Nekromanti Serierutan

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: YaUA!

Jepp. Man kan inte annat än dra på smilbanden när ett slemmigt pervo knyckt hennes underkläder från torkstället ovetandes om hennes könstillhörighet när de andras underkläder ratats
A, 'Trosbanditen'! Han som besegrades tack vare en Pokemon-boll med trosor i, och som gav upp sina onda vägar efter chocken när han förstod vems trosor han knyckt! (Han är en lysande parodi på Buffalo Bill från 'Silence of the Lambs', har du märkt det?)

ERik
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: YaUA!

"(Han är en lysande parodi på Buffalo Bill från 'Silence of the Lambs', har du märkt det?)"

Öh.. nej, faktiskt inte. Var så länge sedan jag såg den att jag knappt minns något annat än... ja... något alls.
Dock vill jag minnas att det finns den elak tomte i YaUA!, eller... var det samma kille som slog folk med basebollar?


Storuggla, it's all coming back to me now
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: YaUA!

'The Panty Bandit' stjäl silkestrosor för att sy ett lapptäcke av, eftersom han är störd loser som aldrig fått ha sex... 'But once I have finished it, it will be as if I'm sleeping with all those girls at the same time! När han upptäcker att ett tros-par har rayonkanter, blir han vansinnig: ''All except real silk feels disgusting!'

Jämför med Bills sy-projekt.

Erik, störda fantasier
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: YaUA!

"Jämför med Bills sy-projekt."

Ahh, et klarnar nu. :gremsmile: Men jag hävdar fortfarande att Strikeman eller vad han nu hette är bättre. Om inte annat för hans smeknamn på en av poliserna "Bowler Girl" eller något sådant :gremgrin:


Storuggla, hittade en död mus i farstun imorse
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Här läses de några pågående serier: Uncanny X-men (som är rätt blah för tillfället, storhetsperioderna var Lee på 60-talet, Claremont/Byrne i slutet av 70, Claremont/Lee tidigt 90, och Madureira i mitten av 90) X-men, numera "New" X-men (som är tokbläh just nu, har varit bra från start fram till Grant "låt mig förstöra era superhjältar" Morrison började skriva den. Kunde han inte stannat på DC och forsätt skriva sina taskigt pace:ade JLA istället?), Xtreme X-men (skriven av Chris "jag har typ skrivit nästan alla mutanthistorier som utgivits" Claremont. Bra manus, teckningarna lider av att inte tuschas.), X-men unlimited (som varier nåt oerhört och som man köper för att nån gång så har en story där med huvudserierna att göra) och Wolverine (som oftast är hyffsad men sällan riktigt bra eller dålig.

Sen köps det långsamt men säkert fler album av Cerebus (intellektuella, eller åtminstone stimulerande fantasyserie om ett jordsvin som började som en Conan-parodi), Sandman (som säkert alla andra talat väl för) och Dragonball (infallsrik och komisk manga).

Några andra rekommendationer:
Lobo's back's back (ultravåld och rå humor)
Lobo Last Czarnian (se ovan)
Sam & Max (humor, med våld i här också)
Marvels (Målad berättelse om hur en reporter upplever marvelvärlden omkring sig från Timelyperioden till 70-talet. Vackert målad av Alex Ross och ackompanjerad av en annorlunda berättelse av Kurt Busiek.)
Understanding Comics (om seremiediet, gjort som en serie, lämplig för alla som är intresserad av berättande, även utanför seriemediet.)
Bondage Faeries (tänkvärd manga som får en att reflektera över livet och hur man som individ förhåller sig till samhället på olika plan, från sin grupptillhörighet i familjegruppen till en del av samhällsordningen. Eller inte.)
 
Top