Nekromanti Sexuellt avvikande?

Wiccan

Veteran
Joined
30 Mar 2011
Messages
3
Hejsan, jag och mina polare ska just damma av våra gammla Eon böcker, och jag hade strängt för mig att det fanns ett bakgrundsslag som hette "Sexuellt avvikande".
Men nu när vi har kollat runt för att vi alla tycker att bakgrundsslagen är väldigt underhållande kan vi inte finna detta bakgrundsslag, så vi började kolla i våra neotech böcer för att se om det fanns nått sånt där, men vi kunde inte hitta det.
Vore tacksam för svar, då vi har en "sexuellt avvikande" i spelgruppen som gärna skulle spela efter sin egen sexualitet.
Tack på förhand/ Wiccan
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Välkommen till forumet för det första :gremgrin:

Varför skull man behöva kategorisera sexualitet på det sättet? Liksom vill man spela av en annan sexualitet än man själv har eller spela på den man själv har så är det väl bara låta rollen ha den sexualiteten?
Jag har själv spelat roller med olika sexualitet och de spelarna i min spelgrupp har också spelat med skiftande sexualitet, skiftningarna har ibland kommit i kampanjen då det ändrats fram och tillbaka.

Liksom jag säger det igen: du behöver inga regler för vilken sexuell läggning din karakträr har

Så vill din spelare spela en annan sexuell läggning, låt henom göra det.

Men du får gärna som SL, eller upplysa din SL om att "avvikande" sexuella läggningar förmodligen ses otroligt ner på och är med stor sannolikhet straffbart i de flesta länder i Mundana, om det skulle upptäckas.



/Poseur som har en SLP i spelgruppen just nu som är totalt bi och det samma kan nog gälla för en av mina spelares RP.
 

Wiccan

Veteran
Joined
30 Mar 2011
Messages
3
Tack så mycket :gremsmile: både för välkomnandet och svaret, nog ska väl personen i fråga få spela ut sin sexualitet, det var mest det att vi hade för oss att det fanns ett bakgrundsslag för det som vi nu inte kunde hitta som gjorde oss lite förargade :gremtongue:
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Ingen orsak, var ett roligt inlägg :gremsmile:
Jag tror dock det närmaste du kommer till något sexuellt avvikande är nackdelen 'Nymfoman' , även om det inte per se är vidare avvikande utan klassar de flesta tonårskillar :gremtongue:



/Poseur borde sova
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Tycker också jag känner igen det. Kan det vara nåt som fanns i förstaupplagan och som man sedan tog bort? Typ om det såg illa ut att ha det i nackdelslistan eller nåt?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Efter att ha tittat igenom Eon I så finner jag inget liknande heller på någon bakgrundstabell.

Och det hela känns inte bekant på något sätt.





/Poseur har svårt att tro att det fanns med.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,226
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Men du får gärna som SL, eller upplysa din SL om att "avvikande" sexuella läggningar förmodligen ses otroligt ner på och är med stor sannolikhet straffbart i de flesta länder i Mundana, om det skulle upptäckas.
Bara så länge man inte är rik nog :gremwhistle:

...jag ägnade för övrigt en del av föregående Gothcon åt att fila på en dekadenstabellen till Västlanden, den innehåller en del...roligt :gremsmirk:
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Nu har jag inte boken här, men jag kan nästan svära på att det finns med på nackdelstabellen i NeoTech 2.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,202
Location
Malmö
Wiccan said:
Hejsan, jag och mina polare ska just damma av våra gammla Eon böcker, och jag hade strängt för mig att det fanns ett bakgrundsslag som hette "Sexuellt avvikande".
Men nu när vi har kollat runt för att vi alla tycker att bakgrundsslagen är väldigt underhållande kan vi inte finna detta bakgrundsslag, så vi började kolla i våra neotech böcer för att se om det fanns nått sånt där, men vi kunde inte hitta det.
Vore tacksam för svar, då vi har en "sexuellt avvikande" i spelgruppen som gärna skulle spela efter sin egen sexualitet.
Tack på förhand/ Wiccan
Inte i eon, men i neotech 2 finns det ett sånt resultat. Vilket spontant känns underligt i och med att framtiden i n2 beskrivs som rätt så accepterande gentemot olika sätt att uttrycka sin sexualitet på. Medan i eon känns det rimligt att ett sådant resultat innebär att rollpersonens sexualitet på ett eller annat sätt är ett stigma i den kultur (säg till exempel en dvärg som tänder på att raka av sig skägget, det tycker säkert de flesta andra dvärgar är både sjukt och äckligt!).
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
hjk said:
Tycker också jag känner igen det. Kan det vara nåt som fanns i förstaupplagan och som man sedan tog bort? Typ om det såg illa ut att ha det i nackdelslistan eller nåt?
Vi har iofs faktiskt alltid tolkat det som något seriöst avvikande, som t.ex. att du tänder på stenar formade som svampar eller att du har någon annan nackdel som gör spelet intressant.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
xyas said:
Wiccan said:
Hejsan, jag och mina polare ska just damma av våra gammla Eon böcker, och jag hade strängt för mig att det fanns ett bakgrundsslag som hette "Sexuellt avvikande".
Men nu när vi har kollat runt för att vi alla tycker att bakgrundsslagen är väldigt underhållande kan vi inte finna detta bakgrundsslag, så vi började kolla i våra neotech böcer för att se om det fanns nått sånt där, men vi kunde inte hitta det.
Vore tacksam för svar, då vi har en "sexuellt avvikande" i spelgruppen som gärna skulle spela efter sin egen sexualitet.
Tack på förhand/ Wiccan
Inte i eon, men i neotech 2 finns det ett sånt resultat. Vilket spontant känns underligt i och med att framtiden i n2 beskrivs som rätt så accepterande gentemot olika sätt att uttrycka sin sexualitet på. Medan i eon känns det rimligt att ett sådant resultat innebär att rollpersonens sexualitet på ett eller annat sätt är ett stigma i den kultur (säg till exempel en dvärg som tänder på att raka av sig skägget, det tycker säkert de flesta andra dvärgar är både sjukt och äckligt!).
Eller en alv som försöker odla könshår.

(finns många goda exempel)
 

Wiccan

Veteran
Joined
30 Mar 2011
Messages
3
Ahaa, så det var i neotech 2 den boven låg :gremlaugh:. tack alla för era ridderliga insatser i att finna svaret till denna gåta :gremsmile:
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Alver och hår [OT]

Eller en alv som försöker odla könshår.
För att citera Krille
De flesta alver saknar kroppsbehåring och ansiktshår, men har huvudhår och könshår. Léaram har även kroppsbehåring och för männen även ansiktshår.
Så det är ett gammalt förtydligande angående alvernas behåring, så alltså har alverna könshår.

Officiellt då åtminstone, sedan att vi i våran spelgrupp är så post-pubertala nördar som tycker att det är coolt och smygsexistiskt med könshårlösa alver det är en annan femma.


/Poseur know´s his Eon-fu
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
Re: Alver och hår [OT]

"USA, det ända land som gick från barbari till dekadens utan civilisation där emellan"




/Poseur citerade sin irländska engelskalärare
 
Top