Nekromanti Sex i rollspel - Hur fan gör man det snyggt!

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>I vårna grupp så varierar det från sl till sl. Vi har en nisse som bara säger nåt i stil med visst ni har sex. Vilket jag tycker är trist och nonchalant mot spelaren som kanske tycker att det är en viktig händelse för sin karktär.<p><hr></blockquote><p>
Men om SL inte vet att det är viktigt för rollpersonen då... han kanske inte fäster någon som helst vikt vid sex i rollspel och drar hellre över det (/images/icons/smile.gif) snabbt.



Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Thief 2 [OT]

Hoppas inte. Urrkk... kloningsteknologi hade knappast passat in i Thief's värld...

Har du verkligen rätt i.




men robotiken bygger som bekant på att mänskliga varelser stoppas in i metallmaskiner och inte på rena robotar.

Ja, servants är ju iallafall så där, men hur hade du tänkt dig med kamerorna? Är det avhuggna huvuden man hänger upp i taket?



Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Det vet nog SL ska du se. Men om man t.ex bara har sex med en hora eller nått så kan man ju dra över det lite snabbt.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
"<EM>Speciellt mellan två manliga spelare då</EM>"
Inte jag. *försvinner i otäckt mardrömsmoln*

Viktiga sexhändelser som ett par som rest ett tag med tillsammans och ska "förenas" brukar jag beskriva romantiskt och magiskt och bryta "i början utav förspelet". Går de till horhus eller nå't så nämner jag knappt händelsen.
Men jag skulle ALDRIG använda tärningar, det skulle förstöra allting, det brukar de göra oavsett vad man beskriver.

Sedan tror jag att det finns roligare saker att göra för några 20-åringar en kväll än att beskriva sexscener. Det är inte därför man spelar rollspel.

Annars har jag tänkt på att köra nå't ungefär som Basic Instinct (ungefär som Gaxar skrev).

/[color:green]Han</font color=green> som alltid är den förste att bryta när det gäller sexupplevelser i rollspel
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Ett lajv möte.

Har detta hänt på riktigt?

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Thief 2 [OT]

ÅHHHHHH! Håll er till ämnet!

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Humor

<I>Om du var osäker på din egen sexualitet, hur skulle du reagera om två personer började gå på varandra på soffan bredvid? Själv skulle jag inte gotta mig; jag skulle snarast känna mig utanför och en smula störd av deras beteende.</I>

Fast deras <I>rollpersoner</I> var väl inte närvarande såvitt jag förstod? Då finns det ju ingen anledning att känna sig utanför - lite som att gå förbi ett fönster och se ett par som har sex därinne.
Fast man kan ju ändå avhålla sig från att leka sportkommentator för de inblandade spelarnas skull...

--
Åke
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
*suck*... (OT)

"ÅHHHHHH! Håll er till ämnet!"

Visst, diskussionen halkade OT. Ändå känner jag att jag måste förklara ett koncept för dig:

Detta är ett sk. webforum. Detta forum är till för att man ska diskutera det forumet handlar om, dvs rollspel. För att man ska kunna göra det måste en avslappnad atmosfär existera.

Ett sätt att bibehålla denna atmosfär är att använda sig av något som kallas "artighet". Med hjälp av denna "artighet" kan man undvika att reta gallfeber på folk som annars snällt och fint skulle ha lyssnat på en. Jag rekommenderar denna metod varmt; den kostar inget och ger intryck av viss mognad.

--
Björn


"Stupid and Stubborn is not a good combination."
---C.S.Strowbridge
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Humor

"Fast deras rollpersoner var väl inte närvarande såvitt jag förstod? Då finns det ju ingen anledning att känna sig utanför - lite som att gå förbi ett fönster och se ett par som har sex därinne."

Nej, det stämmer. Ändå tror jag att spelarna på något sätt upplever det som om de är närvarande, fast ändå inte. De sätts ur balans. Sex är, på gott och ont, ett laddat ämne. Det är en av våra primala drifter. Vi har såpass många inövade mönster, känslostämningar och reaktioner associerade till fortplantning att det inte är särskilt konstigt att seriositeten upplever plötsligt tryckfall när man dränker spelarnas inre med beskrivningar av sex. Även om jag överdriver (det är trots allt väldigt sent) så hoppas jag att min poäng är tydlig.

"Fast man kan ju ändå avhålla sig från att leka sportkommentator för de inblandade spelarnas skull..."

...sex är väl inte en sport på det sättet, eller? /images/icons/smile.gif

--
Björn


"I think that if I pursue this new theory farther, and use latin terms like Quid Pro Quo and Ipso Facto I could win the respect and admiration of the whole scientific community. And then, gosh darn it, maybe Becky Sue will finally go out with me.
Or perhaps I should just start taking those little yellow pills the doctors keep giving me.
What do you guys think?"
---C.S.Strowbridge
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Humor

<I>"Fast man kan ju ändå avhålla sig från att leka sportkommentator för de inblandade spelarnas skull..."
...sex är väl inte en sport på det sättet, eller?</I>

Åh, säg inte det! Ett par citat från radiosporten:
"Men nu, NU börjar flickorna klä av sig, och det är en verkligt efterlängtad syn!"
"Och han PETAR in klubban mellan benen på ryssen, som ser VERKLIGT frustrerad ut!!"
"Det är lite svårt att bedöma några individuella löpare när alla ligger i en stor hög på det där sättet..."

Erotiken riktigt hänger i luften, ju. (-:

--
Åke
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Humor

Ändå tror jag att spelarna på något sätt upplever det som om de är närvarande, fast ändå inte. De sätts ur
balans. Sex är, på gott och ont, ett laddat ämne. Det är en av våra primala drifter.


Men, det är det väl att äta eller sova också? Jag själv, även utanför rollspel, tycker att sex borde vara ett lika avslappnat ämne som vilket annat. Jag anser att den här enorma spänningen som gör att vuxna människor inte kan prata fritt om det är löjlig och fört mycket ont med sig. Att ytterligare bygga på spänningen genom att undvika det även i rollspel är ingenting jag tycker känns bra.

Till stor del borde det vara en vanefråga. Det blir inga råa och/eller oseriösa kommentarer när man ser en vackert beskriven sexscen på film (i alla fall inte i mitt vanliga sällskap). jag tror, fel, jag måste tro på att det går att göra i rollspel också.

Vavva - Den onda kramerskan
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Humor

Jag tycker mest att vuxna människor - av min generation - snackar för mycket om sex. Det blir liksom nästan medicinskt av det hela...

Dessutom innebär sex alltsomoftast en emotionell investering, vilket mat inte nödvändigtvis gör. :)

"Kulinariska orgasmer är säker sex."
Sifu Nightowl
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Humor

"Jag tycker mest att vuxna människor - av min generation - snackar för mycket om sex. Det blir liksom nästan medicinskt av det hela..."

Det beror ju på HUR man pratar om det också. Man blir trött på 10 tips till världens bästa orgasmer. Sånt komemr man inte heller någon större vart med. Däremot förstår jag inte varför dte måste vara ett sådant tabu. Är det inte vackert? Är det inte underbart? Varför då försöka dölja och skyla över det?

Folk vågar ju prata hur mycket som helst om att de är förälskade, och det är ju en ännu större emotionell investering än vad sex måste vara. Varför är den beskrivningen så vacker och fin medan en liknande, känslomässig beskrivning av sex är något genant?

Vavva - Den onda kramerskan
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Humor

"Men, det är det väl att äta eller sova också? Jag själv, även utanför rollspel, tycker att sex borde vara ett lika avslappnat ämne som vilket annat."

Good point.

"Jag anser att den här enorma spänningen som gör att vuxna människor inte kan prata fritt om det är löjlig och fört mycket ont med sig. Att ytterligare bygga på spänningen genom att undvika det även i rollspel är ingenting jag tycker känns bra."

Det hela handlar om att alla måste vara mogna nog att kunna ta i sådana ämnen och avdramatisera dem. Sedan är det ju också så att det flesta situationer blir avdramatiserade medelst skämt i just vårt spelargäng... eller hur?

"Till stor del borde det vara en vanefråga. Det blir inga råa och/eller oseriösa kommentarer när man ser en vackert beskriven sexscen på film (i alla fall inte i mitt vanliga sällskap). jag tror, fel, jag måste tro på att det går att göra i rollspel också."

Jag tror att det kan göras bra i rollspel. Men det är ändå ett personligt ämne, därför att man (eller i alla fall jag) plockar fram bitar när man ska spela förälskad eller attraherad som kommer från sitt innersta. Kärlek är lätt att spela; man är bara snällare mot personen ifråga och följer de snitslade spåren (så att säga). Kärlek är att man tycker om någon annan, attraktion är något annat.

Men för att spela att man har sex med någon måste man kunna överbrygga kompisskapet något, om än i tanken. Därför blir det personligt, för alla inblandade. Och ju mer personligt, desto större kan risken bli att försvarsställningarna åker upp.
IMHO, förstås. /images/icons/smile.gif

--
Björn


"Gee, I wish we had one of them doomsday machines."
-General 'Buck' Turgidson
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Humor

Det hela handlar om att alla måste vara mogna nog att kunna ta i sådana ämnen och avdramatisera dem. Sedan är det ju också så att det flesta situationer blir avdramatiserade medelst skämt i just vårt spelargäng... eller hur?"

Jo..... ibland är det mycket irriterande. man har jobbat för att bygga upp en bra, gripande stämning och så kommer någon (framförallt en speciell person du nog vet vem det är) med fel kommentar.

Du skriver att kärlek är att tycka om en person (fast jag antar att du menar RIKTIGT mycket). Jo. Visst. Att vara förälskad är däremot något helt annat (det är möjligt att det är det du menar. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka).

Man letar efter egna erfarenheter när man spelar (eller spelleder) och följer sedan dem. Men..... är det så svårt att applicera på sina kompisar? Det är ju bara att få karaktären att känna likadant som man själv gjorde för någon annan.
Att överbrygga kompisskap i tanken är ju knappast något ovanligt (i alla fall inte i början av tonåren)

Försvarsställningarna åker tyvärr upp. Men.... ju vanare man blir, desto mindre behövs de.



Vavva - Den onda kramerskan
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Humor

"Det beror ju på HUR man pratar om det också. Man blir trött på 10 tips till världens bästa orgasmer. Sånt komemr man inte heller någon större vart med. Däremot förstår jag inte varför dte måste vara ett sådant tabu. Är det inte vackert? Är det inte underbart? Varför då försöka dölja och skyla över det?

Folk vågar ju prata hur mycket som helst om att de är förälskade, och det är ju en ännu större emotionell investering än vad sex måste vara. Varför är den beskrivningen så vacker och fin medan en liknande, känslomässig beskrivning av sex är något genant?"


Jag tror att det kan ha att göra med att sex, djupt inom många av oss, fortfarande anses lågt och djuriskt och skamligt, på något plan. Trots att det senare hetat att det är något vackert så är det ändå dessa underliggande värderingar som färgar allt vi ser från Hollywood, allt vi läser i Expressen och allt vi upplever i konversationer på skolrasten. Värderingar som man inte märker direkt, men som kan anas till.

--
Björn


"You hungry? Here, fix yourself a bowl of Scotch."
---Famous Role Playing Lines
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Humor

Jag tror att det kan ha att göra med att sex, djupt inom många av oss, fortfarande anses lågt och djuriskt och skamligt, på något
plan. Trots att det senare hetat att det är något vackert så är det ändå dessa underliggande värderingar som färgar allt vi ser från
Hollywood, allt vi läser i Expressen och allt vi upplever i konversationer på skolrasten. Värderingar som man inte märker direkt, men
som kan anas till."


Visst. De mer än anas. De förgiftar både mig och dig och de flesta andra. Men att de finns betyder inte att man måste acceptera dem, eller hur?

Bara för att Expressen och Hollywood tycker att sex är något skamligt måste jag inte låtsas att jag håller med dem när jag spelleder? Och spelar jag med och håller fast vid de gamla, skambeläggande idéerna befäster jag dem bara ännu mer.
Att spela rollspel är iofs ett roligt lördagsnöje, kanske också en livvsstil, men det är även en väg ut att påverka folk i sin närhet. Man kan säga att det, så länge det görs snyggt och respektfullt, kan användas i propagandasyfte.

Vavva - Den onda kramerskan
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Jaså, man skall vara 20 år för att spela rollspel.
Bah. Då har jag 4 år kvar.
*känner sig fruktansvärt liten*

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
20? Det sade jag aldrig

"<EM>Jaså, man skall vara 20 år för att spela rollspel.</EM>"
Vi är 20-21 år i spelgruppen (+en 17-åring). <EM>Det</EM> var det enda jag sa (och menade), inget annat. Men om jag kommer ihåg rätt så var det en åldersgräns på boxen till gamla DoD. 10 år har jag för mig.

/[color:green]Han</font color=green> som eg. inte fick spela när han började med DoD (p.g.a. åldersgränsen)
 
Top