Nekromanti Senaste Fenix

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
solvebring said:
Härligt! Alltid gott att höra. =)
Det ska förövrigt bli roligt om du gör en comeback nu. Kommer du att göra det; alltså, vara mer eller mindre återkommande i Fenix för ett tag framöver?
Vi får väl se. Jag har lovat Tove en lika stor kampanjbeskrivning till nr 1/2012. Den kommer att handla om staden Umbar i Midgårds Fjärde Ålders början, när Gondor har återtagit väldet över denna Gondor-hatande stad. (Jodå, mina erfarenheter från Kabul har givit mig en del idéer.)
Sweet. Det låter verkligen intressant och som något man gärna väntar på. =)
 
G

Guest

Guest
Mekanurg said:
solvebring said:
Härligt! Alltid gott att höra. =)
Det ska förövrigt bli roligt om du gör en comeback nu. Kommer du att göra det; alltså, vara mer eller mindre återkommande i Fenix för ett tag framöver?
Vi får väl se. Jag har lovat Tove en lika stor kampanjbeskrivning till nr 1/2012. Den kommer att handla om staden Umbar i Midgårds Fjärde Ålders början, när Gondor har återtagit väldet över denna Gondor-hatande stad. (Jodå, mina erfarenheter från Kabul har givit mig en del idéer.)
Det ser jag fram emot. Jag har också varit i Afghanistan så vi får se om jag får någon igenkänning.
Tycker man hela tiden fick äventyrsidéer och annat när man var runt och körde på landsbygden. Områdena runt Aybak osar t.ex. sword and sorcery :gremlaugh:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,867
Location
The Culture
Den diskussion om nordiska språk som nyss fanns här återfinns numera här.

Kul fakta: Enligt Tradusa så är Fønix det norska ordet för Fenix. (Vilket känns troligt eftersom svenska e blir ø även i andra norska ord, till exempel ekonomi.)

/tobias
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag bumbar lite nu när jag antar att folk hunnit läsa lite mer. Så, vad sägs om senaste numret?

Kanoner?

Kalkoner?

... Själv måste jag köpa ett nytt ex av det senaste numret eftersom min sambo försett sidorna av mitt ex med en större mångd kaffe. Typiskt att det ska spillas kaffe på just den tidning man bryr sig om att spara, dessutom just det numret där man själv deltog bland skribenterna. :gremtongue:
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag gillar numret,

det finns mycket intressanta artiklar och det mesta känns så pass allmänt att de kan användas till många olika spel.

//Lukas som har problem när det bara finna artiklar till spel han inte spelar.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Mekanurg said:
solvebring said:
Härligt! Alltid gott att höra. =)
Det ska förövrigt bli roligt om du gör en comeback nu. Kommer du att göra det; alltså, vara mer eller mindre återkommande i Fenix för ett tag framöver?
Vi får väl se. Jag har lovat Tove en lika stor kampanjbeskrivning till nr 1/2012. Den kommer att handla om staden Umbar i Midgårds Fjärde Ålders början, när Gondor har återtagit väldet över denna Gondor-hatande stad. (Jodå, mina erfarenheter från Kabul har givit mig en del idéer.)
Det låter hur bra som helst! Vilket system rekommenderar du till det?
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Lu-kaazh said:
//Lukas som har problem när det bara finna artiklar till spel han inte spelar.
9 av 10 av de Fenix-prenumeranter som jag samtalat Fenix med, samt jag själv då, säger just det. Komsiskt.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Lu-kaazh said:
Jag gillar numret,

det finns mycket intressanta artiklar och det mesta känns så pass allmänt att de kan användas till många olika spel.
Medhåll. En anledning till att Fenix känns tunn för mig ibland är att det är högar med världsinfo, varelser, äventyr etc till spel jag inte spelar.

Men det är okej, jag läser Fenix mest för spelsvepet, recensionerna och Birger. :gremsmile:
 

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
solvebring said:
... Själv måste jag köpa ett nytt ex av det senaste numret eftersom min sambo försett sidorna av mitt ex med en större mångd kaffe. Typiskt att det ska spillas kaffe på just den tidning man bryr sig om att spara, dessutom just det numret där man själv deltog bland skribenterna. :gremtongue:
Ditt ex och din sambo verkar inte gå så bra ihop... :gremlaugh:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Max Raven said:
Lu-kaazh said:
Jag gillar numret,

det finns mycket intressanta artiklar och det mesta känns så pass allmänt att de kan användas till många olika spel.
Medhåll. En anledning till att Fenix känns tunn för mig ibland är att det är högar med världsinfo, varelser, äventyr etc till spel jag inte spelar.

Men det är okej, jag läser Fenix mest för spelsvepet, recensionerna och Birger. :gremsmile:
Skulle vara spännande att höra vad det skulle vara för spel som det då borde finnas artiklar till.

Känns som att det egentligen är en för splittrad "scen" för att skriva till något spel. Om man skriver tex ett Warhammer-äventyr så kanske det spelas av en enda spelgrupp, samma sak med varenda annat spel. Någon tanke om det?

Kanske skulle det finnas artiklar till DoD och Mutant, för att flest antal ska använda artiklarna? Själv skulle jag då inte spela dem. Det skulle krävas AW-hack eller riktigt coola grejer till Solar system för att jag skulle använda artiklarna med mina spelgrupper, tror jag.

Nils, som funderar på om Fenix är en tidning som mest ska försöka bli spelad, eller mest ska sikta på att bli läst?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Kanske skulle det finnas artiklar till DoD och Mutant, för att flest antal ska använda artiklarna? Själv skulle jag då inte spela dem. Det skulle krävas AW-hack eller riktigt coola grejer till Solar system för att jag skulle använda artiklarna med mina spelgrupper, tror jag.
Jag har ibland reagerat på att många på Eon-forumet inte verkar läsa Fenix, trots att Neogames gjort en berömvärd insats med att ha massor av Eon-artiklar i tidningen.

Vet inte vad jag vill ha sagt med det där egentligen, jag tänkte mest att det kanske kunde vara tankeväckande somehow (speciellt då jag är övertygad om att Eon spelas mer än både DoD och mutant, numera).
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag läser aldrig Fenix längre. Jag vet att jag borde. Anledningen är att den aldrig finns att köpa i butikerna; inte ens pressbyrån har den. Hade jag nånsin stött på Fenix i butik hade jag köpt den, men det händer aldrig. Nu gör jag mig som bäst mödan att leta upp de nummer jag själv skrivit i för att kunna egoläsa, och det var länge sen sist.

Visst, man kan prenumera, och det är väl vad man borde göra, men somehow så har jag inte lust med det. Att tidningen inte har världens bästa distribution är självfallet förståeligt, men att den nästan inte finns att köpa -någonstans- är helt klart något den tappat mig som läsare på.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,226
Location
Örebro
Bir du i en liten by, mitt ute i ingenstans? :gremwink:

Här i Örebro finns den i alla fall både på Pressbyrån liksom stora livsmedelsbutiker som ICA driver. Inga problem alls att få tag i.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Här är en lista på Pressbyråer som borde ha Fenix:

Pressbyrån, Bangatan 1, LUND
Pressbyrån, Botulfsgatan 11 C, LUND
Press Stop, Klostergatan 8 B, LUND
Pressbyrån, Västra Stationstorget 10, LUND
Pressbyrån, Centralstationen Glashallen, MALMÖ
Pressbyrån, Fredsgatan 12, MALMÖ
Pressbyrån, Gustav Adolfs Torg, MALMÖ
Pressbyrån, Hyllie Stationstorg 15, MALMÖ
Pressbyrån, Spårvägsgatan 7, MALMÖ
Pressbyrån, Södergatan 11, MALMÖ
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Ser fortfarande ingen info om senaste numret på websidan. Kan någon ge lite info om innehållet i senaste nr:et? (så man vet om det är något man vill beställa hem)
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ymir said:
Visst, man kan prenumera, och det är väl vad man borde göra, men somehow så har jag inte lust med det. Att tidningen inte har världens bästa distribution är självfallet förståeligt, men att den nästan inte finns att köpa -någonstans- är helt klart något den tappat mig som läsare på.
Är inte detta lite baklänges om du nu vill fundera över vad som känns bra att göra och inte? Blir det inte lite: "Okej, tidningen bör stödjas så att den överlever och kan bygga resurser, men den har inga resurser så därför så överger jag den"...? Om man nu vill att den ska ta sig ut i handeln så bör man väl stödja den till varje pris man kan. Det är säkert av just den anledningen, att den har få köpare överhuvudtaget, som gör att många handlare skiter i att ta hem den. I guess - fast jag vet iof inte hur det här med tidningshandel fungerar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
  • Julens spelnyheter
  • En artikel om att folket bakom Runan skriver brädspel
  • Fetgo' introduktion till Arferts old school-rollspel Fantsay!
  • Lite om Anders Blixts två romaner
  • Kik på kommande WoW-expansion
  • Lite mer dataspel, monsterförfattande och dylikt
  • Äventyrsuppslag a la demoner styr människor - signerat Hite
  • Ett uppslag av en kampanjvärld signerad Anders Blixt
  • Ett scenario med gudomligt tema; komplett med regler
  • Mer om äventyrsplatsen Gamla Haga a la Sägen
  • Min artikel om att använda värdshus lite mer grundligt
  • Neverwinter som plug n play
  • En artikel om rollspelskonfirmation
  • Recensionerna
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag kan intyga att Pressbyrån på Gustav inte har Fenix, jag har kollat där flera gånger. Resten av de där ställena går jag typ aldrig förbi, men Pressbyrån på Centralen är där jag senast köpt tidningen.
 
Top