Nekromanti rollspel.nu

Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Jag tycker tyvärr att Rollspel.nu har tagit ett steg totalt nedåt sedan Walium tog en mera framträdande roll. Ibland kan man inte låta bli att förundras över hur jäkla underliga modereringar som förekommer här. Dom påminner lite om etik reglerna som förekommer på endel av amerikanska skolor nuförtiden. Då man inte har rätt att utrycka vissa åsikter.
Nuvarande modereringar och till viss del vissa av moderatorerna uppmuntrar ju inte direkt till intressanta diskutioner utan snarare kapar av dem.

Så min fråga är, hur långt mandat har en sittande redaktion? Är det tillsvidare eller? Walium är ju knappast en person som själv släpper ifrån sig något.

Frågan går väl i första hand till Gardener i form av nuvarande ägare. Men även till övriga såklart eller andra som är intresserade av att diskutera min extrema åsikt :gremsmile:

Sen om jag blir bannad för det här inlägget :gremwink: tack för mig och lycka till :gremwink: Till trots av vad många säkert tror att jag tycker så är ni helt suveräna här! De flesta av er är smarta tänkare som är villiga att lyssna och diskutera en åsikt! Och sådant är sällsynt i dagens samhälle! all credit till er!
Love you!
/Micke

bäst jag skriver det, jag skiter fullständigt i att troberg vart bannad. Det är hans problem och i hans fall fanns det säkert anledning.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Uppenbarligen är det betydligt svårare att peka ut något exempel än att sitta och kasta ur sig allmänna och onyanserade anklagelser.

Så min fråga är, hur långt mandat har en sittande redaktion? Är det tillsvidare eller? Walium är ju knappast en person som själv släpper ifrån sig något.
Walium sitter inte i redaktionen, men låt för guds skull inte något så trivialt som fakta hindra dig i din argumentation.

/tobias
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Ursäkta mig då... borde skrivit ledningen.

Jag skulle säga i stort sätt alla modereringar som har kapat diskutioner tvärt. Ett anti exempel, jag skrev ett oseriöst inlägg angående manga porr. Krille flyttade ut tråden till oftopic forumet. Bra moderering. Sedan några dagar senare fick jag en till moderering via pm från dimfrost när diskutionen var redan död. Dålig moderering och onödig.

skitsamma diskutionen angående bra eller dåliga modereringar har tagits i all oändlighet, jag vill veta hur lång tid moderatorer har som mandat, eller om det är tillsvidare. Nästa generation av moderatorer har kanske den mognad som krävs(Och jag menar då inte hela moderatorkåren såklart, de flesta är bra, men det är de dåliga som blir framträdande). Tyvärr så har ju några av de bra försvunnit pga de dåliga moderatorerna.

Hursomhelst du får gärna svara på min fråga.




"Vem fan behöver fakta när man har en åsikt?" :gremlaugh:
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
en ledning är någon som leder något i det här fallet forumet, moderatorerna samt redaktionen.

Trodde att någon som skryter med 155 i iq kunde förstå något så simpelt. Men fråga gärna så förklarar jag mer än gärna, jag är inte så hemskt smart så kan bli lite otydligt ibland.


edit:
det kan även vara något som man transporterar något igenom, som, ström, vatten mm. Tex ett rör.

Sorry föresten för mitt inneboende förakt för folk som skryter om sin iq.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag tycker som Gurgeh att det vore på sin plats med något konkret exempel på någon av de »jäkla underliga modereringar« du tänker på.

Och sen kan jag förstås inte låta bli att undra vad det är för åsikter »man inte har rätt att uttrycka«.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Sorry föresten för mitt inneboende förakt för folk som skryter om sin iq.
Det är helt okej, jag föraktar själv en massa typer av människor, till exempel personer som kommer med svepande anklagelser som de inte kan backa upp med fakta och personer som kritiserar något utan att ha brytt sig om att försöka sätta sig in i hur det fungerar, men eftersom jag är socialt kompetent brukar jag låta bli att skylta med det.

/tobias

PS
Enligt dig "leder" moderatorerna någonting. Kan du berätta vad det är vi "leder"?
DS
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
[citatDet är helt okej, jag föraktar själv en massa typer av människor, till exempel personer som kommer med svepande anklagelser som de inte kan backa upp med fakta och personer som kritiserar något utan att ha brytt sig om att försöka sätta sig in i hur det fungerar, men eftersom jag är socialt kompetent brukar jag låta bli att skylta med det.]

[/ QUOTE ]

Det är lätt att kalla sig socialt kompetent, det är en annan sak att vara det. Speciellt om man ser på dina nedlåtande svar( som lustigt nog fått mig att ge nedlåtande svar)

Skryta om iq har väl bara ett enda syfte att få en måttnål på att man är bättre än andra. Mensa klubben för inbördes beundran. Har också tagit det där testet tragiskt nog, och jag inser att det bara handlar om rätt utbildning. Har man läst teknis utan att sova på lektionerna så var det inga problem.

Ni leder diskutioner och sätter upp regler för diskutionerna.

Så kan du svara på min fråga?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,894
Location
The Culture
Ni leder diskutioner och sätter upp regler för diskutionerna.
Nej, moderatorerna gör varken det ena eller det andra. Det är redaktionen som sätter upp reglerna, och moderatorerna som tillämpar dem om inlägg bryter mot dem.

/tobias
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
Nja håller inte med till fullo, och redaktionen kanske sätter upp reglerna. Men ni är både polis jury och bödel. Och juryn tilllämpar reglerna efter egen uppfattning. Det är jävligt lätt att vrida på en text så att den får ett annat syfte än dess ursprungliga syfte.

Men återigen, kan du svara på min fråga?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
[url="http://www.rollspel.nu/index.php?option=Information&task=viewarticle&artid=30" said:
reglerna[/url]]
Forumets roller
Forumets moderatorer håller reda på användarna. Forumsredaktören eller forumsredaktörerna håller reda på moderatorerna, chefredaktören håller reda på övriga redaktörer, och ägaren tillsätter chefredaktör. Eventuella överklaganden ska tas i den ordningen.
Moderatorerna är alltså kvar så länge forumredaktören har behov av och förtroende för dem. Forumredaktören och övriga redaktörer sitter kvar så länge chefredaktören har förtroende för dem, och chefredaktören sitter kvar så länge ägaren har förtroende för honom eller henne. Dessutom kan man naturligtvis avgå självmant på alla nivåer.

Duger det som svar på din fråga, nu när det är utrett vad det faktiskt är du menar?


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
Re: rollspel.nu(ot)

Du ser i forumlistan vem som modererar vilket forum. Redaktörer är enklare: Gardener är ägare, Ackerfors chefredaktör, Dante grafikredaktör och jag forumredaktör. Poster som innehållsredaktör och teknikredaktör (som om den någonsin skulle kunna tillsättas...) är vakanta för tillfället.


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
Re: rollspel.nu(ot)

Varför det? Redaktörerna står ju på regelsidan (och du har väl läst reglerna?) och på redaktionssidan även om det inte har justerats att Snigel har avgått, och jag tycker det är överskådligt med forumlistan. Vad finns det för behov av en sådan lista?


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
Re: rollspel.nu(ot)

Det behövs inte. Följande är moderatorer (förutom redaktörerna): Bearnie, Bobby Magikern, Dnalor, Gurgeh, Krille, Lycan, Simon och walium.


/Dimfrost
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,457
Location
Helsingborg
Re: rollspel.nu(ot)

Vad mer specifikt är det tänkt att teknikredaktören ska göra?

/Han som undrar varför tråden heter "rollspel.nu" och inte "bort med walium"
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,546
Location
Fallen Umber
Re: rollspel.nu(ot)

Koda, antar jag. Jag vet i alla fall att det har funnits en sådan post tidigare, och det vore ju inte fel att ha någon aktiv kodare. I och för sig har det funnits poster som communityansvarig också, och det är inte riktigt mitt ansvarsområde, så jag kanske ska sluta uttala mig. :gremsmile:


/Dimfrost
 
Top