.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
TheSod said:
Tja, med tanke på att de bevisligen slåss om/inför samlaget så kan jag inte tänka mig att lite sveda och värk under själva akten är en deal breaker?

Vad gäller icke tirakspecifikt sex så finns det, som så klokt påpekats, mycket man kan göra utan att penetrera. Skulle rentav gå så långt som till att säga att icke-penetrativt sex torde vara mycket vanligare i Mundana, både mellan homo- och heterosexuella par - i homofallet för att oskyddat analsex är rätt ohygieniskt och sjukdomsfrämjande om man inte har möjlighet att tvätta paketet efteråt, i heterofallet för att man saknar säkra preventivmedel.
Så vitt jag minns var den typiska grekiska samlagsformen mellan män intracrural, det vill säga mellan låren, snarare än anal. Om man läser medeltida bikthandböcker tycks det också där ha varit en akt dessa handböckers författare var långt ifrån främmande för (och den krävde inte lika mycket botgöring som analsex!).
 

Penjurab

Veteran
Joined
27 May 2005
Messages
10
Location
Stockholm (Rågsved)
Har man ett släkte som tiraker med stark sexualdrift och snedfördelning vad gäller könens antal så låter det ju som att det borde utövas en hel del homosexuella akter, men är inte en viktig del av Maktha-dyrkan också fruktbarhet?

Vad jag minns så är det bara två saker som ökar ens närhet till Maktha: föda ungar och besegra fiender. Kanske ses homosexualitet lite på samma nivå som onani, eftersom det inte blir några kullar av det? Jag vet inte riktigt, men att få bli farsa som tirak måste vara sjukt creddigt eftersom det är ett bevis på att man visat sig tillräckligt duktig för att en kvinna ska välja en.

Å andra sidan så är det här ju grejer som mer rör familjebildande, eller vad nu tirakers motsvarighet kan kallas, och inte ren sexualitet...

Hursomhelst, det jag var lite inne på var att det kanske inte är så himla ärofyllt att vara ett kvinnosubstitut om man ändå inte kan få barn på kvinnors sätt? Hur ser tirakerna på en infertil kvinna, kan man undra.
 

Fahnen_UBBT

Veteran
Joined
22 Nov 2006
Messages
171
Location
Linköping
Vad jag minns så är det bara två saker som ökar ens närhet till Maktha: föda ungar och besegra fiender.
Stämmer inte. Förvisso är det bra att föda barn och besegra fiender men det är inte de enda sätten att närma sig mahktah. Att visa mod och styrka i allmänhet är det som efterfrågas och det är ganska öppet för tolkning vad som kan räknas dit. Det bästa sättet att närma sig mahktah är dock att dö i strid. Dör man i strid förlåts man alla synder och får bli ett med mörkret (mahktah).

Kanske ses homosexualitet lite på samma nivå som onani, eftersom det inte blir några kullar av det?
Jag har också tänkt i de banorna men kommit fram till att det känns lite för kristet för tiraker. De är ju direkt inte avhållsamma och fromma eller tycker att sex är något syndigt som befläckar själen.

Jag vet inte riktigt, men att få bli farsa som tirak måste vara sjukt creddigt eftersom det är ett bevis på att man visat sig tillräckligt duktig för att en kvinna ska välja en.
Problemet här är att ytterst få tirakiska män vet om de är pappa till någon eller inte. Så credden är nog att få ligga mycket och ofta.

Hursomhelst, det jag var lite inne på var att det kanske inte är så himla ärofyllt att vara ett kvinnosubstitut om man ändå inte kan få barn på kvinnors sätt? Hur ser tirakerna på en infertil kvinna, kan man undra.
Även om det inte är ärofyllt är det nog ingen skam i det, speciellt inte om man har kvinnosubstitutsynvinkeln. Infertil kvinna är nog inte helt trevligt att vara, infertil är ju sämre än fertil så hon har definitivt lägre status än fertila kvinnor. En intressant fråga är dock om en infertil kvinna fortfarande står över män, anses jämlik med dem eller kanske till och med lägre? Som jag nämnde i ett annat inlägg är de flesta kvinnliga slavarna sterila. Dock tror jag inte att infertil är det samma som förslavad. Kan man inte föda barn kan man ju tex bra på att slå ihjäl andras och därmed få cred. Om det funkar så för män lär det funka likadant för kvinnor.
 
Top