Nekromanti Senaste Fenix

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,193
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
"Okej, tidningen bör stödjas så att den överlever och kan bygga resurser, men den har inga resurser så därför så överger jag den"
Jag har aldrig påstått att jag generellt gör det jag bör; det kräver ju en faktisk insats liksom.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,882
Location
Port Kad, The Rim
Mekanurg said:
solvebring said:
Härligt! Alltid gott att höra. =)
Det ska förövrigt bli roligt om du gör en comeback nu. Kommer du att göra det; alltså, vara mer eller mindre återkommande i Fenix för ett tag framöver?
Vi får väl se. Jag har lovat Tove en lika stor kampanjbeskrivning till nr 1/2012. Den kommer att handla om staden Umbar i Midgårds Fjärde Ålders början, när Gondor har återtagit väldet över denna Gondor-hatande stad. (Jodå, mina erfarenheter från Kabul har givit mig en del idéer.)
Dessutom kommer en expanderad australisk världsundergångskampanj att levereras till Arfert som en Parallel Worlds-kampanj, avsedd för Saga Games' sajt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,256
Location
Örebro
Jag vet var du bor, vilket väl också var poängen med småstadsgliringen. Malmö är betydligt större än Örebro, så det är konstigt att de har ett så taskigt utbud när det i den mindre staden Örebro finns i båda Pressbyrå-butiker som existerar här (i alla fall de två jag känner till, vi kanske har fler).
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,858
Location
Stockholm
egentligen har Fenix tappat dig som läsare för att du inte hittar den i just den butik du vill att den ska finnas i.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,297
Location
Kullavik
  • Julens spelnyheter
  • En artikel om att folket bakom Runan skriver brädspel
  • Fetgo' introduktion till Arferts old school-rollspel Fantsay!
  • Lite om Anders Blixts två romaner
  • Kik på kommande WoW-expansion
  • Lite mer dataspel, monsterförfattande och dylikt
  • Äventyrsuppslag a la demoner styr människor - signerat Hite
  • Ett uppslag av en kampanjvärld signerad Anders Blixt
  • Ett scenario med gudomligt tema; komplett med regler
  • Mer om äventyrsplatsen Gamla Haga a la Sägen
  • Min artikel om att använda värdshus lite mer grundligt
  • Neverwinter som plug n play
  • En artikel om rollspelskonfirmation
  • Recensionerna
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,193
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Den finns inte i någon butik jag frekventerar eller som ligger remotely längst de rutter mitt dagliga liv rör sig i, nej.

Men jag köpte senaste numret...för i Ronneby fanns det visst överallt, eller åtminstone hade jag turen att råka på det.

Jag är väl lite besviken, på det hela taget...tidningen innehöll inte så mycket läsvärt som jag hade hoppats. Kenneth Hites artikel var iofs bra, medan Hotet ur Havsdjupen kändes väldigt mycket som ett hafsverk. Idén är god men artikeln hade behövt mer innehåll, mer konkreta plottidéer, för att bli verkligt användbar (illustrationen var fet dock...den påminner lustigt mycket om illustrationen till min artikel i Fenix 5-2008). Och jag fattar fortfarande inte vad dataspelsrecensioner har i tidningen att göra (det skulle vara Paradox-spel då, rollspelsnördar känns groteskt överrepresenterade bland folk som spelar Europa Universalis...) . Sölvebrings värdshusartikel är helt klart läsvärd men det känns som den hade kunnat ha ett mer givande fokus, somehow... tex tycker jag det är lite märkligt att diskutera värdshus i förindustriella kontexter över 3-4 sidor utan att prostitution tas upp en enda gång. Det känns som att man liksom missar ett potentiellt element för konflikt och drama där.
 
Top