Nekromanti Rollspelsrojekt 2016

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Mekanurg;n144000 said:
Jag har lovat Tove & Anders två Fenix-artiklar med material till Sci-Fi!: först djungelplaneten Kythera och sedan psi-regler.
Framgång -- båda artiklarna publicerades i Fenix under 2016

Jag ska också skriva klart del 3 i Patchwork World, en kortroman med titeln Dusk and Dawn.
Halv framgång -- jag skrev klart en version av kortromanen i augusti, men en testläsare pekade sedan ut en allvarlig brist som innebär att att jag måste skriva om sista tredjedelen rejält. Det har jag inte gjort än.

Därtill skrev jag under våren kampanjboken Skymningshavets gåtor till DOD16.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Swedish Chef;n142302 said:
1: Skriva färdigt mina grejer till Rotsystem och skicka dem till Krank och hoppas att han ger ut dem.

2. Göra färdigt min mega Dark Heresy Kampanj och sen spela den,

3. Spela Apocalypse world
1: Halvklar, men har kört fast och tagit paus.

2: Tröttnade och skrev en Eon IV kampanj i stället, den kanske jag blir klar med 2017

3: Väntar fortfarande
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Wohoo, trådnekromanti!

MattiasLejbrink;n140666 said:
1. Få ut min sajt för rollspelsresurser som jag jobbar på nu. Det har dessutom visat sig ganska kul att designa utseendet, en välkommen omväxling från all sifferhantering.
Den blev klar men jag började tvivla på nyttan. Över huvud taget är jag tveksam till hur mycket bloggar och resurssidor ens används nu för tiden. Jag antar att jag bytte fokus till att skapa rollspelsresurser och dela via andra tjänster än min egen sajt.

MattiasLejbrink;n140666 said:
2. Faktiskt komma igång och spela rollspel, troligtvis någon retroklon. Om jag blir spelledare kommer jag att använda min dugeon generator som jag ska lägga på ovan nämnda sajt.
Ja! Och det är jag mycket glad över. Att spela är ju ändå det alla andra bisysselsättningar syftar till - skriva äventyr, resurser, köpa böcker osv. Det är kul att vara igång igen :)

MattiasLejbrink;n140666 said:
3. Spana in Base Raiders rpg och därmed även FATE-systemet. Base Raiders verkar ha bästa "skapelsemyten" för superhjältespel.
Jag ångrade mig när jag läste mer om spelet. Nu verkar det som att Base Raiders har en svinbra idé till setting men inte så bra genomförande. Någon som testat?
 
Top