Nekromanti Serierutan

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Potatisnäsor!

Glömde Ralf König - en höjdare!

'Jago' (bög-intriger i Shakespeare's England, och förklaringen på varför pjäsen Jago blev som den blev) kom häromsistens, och den delades ut gratis till alla bibliotek i Sverige, så den borde vara lätt att få tag i och pröva.

Erik
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Use your climbing claws - and go silently!

Lastbilen har någon slags radioaktiv pryl som flyger ut och träffar en grabb i ögonen (<--- Matt Murdock/Daredevil). Murdock blir blind och får sitt radarsinne, och den krossade radioaktiva prylen läcker ner i samma avloppsbrunn som... just det paddorna

but... but... butt(?)... fick inte matt murdock joxxet i ögonen när han såg sin farsa bli mishhandlad alt. farsan missandalade någon?

eller skall man ta det som sarkasm?
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Det var ett tag sedan...

som jag tog en serietidning i min hand. Okej, alltså en som jag själv köpt för att läsa och en som inte bara råkat ligga framme och lockat en uttråkad stackare.

När Spawn började komma ut så var det helt klart det mest spännande att läsa enligt mitt tycke, vet inte riktigt hur det är idag med den serien, men jag minns de två poliserna mycket tydligt, de bidrog en hel del med deckarstämmning i en mörk nästan en aning gotisk värld. Jag tyckte om Spawn för att det inte bara var action, utan lite stämmning och en kamp som hela tiden låg i bakgrunden och genomsyrade det mesta.

Annars så måste jag säga att jag mest läser gamla serier vad gäller action. De gamla hulk minns jag som roliga.

I övrigt är det väl Herman hedning, serieparaden och liknande som lockar. Jag letar inte serier och det mesta andra som står i hyllan i konsum verkar mest som skräp numera.

Säg nu inte att jag håller på att växa upp, förskräckligt!!! :gremsmirk:
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Yes, we can bleed....

but... but... butt(?)... fick inte matt murdock joxxet i ögonen när han såg sin farsa bli mishhandlad alt. farsan missandalade någon?

Eh... nej. Om jag minns rätt så får Matt joxet i ögonen då han försöker förhindra att en gammal man blir påkörd av just den skåpbil som fraktar det radioaktiva joxet. Bilen sladdar och joxet flyger ut och träffar honom i ögonen.

Hans farsa var förvisso boxare, och mördades av gangsters. Det var efter det som Murdock bestämde sig för att bekämpa brottsligheten...
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
nu har man kollat :)

DC har köpt upp repris rättigheter för Alverfolk. DC versionen skall vara starkt manga influerad och vara producerad i pocket format av den stil som den amerikanska import mangan är i. det skall troligen vara wendy pini som skall teckna och serien skall vara i svartvitt

//Netfeed, upplyser
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: nu har man kollat :)

Svartvitt synd, Pini gör sig bättre i färg. Men annars så låter det i alla fall mycket intresant.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Ho hum... Scary Godmother! var det visst...

Skriver hon för barn eller är det bara barnserier för vuxna? Härlig tecknarstil, men jag associerar direkt till barnböcker. Går det överhuvudtaget att komma över hennes alster här i Sverige?






Saker ni inte visste om Walium
Han blir sällan särskilt solbränd.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Ho hum... Scary Godmother! var det visst...

"Skriver hon för barn eller är det bara barnserier för vuxna?"

De böcker som finns i färg är ämnade för barn. I de svartvita serierna finns det däremot ofta små skämt och vinklingar som nog går en förbi om man inte är vuxen.

Men det blir aldrig moget på samma sätt som Kalle & Hobbe, Bone eller Simpsons, utan man bör ha barnasinnet i behåll om man ska kunna uppskatta det. Men vafan, det är inte Teletubbies!

"Går det överhuvudtaget att komma över hennes alster här i Sverige?"

Det skulle förvåna mig om det inte gick.

/Rising
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: But, never die

jaou, det gick en teve serie på 4 med daredevil...
gick ju en massa marvel där ett tag, FF, Spidde, Iron Man(kul serie) X-men?
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: But, never die

aou, det gick en teve serie på 4 med daredevil...

Just den kommer jag inte ihåg, men om du säger det så.

gick ju en massa marvel där ett tag, FF, Spidde, Iron Man(kul serie) X-men?

X-men gick väl på TV3?
Tyvärr visade TV4 inte den i mitt tycke bästa av dem - Hulk, som istället kunde avnjutas på finsk TV. Och ledmotivet till den är bland det maffigaste jag har hört till en TV-serie.

--
Åke
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Storuggla läser serier ofta

Hmm, låt se vad jag läser på reguljär basis:

Usagi Yojimbo - Hård kanin, Hårdare noshörning.

True Story - som titeln antyder, serien om den sanna romansen mellan en serietecknare och en radiopratare. Distansrelation. Medryckande.

Iron Wok Jan - Matlagningsmanga. Kul.

Kare Kano - highschool-romans, bra endast på grund av den otroligt skruvade huvudpersonen.

Marmelade Boy - ytterligare mer romans. Inte kul men rörande.

Kodacha - Litet barn försöker göra sina kompisar glada... typ. Ganska underhållande ibland.

Road to Perdition - Serien som blev en Tom Hanks-film. Serien är bättre.

Paradise Kiss - Romansen mellan en flicka som inte vet vad hon vill med sitt liv och en ung modeskapare.

You're Under Arrest - läses endast på grund av Aoi, polistransvestiten. Apkul i de rutor där han/hon är med.

GTO - Onizuka är gudomlig :gremgrin:

Eagle - Politisk serie om en amerikansk presidentvalskampanj. Lysande.

Sanctuary - Gangsterserie. Mumsig.

Lupin III - Mästertjuven Lupin III stjäl för nöjes skull, inga lås stoppar honom, inga larm hindrar honom! Han förför alla kvinnor och duckar konstant undan den ihärdige INspektör Zenegata's handklovar... underbar serie, en blandning mellan James Bond, Thomas Crown och slapstick.

INVU - koreansk serie om en flicka som... ja, jag har ingen aning om vad hon vill ärligt talat, men intressant är det.

Rocky - för den är bara så underbar :gremwink:

Nausicaä - En serie jag väntade i flera år med att läsa, och jeflar vad jag diggar den :gremlaugh:


Det var vad jag kom på just nu separerad från min samling... :gremsmirk:


Storuggla, sen slog Hemingway sönder min näsa
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
YaUA!

You're Under Arrest - läses endast på grund av Aoi, polistransvestiten. Apkul i de rutor där han/hon är med.
HEJ! Den är minsann apkul annars också!

Fast Aoi är häftig. Hon är den enda egentligt feminina av alla kvinnor i serien, och hon är en man... :gremgrin:

Erik
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: YaUA!

"Fast Aoi är häftig. Hon är den enda egentligt feminina av alla kvinnor i serien, och hon är en man... "

Jepp. Man kan inte annat än dra på smilbanden när ett slemmigt pervo knyckt hennes underkläder från torkstället ovetandes om hennes könstillhörighet när de andras underkläder ratats :gremgrin:

"HEJ! Den är minsann apkul annars också!"

Ja, okej, Takashimas superhjälte "Police Man" är kul också.


Storuggla, diggar dock den lilla polisbilen (kawaiiii)
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: YaUA!

Hm, Det är en kul serie. =^_^=

Menar de två poliserna som har huvudrollen de är ju helt vansinninga. Har ni sett hur de får för sig att stanna/svänga snabbt med bilen?

En favoritgrej var ju när de kvinnliga poliserna snackade om sina pojkvänner. Transvestiten tycke det att han/hon ville också ha en pojkvän. De andra ansåg att det skulle nog bli svårt...

/Ulfgeir
 
Top