Nekromanti Rollspelsrojekt 2016

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
1. Komma igång att spela igen efter ett par års uppehåll. Har hittat en grupp där jag bor som spelar Eon, så det ska jag börja med inom kort.

2. Börja köpa in alla de gamla klassiska Drakar och Demoner och Mutant (sålde ju allt för ca 15 år sedan, dum så jag då var).

3. Hitta spelgrupper som vill spela de gamla klassiska rollspelen med mig :)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,910
Location
Nordnordost
1. Göra klart Bunker 13.
2. Hitta en spelgrupp och spela med dem varje eller var annan vecka.
3. Delta i One Page Dungeon 2016.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,336
Location
Malmö
Mina tveksamma projekt för 2016:

1. Skriva klart Äventyrssommar, ett ungdomsmysterierollspel - jag är hyfsat nöjd med textmassan utöver mysteriekapitlet, och jag tror jag fått grepp om hur jag vill göra på ett ungefär nu. Nästa block är layout och illustratörer.

2. Disponera upp och skriva Fjärran Världars Sånger (/Stable Orbit/Null Space). Jag vet mer eller mindre vad jag ska ha med (utöver eventuella bitar som hamnar ovanpå), behöver dock strukturera upp det.

3. Jag skulle vilja göra klart Äventyrsnatt, får se hur det blir med det. Skulle kanske vara trevligt att exp:a lite från att skriva äventyr åt andra. ;)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Tusen järn i elden så hur mycket av det här som blir realiserat återstår att se:

1) Skriva klart äventyr. Jag skulle vilja skriva klart (som i: helt och fullständigt klart) åtminstone ett äventyr.
2) Spelleda d20 Modern. Antingen a) nutid med fokus på detektiv/agent-spel m ev. ockult överton, b) sci-fi á la Blade Runner c) en lång kampanj "Space Invaders!"-kampanj där spelarna spelar GI:s på en liten bas nånstans i ödemarken, dvs typ den enda som återstår efter att utomjordingarna mosat Washington, NY och alla andra storstäder. Som en blandning av X-Com och Partisan.
3) Spelleda något skräckigt. Jag vill verkligen få testa allt som Rising har inspirerat!
4) Spela/spelleda OSR, helst AD&D 1st ed. MED kompletta vapenregler.
5) Kanske få hjälpa till som redaktörsassistent i ett hyperfränigt hemligt projekt.
6) Åka upp till Umeå på nåt Grottröj, bo bra på Scandic m komplett hotellfrukost och spela massa spel. Jag kommer ta flyget because bekvämlighet och fyrtioårsåldern are aligned.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Mina planer för 2016 är
1. Ge ut spelbart material till Blood & Bronze varje månad, varav åtminstone två tryckta äventyr (troligtvis Thralls of the Sun och Citadel of the Crimson Mage)

2. Medverka på ett eller flera konvent

3. Spela Horror on the Orient Express
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
1. Skriva klart mitt sci-fi hack till Adventurers.

2. Göra klart min Hexcrawl och spelleda den med ett gäng som aldrig hexcrawlat på riktigt.

3. Fortsätta med Svarta Tåg på något sätt.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Rymdhamster;n140688 said:
3. Sätta konceptet Katana Ragnarök på pränt (fantasyjapan bygger upp enorm imperium som inmundigar fantasykelterna och fantasyvikingarna innan det går under i stor apokalyps).
YAY!
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
1: Skriva färdigt mina grejer till Rotsystem och skicka dem till Krank och hoppas att han ger ut dem.

2. Göra färdigt min mega Dark Heresy Kampanj och sen spela den,

3. Spela Apocalypse world
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,004
Location
Bureå
1: Göra klart Riddare & hjältedåd, Masona - en spelvärld till Äventyr och ytterligare en än så länge hemlig bok.
2: Spela mer rollspel med min fru och dotter.
3: Besöka åtminstone ett konvent (Nordsken i Skellefteå), men förhoppningsvis fler om orken och hälsan tillåter.
4: Skriva fler rollspelsrelaterade artiklar till mainstreammedia.
5: Medverka i Fenix.
6: Bubblare: Skriva klart vårt superhjältespel som aldrig riktigt verkar duga i mina ögon.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
1) Skriva en större dungeon/hexcrawl. Har velat göra det hur länge som helst men jag har fokusförmåga som en drogad chinchilla så vi får väl se hur det blir med den saken.
2) Skriva en One Page Dungeon till tävlingen med samma namn. Passar min fokusförmåga bättre.
3) Åka på GothCon, DanCon samt något Grottröj
4) Planetkräla, grottkräla och andra former av kräl med Kartellen
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
1. Slutföra stadsboken Polaris till Leviathan, och få ut den till GothCon. Layouten är nästan klar och jag kan också känna trygghet med hårdare korrektur denna gång.

2. Bidra med fler artiklar till Fenix än tidigare år, vilket i och för sig redan är redan är uppfyllt. Först en liten artikel till Leviathan om slumphändelser som kan ske på sjöfärder, men sedan är två lite större artiklar inbokade, varav en ger lite mer konkreta detaljer om esoteriska färdigheter till Bortom och Leviathan som synts i en del tryckta böcker men inte beskrivits officiellt.

3. Slutligen vill jag få klart Svart svan, den första expansionen till Leviathan som fokuserar på skepp och sjöfärder. Det kommer jag troligen inte hinna med, men vad för person som vore jag om jag inte la upp lite omöjliga mål också?
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Jag har lovat Tove & Anders två Fenix-artiklar med material till Sci-Fi!: först djungelplaneten Kythera och sedan psi-regler. Jag ska också skriva klart del 3 i Patchwork World, en kortroman med titeln Dusk and Dawn.

Längre än så orkar jag inte tänka idag.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,130
1. Hitta folk i Sthlm som vill lira lite kul old skool hacka & slaska med svärd o svartfolk o grejer. System helst DoD men kanske är på tiden att man ger sig på OSR eller nåt

2. Spelleda min coola postapoc-idé med några kul människor. Antagligen med mutant-regler, men det är egentligen rätt flexibelt.

3. Upptäcka nåt nytt rollspelssystem att lira

(Ere nån som i Sthlms-trakten som e sugen, hör av er!)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
För mig är det mer hopp än tro, men jag siktar på:
1. Skriva klart min Star wars-kampanj och publicera den.
2. Väcka Britannia 1914 till liv. Skriva klart världen och äntligen välja system.
3. Skriva ned alla element för Endless world och börja spela i den.
 

Arazand

Veteran
Joined
6 Aug 2015
Messages
190
1. Gör klart betaversionen av reglerna och färdigställa settingen till projektet.
2. Få projektet is händerna på lite testare. Revidera regler utifrån feedback.
3. Börja hjälpa en vän med sitt rollspelsprojekt.

(4. Fortsätta mitt samarbete med min illustratör och göra en bra layout till projektet.)
(Projektet har inget bra namn ännu.)
 
Top