Nekromanti Sex i rollspel - Hur fan gör man det snyggt!

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tralalaalaaa

Jag är den goda fén på lyckogatan, och här kommer lite länkar angående avslutningen! (tralalaaa!)
<A HREF="http://www.rollspel.com/humor/handbok/handbok.htm" target="_new">http://www.rollspel.com/humor/handbok/handbok.htm</A> Direkt när jag läste avslutningen på ditt inlägg kom jag att tänka på avslutningen på DEN HÄR episoden av Walters World:
<A HREF="http://www.planethalflife.com/features/walter/walter5.shtm" target="_new">http://www.planethalflife.com/features/walter/walter5.shtm</A>

(Walters World är för Half-Life:are vad Rosenius är för rollspelare. Typ. Här är alla avsnitten:
<A HREF="http://www.planethalflife.com/features/walter/" target="_new">http://www.planethalflife.com/features/walter/</A>)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Är man ensamma och kan ta tid på sig så tycker jag rent allmänt att den bästa approachen är att köra allting före själva akten detaljerat och med all dialog, och sen "tona ut" scenen när det väl kommer igång.

Tycker jag låter bra. Jag har själv spellett i ett äventyr där en stor del av motivationen var att gudarnas två snyggingar *hrmm* motiverade spelarnas karaktärer att lägga näsan i blöt åt dem och gå deras ärenden. Då körde vi det separat för varje person och slutade när det var uppenbart att rollpersonerna var förförda och gick till sängs och när jag hade gått varvet runt fick varje spelare en liten epilog för att understryka den positiva upplevelsen (och därmed motivationen att lägga näsan i blöt, har man fått betalt i förskott av gudar bör man göra sig förtjänt av brödfödan :)

[color:green]Mustela Putoris Astrabo, pretorian
Illerlyan:<A HREF="http://www.surf.to/ferret" target="_new">http://www.surf.to/ferret</A>
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Om man inte har någon att lajva med då?

*Har inte råd att betala en Geisha, trots inkomsten på 2.557.000koku per år*

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Thief 2 [OT]

Skulle bara säga att det är ett härligt spel, trots att man inte kan köra multiplayer (hur det nu skulle gå till...).

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
I vårna grupp så varierar det från sl till sl. Vi har en nisse som bara säger nåt i stil med visst ni har sex. Vilket jag tycker är trist och nonchalant mot spelaren som kanske tycker att det är en viktig händelse för sin karktär.

Sen har vi en två stycken som brukar rollspela händelsen fram tills själva akten ska börja allavar.

Tillsist har vi mig:) Som brukar låta rollspelaren spela allt så att säga. Men det gäller att lägga sig på en lagom nivå och inte bli alltför detaljerade då det lätt uratartar eller spelaren börjar skrika nej sluta jag vill inte höra mer!:)

Skulle inte råda någon att blanda in tärningslaget i det hela det bör ju spåra ur ganska snabbt.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Re: Humor

I våran grupp känner vi varandra så bra så vi kan prata om vad fan som helst. Så att rollspela sex mellan en rollperson och en SLP eller en RP och en RP brukar inte vara några problem för fast det tenderar att bli humoristiskt:)

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Thief 2 [OT]

"Skulle bara säga att det är ett härligt spel, trots att man inte kan köra multiplayer (hur det nu skulle gå till...)."

Sant. Det finns ju iofs bara en Garrett... /images/icons/smile.gif

--
Björn


"Vine grow and twine,
greens and curl,
chokes and bind,
leaves unfurl,
thornsie spine
tumble wall,
reap and bind,
cover all!
Leafies mine -
call the vine,
call the green;
bringsie forth,
world be seen."
--The Dark Project's completion
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
"Enklast är väl då att antingen göra det kort och diskret (bara såpass att man fastställer att det hela blir gjort)"

Detta är ett bra val för sex mellan personer som inte direkt bryr sig, men om händelsen borde vara omvälvande för karaktären tror jag inte alltid att korta och diskreta beskrivningar räcker till. I och för sig beror det helt på vad man förväntar sig av ett spelmöte. /images/icons/smile.gif

"eller kanske humoristiskt (inte direkt stämningsdödande, men onekligen en annan stämning än den man annars hade kunnat köra på)."

Håller med. Iofs, ska det hela vara betydelsefullt för karaktären på ett djupare plan så går nog humor bort. Till exempel tror jag inte att det skulle funka om en skygg liten prinsessas(TM) kärleksaffär med en käck stallgosse(TM) beskrevs i ett burleskt tonfall. Snarare tror jag nog att jag skulle bli lite stött om jag spelade någon av karaktärerna under sådana förhållanden.

"Är man ensamma och kan ta tid på sig så tycker jag rent allmänt att den bästa approachen är att köra allting före själva akten detaljerat och med all dialog, och sen "tona ut" scenen när det väl kommer igång."

Håller med. Om två personer tänker göra nåt sånt, släpa ut dem och håll en kort session med dem där de kan spela ut i avskildhet (aawww.../images/icons/blush.gif). Alternativt kan spelledaren, om denne misstänkt att det hela skulle inträffa, ha förberett ett A4 med vad karaktärerna upplevde och sedan skicka det till de älskande tu. Ahem, jag menade förstås till deras spelare. *harkel*

--
Björn


"Garrett! Thiefsie fool, lives you still?"
--The Woodsie Lord
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Thief 2 [OT]

Ja, fast Karras skulle säkert kunna klona Garrett.
Mechanists har lite väl high-techiga prylar, borrmaskiner, ljudinspelare (Har du förresten sett skivstudion på tredje banan?), säkerhetskameror och stridsdroider.
Men det är faktiskt coolt med steampunk-fantasy.

Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Thief 2 [OT]

"Ja, fast Karras skulle säkert kunna klona Garrett."

Hoppas inte. Urrkk... kloningsteknologi hade knappast passat in i Thief's värld...

"Mechanists har lite väl high-techiga prylar, borrmaskiner, ljudinspelare (Har du förresten sett skivstudion på tredje banan?), säkerhetskameror och stridsdroider."

SPOILER:
Visst såg jag den, och jag tyckte banken och polisstationen blev lite väl för "nutid" för min smak. Visst har Mechanists teknologi, men robotiken bygger som bekant på att mänskliga varelser stoppas in i metallmaskiner och inte på rena robotar. Den skumma Thief - teknologin är som bäst när den är oförstådd, IMHO. Min egen rollspelsvärld har även den en slags "magic - tech".

"Men det är faktiskt coolt med steampunk-fantasy."

The Chaos Engine, någon? /images/icons/smile.gif

--
Björn


"Cry havoc, and let slip the dogs of war!"
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Konsekvensen av Sex i rollspel -Hur det går..

Det är liksom precis det jag vill undvika. Vill få det hyfsat verkligt och undvika pubertetsfantasierna.



Vavva - Den onda kramerskan
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Humor

Problemet i det fall jag menar var att dte var menat att bli vackert och speciellt, men blev, för alla andra förutom mig och spelaren, något att gotta sig över, som nåt man hittat i en porrtidning. Borde nog ha kört det i enrum....

Vavva - Den onda kramerskan
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Det är inte lätt, och bör undvikas så långt det går.

Annars är ett förslag att göra som i vanliga spelfilmer (alltså inte porrfilmer), att mörklägga det intima.

Själv akten har ju heller inte så stor betydelse i det hela för utvecklingen, om det nu inte råkar bli en befruktning, då kan man räkna med att åtminstone kvinnliga rollpersoner slutar äventyra efter ett par månader.

Just sådant är t.ex. aktuellt i vissa genrer mer än andra, t.ex. Western där det ju finns bordeller i nästan vilken liten håla som helst.

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Humor

"Problemet i det fall jag menar var att dte var menat att bli vackert och speciellt, men blev, för alla andra förutom mig och spelaren, något att gotta sig över, som nåt man hittat i en porrtidning."

Om du var osäker på din egen sexualitet, hur skulle du reagera om två personer började gå på varandra på soffan bredvid? Själv skulle jag inte gotta mig; jag skulle snarast känna mig utanför och en smula störd av deras beteende. Nu var det ju inte på riktigt, men ändå: en sådan situation är svår att hantera för omgivningen, helt enkelt.

"Borde nog ha kört det i enrum...."

Tror det skulle funkat bättre. /images/icons/smile.gif Å andra sidan vet man ju aldrig hur långt det hade gått då...

--
Björn


"You move and you're dead!"
"Then I say I'm dead... and I move."
--The Crow
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Humor (OT)

"Å andra sidan vet man ju aldrig hur långt det hade gått då..."

You wish! *skrattar* Jag antar att ni alla hade haft rätt roligt åt mig och Lova isäng.... Det är ju liksom fler än ett par som har föreslagit det. /images/icons/laugh.gif

Vavva - Den onda kramerskan
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Insanity (OT)

"You wish! *skrattar* Jag antar att ni alla hade haft rätt roligt åt mig och Lova isäng.... Det är ju liksom fler än ett par som har föreslagit det. /images/icons/laugh.gif"

Njae, jag tyckte bara att ni skulle släppa loss all dold attraktion ni uppenbarligen hyser till varandra... /images/icons/wink.gif *flyr*

--
Björn


"What do you define as "hard capability?" If a weapon imparts a given amount of energy into its target, its target must find some way of dealing with it. If that amount of energy is enormous, that's just too bad."
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Insanity (OT)

Hm. Vi ska ju trots allt flytta ihop hon och jag

Nej tack. Och om du syftar på vad jag tror att du syftar på ligger du också rätt risigt till. /images/icons/wink.gif
Trots allt är det ju vissa saker som jag kan göra med en tjugoåring.....

Vavva - Den onda kramerskan
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Re: Insanity (OT)

"Hm. Vi ska ju trots allt flytta ihop hon och jag"

Jajust det. /images/icons/smile.gif

"Nej tack. Och om du syftar på vad jag tror att du syftar på ligger du också rätt risigt till. /images/icons/wink.gif
Trots allt är det ju vissa saker som jag kan göra med en tjugoåring....."


Hah, du är alldeles för ung...

--
Björn


"Guns don't kill people. People kill people. To be specific, people with guns kill people without them."
-Jag
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Insanity (OT)

"Nej tack. Och om du syftar på vad jag tror att du syftar på ligger du också rätt risigt till.
Trots allt är det ju vissa saker som jag kan göra med en tjugoåring....."

Hah, du är alldeles för ung...


Tja, Mats var ju inte för ung i sammanhanget..... fast det var ju förståss inget du hade nåt inflytande över. *ser retsam ut*
Det kanske är så att jag är för oerfaren? Stackars Björn i så fall.....

"Ingenting med mig är äkta, förutom mina tio liter silikon"
/Almodovar, Allt om min mamma

Vavva - Den onda kramerskan
 
Top