Nekromanti Rollspelsrojekt 2016

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Jag är nyfiken på vad ni har för rollspelsrelaterade projekt planerade för 2016. Låt oss hålla det till tre projekt var och några meningar per projekt. Skamlös marknadsföring av egna produkter högst tillåten!

Jag börjar:

1. Få ut min sajt för rollspelsresurser som jag jobbar på nu. Det har dessutom visat sig ganska kul att designa utseendet, en välkommen omväxling från all sifferhantering.

2. Faktiskt komma igång och spela rollspel, troligtvis någon retroklon. Om jag blir spelledare kommer jag att använda min dugeon generator som jag ska lägga på ovan nämnda sajt.

3. Spana in Base Raiders rpg och därmed även FATE-systemet. Base Raiders verkar ha bästa "skapelsemyten" för superhjältespel.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,900
Location
The Culture
Jag vet inte om jag kommer att bli klar med någonting under 2016, men jag planerar att bli bättre på att ta tag i saker och speltesta de spel jag håller på med så att jag kan se att (om?) de fungerar så att jag kan skriva klart dem. Just nu är det följande projekt jag borde göra något åt:

1) The Queen of Elflands Party -- Ett spel där deltagarna går runt på älvadrottningens fest och försöker uppnå mål riktade mot de andra spelarna eller andra gäster. Nya spelare ska kunna hoppa in under spelets gång, eller lämna spelet när de är klara. Spelas med en kortlek som föreställer figurer från sagor och mytologi som används som rollpersoner och gäster. En färdig regelversion finns.

2) Drakporten -- Ett helt vanligt fantasyspel, där regelmomenten ska bli spännande genom att vara minispel. När rollerna slåss, reser eller förhandlar så måste de fatta beslut som påverkar utgången och kommer inte undan med att bara rulla tärningar. En relativt färdig regelversion finns.

3) Kalla kårar -- Ett väldigt litet skräckrollspel, med nästan inga regler. För att jag blev sugen på att skriva det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
1. Spela vidare på kampanjen Tatters of the King med båda mina två spelgrupper. Det är en rätt bra kampanj och jag kan den tillräckligt bra för att inte behöva slita ut mig med förberedelser. Sen spelar jag med väldigt roliga människor också, alltid ett plus.

2. Bygga vidare på Rotsystem. Jag vill släppa utforskningskampanjen Dina Ängder Gröna till Gothcon och därefter ge mig på nästa bok. Jag skulle vilja att den boken var en kampanjbok, första delen i den kampanjtrilogi jag skissat på. Jag vill också under året skicka in fler äventyr och organisationer och sånt till Fenix, för att försöka skapa och upprätthålla intresse för spelet.

3. Reparera gamla skrothögar. Jag har en uppdaterad text till Null State hyfsat redo (och översatt till engelska) och jag har inlett samtal om uppdatering av More than Human, som också flyttas till Spindelkungen/Fria Ligan. Förhoppningsvis kommer jag under 2016 att åtminstone komma en bit på vägen för de uppdaterade versionerna av de båda.

OK, jag fuskade lite genom att kombinera flera projekt till de två sista målen, men ändå.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
1. Driva min nystartade Dark Heresy-kampanj. Lyckligtvis har jag god hjälp av en av spelarna som hoppar in och SL:ar ibland, och alla i gruppen verkar rätt entusiastiska.

2. Skriva "färdigt" mitt grundregelsystem och provspela detta tillsammans med någon snodd setting (troligen Star Wars).

3. Sätta konceptet Katana Ragnarök på pränt (fantasyjapan bygger upp enorm imperium som inmundigar fantasykelterna och fantasyvikingarna innan det går under i stor apokalyps).
 

Landrim

Warrior
Joined
21 May 2013
Messages
251
1. Börja spela Numenera över nätet - har gått runt med en kampanjstomme för Numenera i huvudet i lite mer än ett halvår redan, ska bli kul att äntligen få den spelad tillsammans med trevlig ny grupp. Ska även bli intressant att bemästra Roll20 plattformen i samma veva.

2. Försöka ta itu med Garthmoor - en mörk och trolsk fantasy setting jag har skissat på från och till under några år. Jag är ännu inte säker på om jag vill göra något eget rollspel utav den eller om jag ska låta den bli en värld till ett redan existerande rollspel...

3. Träffa nytt folk att spela med - har iofs redan uppnått detta mål med min nya Numenera-grupp, men hade även varit kul om man kunde träffa folk irl (med tanke på att jag knappt har någon att varken rollspela eller ens umgås med)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
1: Skriva klart alla extramål till Järn och Världsträdets Grenar. Det ångar på i god takt just nu. Sen vill jag skriva ännu mer saker till Järn. Typ äventyr, kampanjer och liknande.

2: Spelleda Doctor Who: Adventures in Time and Space. Nån gång i vinter/vår.

3: Ta tag i Blå Himmel igen. Jag har en skitcool kampanj på gång som jag vill hitta tid att slutföra och spela, och jag har skrivit om spelet så att det använder Järns regler.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
1. Skriva klart min första "egna" modul till Eon 4.

2. Skaka liv i min Star Wars-kampanj igen, uppdaterad till FFGs regelsystem.

3. Hinna med en episk konklusion på en långkörarkampanj i mitt och en kompis hemmagjorda system och spelvärld.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
1. Spela Numenera över nätet! Med Landrim! Hoppas jag kan vara med mycket bara ;)

2. Göra klart min setting, samt systemet.

3. Göra klart mitt rpgMaker spel.
 

Doktor Laser

Warrior
Joined
9 Feb 2015
Messages
225
Jag sätter sällan mål nu för tiden, men kör i vind!

1. Leda min stackars spelgrupp genom S.A.V.E:s uppgång och fall under hela 1900-talet i Chock (och måhända smyga över dem till tredje utgåvans regler istället för mitt knaggliga hemmabygge någonstans i processen).

2. Bygga ett svettigt, Frank Frazetta-stinkande, Hyboriskt, höftskynkeprytt Sword & Sorcery-spel mer eller mindre baserat på Prince Valiant: The Storytelling Game.

3. Faktiskt lyckas med att spelleda en sandlåda, företrädesvis ett hexkräl.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det viktigaste att skriva för mig:
1. Äventyrsboken till Fantasy
2. Calanor till Saga
3. Expertboken till Saga
4. En roman, kopplat till Saga eller Fantasy!
5. Nordic Noir

..sen finns det fler projekt, men där skriver andra det mesta.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Arfert;n140737 said:
Det viktigaste att skriva för mig:
1. Äventyrsboken till Fantasy
2. Calanor till Saga
3. Expertboken till Saga
4. En roman, kopplat till Saga eller Fantasy!
5. Nordic Noir

..sen finns det fler projekt, men där skriver andra det mesta.
HOLD UP!
Vad är Nordic Noir?!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
1. Fortsätta ge ut GrottZine (nr 7-10), fr.o.m. nr 8 tillsammans med en hel redaktion! :D

2. Förhoppningsvis kommer arbetet på samlingsvolym 1 av GrottZine att kunna påbörjas, ifall samarbetet med andra gör att mer tid frigörs och används som jag hoppats.

3. Renskriva äventyren Stormkullens fasor och Getkultens katakomber. Det är på tiden.

Jag skulle vilja skriva ett ordentligt äventyr att publicera också, men det tror jag inte tiden kommer räcka till.
 

Axelsson

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
336
Location
Munkedal, Bohuslän
1. Försöka få till en kort kampanj i Calanor från Saga men med med Järns regler, men saknar spelare till det just nu.:sad:

2. Genlab Alfa med ungarna.

3. Achtung! Cthulhu till våren, men velar fortfarande över vilket system jag ska använda.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,313
Location
Göteborg
1. Få igång wrnu's scenariobibliotek - Vi har redan över 100 scenarion som vi fått godkännande att lägga ut, och nu har vi dessutom en teknisk lösning på gång. Jag tror det här kan bli en jättebra och användbar samling.

2. Skriva ett lajv baserat på Ibsens Ett dockhem - Eftersom jag har skrivit upp mig för att arrangera ett sådant så bör jag nog se till att skriva det också.

3. Skriva ett samberättarspel som är ett Dream Asqew hack, antingen för att spela klassiska vampirekrönikor eller en adaption av slaverilajvet 'Last Will'
 

JJoghans

Regelknackare
Joined
13 Sep 2012
Messages
826
Location
Wakoku
Komma igång med spelandet av ett nytt äventyr till den uppdaterade versionen av min Chock-ripoff. :p
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
1. Släppa QuestCore. Kickstarterversionen är ju släppt så det är bara lite småpilll kvar! Skall släppas på svenska och engelska. Svensk version har påbörjats och släpps under Q1!
2. Släppa minst två äventyr för QuestCore. Ett är släppt men skall skrivas om för QuestCore: Children of the Twilight Tower, och ett annat (introäventyr) som håller på att skrivas. Båda av Skip Williams. Jag är rätt stolt.
3. Ett rätt stort projekt som jag hoppas bli verklighet 2016: 100 äventyr på ett år! Japp det är sant... Jag hoppas detta dessutom så småningom blir del av ett ännu större projekt (TBA).
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
1. Spelleda Fantasy! i hemmagjord setting.

2. Vara med och skaka liv i Lord Tengels Star wars-kampanj

3. Åka på DanCon, GothCon och LinCon!
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
1. Bli färdig med en spelbar version av mitt eget bygge, Novum Solari, där alla grundläggande regler är på plats och är hyffsat balanserade.

2. Spela rollspel mer, bättre och oftare.

3. Medverka i rollspel på Gothcon för första gången.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
1. Få lite fart på Nor Bannog igen. Jag blev lite förvånad när jag upptäckte att jag hade tagit ett uppehåll på omkring ett halvår. I och för sig har jag ju postat grejer på Facebook-sidan då och då hela tiden.

2. Spela rollspel hemma hos mig. Nu när jag flyttat från avsides och in till stan ska jag baske mig dra nytta av det också!

3. Göra grejer som hamnar på papper. Vare sig det är blir fler orakel/minisettings, Bläck eller nåt helt annat så vill jag få ur mig något pyssel eftersom det känns så trevligt att kunna tumma på grejerna när de är klara.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
1 - Ge ut Tenebris(Uppföljaren till Förbannad) via MylingSpel (sitter med layouten nu, kommer släppas på Gothon)

2 - Göra klart Grottor och gravkummel (en svensk "remix" av Queens and Quest!) och distrubera denna själv på Grottröj m.m

3 - Spelleda Great Pendragon Campaign, Operation Armageddon (första modulen till Tenebris) och spela så mycket som möjligt
 
Top