Nekromanti Bok på Parallel Worlds?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Mekanurg said:
solvebring said:
Härligt! Alltid gott att höra. =)
Det ska förövrigt bli roligt om du gör en comeback nu. Kommer du att göra det; alltså, vara mer eller mindre återkommande i Fenix för ett tag framöver?
Vi får väl se. Jag har lovat Tove en lika stor kampanjbeskrivning till nr 1/2012. Den kommer att handla om staden Umbar i Midgårds Fjärde Ålders början, när Gondor har återtagit väldet över denna Gondor-hatande stad. (Jodå, mina erfarenheter från Kabul har givit mig en del idéer.)
Dessutom kommer en expanderad australisk världsundergångskampanj att levereras till Arfert som en Parallel Worlds-kampanj, avsedd för Saga Games' sajt.
Det ska bli intressant att se vad som sker med PW i slutändan. Kanske kan det bli något mer av det - vad tror ni (du och Arfert)?
... Jag menar, om det nu tar fart med material så kanske en samlingsbok med systemet och en rad kampanjvärldar kunde vara en kul POD-grej.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,886
Location
Port Kad, The Rim
Re: Senaste Fenix

solvebring said:
Det ska bli intressant att se vad som sker med PW i slutändan. Kanske kan det bli något mer av det - vad tror ni (du och Arfert)?
... Jag menar, om det nu tar fart med material så kanske en samlingsbok med systemet och en rad kampanjvärldar kunde vara en kul POD-grej.
Den bollen är Arferts just nu. Jag skriver gärna till PW, men grafisk produktion är hans gebiet och där styr hans hälsa.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Senaste Fenix

Jag har ju en bok som är nästan klar, men det beror på hälsan, som sagt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Senaste Fenix

Arfert said:
Jag har ju en bok som är nästan klar, men det beror på hälsan, som sagt.
Min tanke var nämligen att om man ska göra en sorts PW-samling så behöver det inte krävas så mycket. Regelverket + kampanjvärldarna nedhällt i en A5-form med ett mindre antal illustrationer. Alltsammans a la print on demand. Hur låter det? Något som kan bli av?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Senaste Fenix

Arfert said:
Behöver lite bilder, ja. Har till halva boken.
Fett! Synd att inte en annan kan bistå, om du inte vill ha mycket enkla bilder. Du vet ju vad jag kan, så säg till om det finns något jag kan göra.

I övrigt bidrar jag gärna på andra sätt om det finns något som kan göras från mitt håll. Som sagt, hojta bara. =)

Nåväl, vore rock n roll om detta blev något av i framtiden.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Utbruten deltråd fortsätter här!

Den här tråden har brutits ut från den här tråden.

Kort sagt fortsätter diskussionerna gällande möjligt Parallel Worlds-projekt här, från och med nu.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Senaste Fenix

Btw, finns det mycket material som inte ligger på Sagas hemsida eller är det och Fenix-artiklarna pretty much it än så länge?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Senaste Fenix

Det mesta är nytt matrial till boken. Och lätt modifierade regler.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Senaste Fenix

Okidok, men det låter ju jättetrevligt. Undra om jag inte ska försöka få tummen ur och sätta mig in i PW och se om jag inte kan bidra någon gång. Om inte annat till Fenix där jag mer än gärna vill delta men saknar idéer till artiklar.

I'll keep in touch på den fronten.
 
Top