Nekromanti Rollspelsrojekt 2016

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
1. Fortsätta jobba med mitt retro science fantasy-spel Solfläckar.
2. Läsa åtminstone några av alla orörda rollspelsböcker jag har liggande.
3. Knåpa ihop något trevligt till mitt gamla spelgängs Mutant 2-kampanj.
 

mirandir

Veteran
Joined
15 Jan 2016
Messages
70
1. Hinna bygga alla lego-modulerna till årets Äventyr-äventyr till Nordsken. Borde ha börjat för länge sedan men har inte ens hunnit sortera upp röran som uppstod efter förra årets bygge, :(

2. Få lite ordning i kaoset i mitt huvud som är "Världen, anno 1849".

3. Faktiskt komma igång i tid med 2017-års Äventyr-äventyr till Nordsken. Yeah right! Som om det skulle hända....
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Har börjat arbeta med ett projekt kallat 55 Dagar. Skrev en introtext, lite för min egen skull. Den säger inte mycket om spelet just nu. Håller på att arbeta upp en moodboard av bilder och info för mig själv.

"Motordånets monotona ljud och blicken ut mot havet fick Lena att försvinna in i tankarna en stund. Barnen sprang runt på trädgårdens gräsmatta och jagade såpbubblor som virvlade runt i den ljumma sommarkvällens solnedgång. Samtidigt stod Stefan och grillade kvällens måltid vid gasolgrillen. Han höjde en ölburk i en glad gest och blinkade förföriskt till henne. Sen sprang han ut på gräsmattan och jagade runt barnen i en glad såpbubblejakt. Sofia doppade den stora ringen i hinken med vatten och drog därefter runt den i luften. Bubblorna formades och svävade iväg med alla regnbågens färger i skalen. Bubblorna punkterades glatt av Stefan och lillebror Linus. Hon log inombords och tankarna på den passerade sommaren gjorde henne rofylld för en stund.

Lena väcktes ur sin dagdröm när bilden av havet genom rutan skiftades till ett brokigt landskap under dem. Helikoptern kom in över land och de skulle snart vara framme vid basen som låg i utkanten av staden."

 

Attachments

GnomviD

Heresiark
Joined
15 Oct 2008
Messages
869
Location
Lule
1. Färdigställa textmanus till Den yttersta domen. I år händer det.

2. Att läsa och spela nya spel och upptäcka nya mekaniker!

3. Arrangera en kickass spelsalong med Nordnordost på Nordsken.
 

Kitaeda

Veteran
Joined
8 Dec 2015
Messages
11
1. Bygga egna hjälpmedel som tärningslådor, egen anpassningsbar SL-skärm, etc. Ett bord anpassat för rollspel/brädspel vore fint.
2. Skaffa mig massvis med inspiration via mycket bokläsning
3. Spela rollspel, med familj, vänner och nya bekanta
 

dremm

Veteran
Joined
9 Jan 2016
Messages
11
1. Försöka spela en massa! Både med min väldigt upptagna grupp som spelledare och att hitta en grupp att delta som spelare i.
2. Påbörja ett litet äventyr i fantasy-setting, förmodligen dnd5, med arbetsnamnet Titanernas ö.
3. Förbättra mina SL-förmågor. Berättande, NPC-spelande och kanske framför allt att organisera mig...
 

da_bohz

Swordsman
Joined
31 Jan 2016
Messages
454
1. Skriva klart manuset till regelboken för mitt postapokalyptiska medeltidsfantasyrollspel Halean. Dessutom testspela det så mycket som är socialt accepterat. Ska göra så mycket jag har möjlighet och inspiration till för volymen om världen.
2. Hitta en till spelgrupp eftersom jag plötsligt bor 40 mil från min enda nuvarande grupp. Tänker mig DnD, DoD, eller speltest för hemmabyggen. (Några Jönköpingsbor här?)
3. Skriva åtminstone två till 1-page-rpgs. Regelsystem utan värld med mer eller mindre unika spelmekanismer som ryms på ett a4-papper. För att jag älskar att hitta på nya tärningsmekanismer.
4. Fixa en lösning på mina problem för mitt andra system Kielgard, samt speltesta det. Just nu står det helt stilla, men är troligtvis klart till 70-80%.
5. Skriva vidare på min (första) novell om Yoruklanens arvingar. Började som en skiss på en äventyrsidé men blev ett första steg på vägen i vad som är tänkt att bli en lång historia om hur några ungdomar överlever en massaker på sin by och tvingas se världen som varit avskärmade från dem hela deras liv. Ligger just nu någonstans på gränsen mellan young-adult och brutalt och köttigt äventyr, men är egentligen tänkt vara det senare.

Kolla gärna min blogg för diverse uppdateringar om mina projekt: http://OGrollspel.wordpress.com .
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
avatarex;n220044 said:
Lite trådnekromanti. 2016 är slut, hur gick det med projekten?
Fullständig framgång, kvalificerad framgång, liten framgång. I den ordningen.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det viktigaste att skriva för mig:
1. Äventyrsboken till Fantasy
2. Calanor till Saga
3. Expertboken till Saga
4. En roman, kopplat till Saga eller Fantasy!
5. Nordic Noir

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt ovan.

Har börjat med hela tre romaner. Två är kopplade till Saga respektive Fantasy!, den tredje är det inte. Vatten över huvudet, moi? ;)

Två (ev tre) Äventyrsböcker till Fantasy! finns nu i manusform, men jag har mest ägnat mig åt rollspelet Sword Princess, som nästan är klart.

Nordic Noir blev en roman istället. Fast crossover med både skräck och urban fantasy. Kanske blir spel i framtiden, om boken blir bra.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
wilper;n141093 said:
1. Göra klart Bunker 13.
2. Hitta en spelgrupp och spela med dem varje eller var annan vecka.
3. Delta i One Page Dungeon 2016.

1. Nix. Jag snubblade över Efter Z och lade Bunker 13 på hyllan.
2. Njaaa... Jag spelade mer i fjol än i förrfjol. Och nu har jag en spelgrupp, får se hur ofta den träffas i praktiken.
3. Nix. Jag missade när den drog igång, och sedan tappade jag sugen.
 

IcarusDream

Anti-populist
Joined
9 Jan 2007
Messages
1,034
Location
Carapalea
IcarusDream;n140971 said:
1 - Ge ut Tenebris(Uppföljaren till Förbannad) via MylingSpel (sitter med layouten nu, kommer släppas på Gothon)

2 - Göra klart Grottor och gravkummel (en svensk "remix" av Queens and Quest!) och distrubera denna själv på Grottröj m.m

3 - Spelleda Great Pendragon Campaign, Operation Armageddon (första modulen till Tenebris) och spela så mycket som möjligt

1 - Done!
2 - Done!
3 - Done!


BINGO!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
krank;n140679 said:
1. Spela vidare på kampanjen Tatters of the King med båda mina två spelgrupper. Det är en rätt bra kampanj och jag kan den tillräckligt bra för att inte behöva slita ut mig med förberedelser. Sen spelar jag med väldigt roliga människor också, alltid ett plus.
50%. Den ena spelgruppen föll isär, men den andra lever och tycks ha hälsan.

krank;n140679 said:
2. Bygga vidare på Rotsystem. Jag vill släppa utforskningskampanjen Dina Ängder Gröna till Gothcon och därefter ge mig på nästa bok. Jag skulle vilja att den boken var en kampanjbok, första delen i den kampanjtrilogi jag skissat på. Jag vill också under året skicka in fler äventyr och organisationer och sånt till Fenix, för att försöka skapa och upprätthålla intresse för spelet.
Dina Ängder Gröna släpptes och har letat sig in i en och annan butikshylla trots smärre missöden på vägen. Äventyret Drömväv skickades in till Fenix för ett tag sedan, så den delen klarade jag också av.

Kampanjboken däremot har skjutits fram något år, och istället har Kutulu upptagit en hel del av min tid, och just nu skriver jag också på ett scenario till Tales from the Loop.

krank;n140679 said:
3. Reparera gamla skrothögar. Jag har en uppdaterad text till Null State hyfsat redo (och översatt till engelska) och jag har inlett samtal om uppdatering av More than Human, som också flyttas till Spindelkungen/Fria Ligan. Förhoppningsvis kommer jag under 2016 att åtminstone komma en bit på vägen för de uppdaterade versionerna av de båda.
More than Human har haft filosofiska svårigheter; en konflikt mellan idén om att ha ett så balanserat system som möjligt och att ha ett system som medger system mastery. Det har gått ganska långsamt.

Null State vill jag skriva om, och antagligen översätta igen, innan jag släpper den nya versionen. Dessutom måste jag fortfarande hitta en ny illustratör.
 

clarence redd

FrostByte Books
Joined
23 May 2014
Messages
1,523
Location
Göteborg
1. BRP Space blev M-SPACE, som blev utgivet. Check. Intresset för spelet har varit enormt mycket större än jag förväntade mig.

2. Odd Soot fick maka på sig till förmån för ett äventyr till M-SPACE. Inom ett par veckor tar jag upp arbetet med Odd Soot igen. Release 2017 istället.

3. Det blev mycket skrivtid : ) Check.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,560
luddwig;n145570 said:
1. Fortsätta jobba med mitt retro science fantasy-spel Solfläckar.
2. Läsa åtminstone några av alla orörda rollspelsböcker jag har liggande.
3. Knåpa ihop något trevligt till mitt gamla spelgängs Mutant 2-kampanj.
1. Det gjorde jag och arbetet fortsätter 2017.
2. Jag läste en del men köpte fler, fick ännu fler, sålde en del, borde sälja ännu fler och läsa massor.
3. Det gjorde jag och sedan övergick vi till Fantasy! som pågår ännu.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Tre solar;n141451 said:
Mina planer för 2016 är
1. Ge ut spelbart material till Blood & Bronze varje månad, varav åtminstone två tryckta äventyr (troligtvis Thralls of the Sun och Citadel of the Crimson Mage)

2. Medverka på ett eller flera konvent

3. Spela Horror on the Orient Express
Facit:
1. JA. De två tryckta äventyren blev Thralls of the Sun och The Wondrous Hoard
2. Nja. Det blev ett konvent; som deltagare
3. Nej. Vi började köra Orient Express först efter årsskiftet.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Björn Wärmedal;n140803 said:
1. Fortsätta ge ut GrottZine (nr 7-10), fr.o.m. nr 8 tillsammans med en hel redaktion! :D

2. Förhoppningsvis kommer arbetet på samlingsvolym 1 av GrottZine att kunna påbörjas, ifall samarbetet med andra gör att mer tid frigörs och används som jag hoppats.

3. Renskriva äventyren Stormkullens fasor och Getkultens katakomber. Det är på tiden.

Jag skulle vilja skriva ett ordentligt äventyr att publicera också, men det tror jag inte tiden kommer räcka till.
1. Nja, det blev inte så. Varken redaktionen eller jag hade tiden och orken som behövdes, så GrottZine lade ned efter nr 8.

2. Samlingsvolymen (blir bara en, med allt tidigare innehåll och en helsikes massa mer) är påbörjad. Förhoppningen är att den ska släppas på GothCon. Jag har inte kommit så långt som jag skulle vilja där, men planeringen har en viss marginal så jag har fortfarande höga förhoppningar om att klara deadline. Initialt trodde jag att samlingsvolymen skulle bli kring 160 sidor, men som det ser ut nu tror jag att den kommer att bli närmare 200 sidor. Mucho innehåll. Mucho jobb :)

3. Pågår. De kommer att ingå i samlingsvolymen. Tillsammans med fyra andra äventyr jag spellett på Grottröj.

Och precis som jag trodde har det inte funnits tid till ett annat ordentligt äventyr. Det är fortfarande något jag skulle vilja göra.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
zonk;n144020 said:
1. Hitta folk i Sthlm som vill lira lite kul old skool hacka & slaska med svärd o svartfolk o grejer. System helst DoD men kanske är på tiden att man ger sig på OSR eller nåt

2. Spelleda min coola postapoc-idé med några kul människor. Antagligen med mutant-regler, men det är egentligen rätt flexibelt.

3. Upptäcka nåt nytt rollspelssystem att lira

(Ere nån som i Sthlms-trakten som e sugen, hör av er!)
Lagom högt satta mål verkar det som, för det blev framgång på samtliga punkter! Är just i sluttampen med min DoD-hack-kampanj, som faktiskt fick ett litet eget regelhäfte (blev rätt många ändringar jämfört med DoD91), och lirade igenom PostApoc-grejen och det blev faktiskt inte så dumt. Och så fick jag prövat ett par nya system, som spelare: Järn och WHFRP v2, som båda hade nya kul knep för sig som jag inte testat innan!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Krille;n140696 said:
1: Skriva klart alla extramål till Järn och Världsträdets Grenar. Det ångar på i god takt just nu. Sen vill jag skriva ännu mer saker till Järn. Typ äventyr, kampanjer och liknande.
Fail.

Krille;n140696 said:
2: Spelleda Doctor Who: Adventures in Time and Space. Nån gång i vinter/vår.
Fail.

Krille;n140696 said:
3: Ta tag i Blå Himmel igen. Jag har en skitcool kampanj på gång som jag vill hitta tid att slutföra och spela, och jag har skrivit om spelet så att det använder Järns regler.
Delvis fail.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ram;n144026 said:
För mig är det mer hopp än tro, men jag siktar på:
1. Skriva klart min Star wars-kampanj och publicera den.
2. Väcka Britannia 1914 till liv. Skriva klart världen och äntligen välja system.
3. Skriva ned alla element för Endless world och börja spela i den.
Totalt fail på samtliga punkter. Jag tror jag fick in ~10 sessioner rollspel och ungefär lika många sessioner prat om rollspel på hela året och skrev exakt noll rader på ovanstående. Jag förtjänar nog inte min Rollplayer merit badge längre...
 
Top