Nekromanti rollspel.nu

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Notering

Se bara hela nanoapan tråden, mest bortflykter.
Jag var en av de som kritiserade nanoapan i hårda ordalag.

Resultatet av det var i slutändan INTE undanflykter. De inblandade har klart och tydligt tagit konsekvenserna att debatten, och saken är i mina ögon helt utredd och passerad.

Jag känner att det är viktigt att påpeka detta. Det finns gränser för hur länge man ska älta saker och ting som redan är vatten under broarna sedan länge.

/M
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Saker och ting upprepar sig

lägger därefter ner sig själv självmant i denna deltråd eftersom det känns som om den redan avhandlats
Ja, frågan har avhandlats en gång redan, men nu har det uppdagats att jag inte kan föra diskussion på rollspel.nu utan att vissa personer kommenterar mig nedlåtande på #rpgonline. Det som en gång var är en enstaka incident är nu ett upprepande beteende.

Jag vet dock att diskutera saken här enbart kommer leda till mer skitsnack så det finns det väl ingen poäng med. Även om inte ordvalet i sig är det skarpaste så är det fortfarande handlingen som jag motsätter mig. Eller för att vara mer tydligt, skitsnacket i sig är en sak, jag kan inte hindra folk från att prata, men låt mig för fan slippa läsa vad som sagts på internet!!!

Det slutade för länge sedan vara baktalning, det är skitsnack som vissa personer vill att jag ska se för de vill att jag ska bli arg. Handlingen har helt enkelt tagit sig till nya höjder.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Re: Varför bevisa en självklarhet?

Det är väl ingen som påstått att moderatorer är felfria? Gurgeh har absolut inte gjort det, även om det verkar som att det är honom du åsyftar givet dina tidigare inlägg i tråden.
Nedanstående antyder onekligen en viss arrogans och moderatorers felfrihet, samma person som skrek efter exempel och när han inte fick några så han just detta.

Precis som i alla tidigare trådar om hur fel moderatorerna gör tycks det inte existera ett enda exempel på ett fel som en moderator gjort. Varför är jag inte förvånad?

/tobias
Jo, tydligen behövde poängen bevisas.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Saker och ting upprepar sig

Det fins ingen anledning för dig att känna dig unik eller speciell. Vi pratar om allt möjligt som folk postar här.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Syntax error

Eller för att vara mer tydligt, skitsnacket i sig är en sak, jag kan inte hindra folk från att prata, men låt mig för fan slippa läsa vad som sagts på internet!!!
Alltså, jag är ledsen, men min hjärna kan inte montera ner den här meningen och få den att betyda något som har bäring på verkligheten. Frågan det hela hänger på är förstås: Varför läser du det då? Det är inte så att någon står utanför ditt fönster med megafon och läser loggarna.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Re: Saker och ting upprepar sig

Det vet jag, det är dålig stil men fullt acceptabelt tills jag kan läsa kommentarerna på internet. Då slutar det vara något enbart för dem som är kanalen. Då är det för allas ögon.
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Re: Syntax error

Okej, jag utvecklar.

Så vem som helst kan läsa det på internet! Jag kanske inte är okej med att vem som helst kan läsa om det. Har det bäring på verkligheten?

Då har det lämnat den slutna krets som deltog i diskussionen.

Sedan är det förstås allmänt lågt att så snart man har kommentarer om något på rollspel.nu ta det till #rpgonline istället för man vet att där gäller det inte kontroll över vad man säger. Men det är väl upp till var och en.
 

Olle Linge

Snigel
Joined
23 Oct 2003
Messages
2,882
Location
北極東邊
Nej

Så vem som helst kan läsa det på internet! Jag kanske inte är okej med att vem som helst kan läsa om det. Har det bäring på verkligheten?
Nej, det har det inte. Precis som har påpekats ett otal gånger är inte loggarna offentliga på så sätt man till exempel kan söka på dem på Google eller liknande. Så vem som helst kan inte läsa det på Internet. Det här vet jag att det har förklarats så många gånger att det nästan börjar bli töntigt.

Om du säger att du syftar på den slumpade citatgeneratorn tror jag inte på dig, för du får sitta och vakta den sidan riktigt jävla länge om du ska hitta skitsnack om dig. Det skrivs ofantliga mängder text i den kanalen och att just ett citat som handlar om dig ska komma upp är extremt osannolikt. Så mycket pratas det inte om dig, tro det eller ej!
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Re: Nej

Precis som har påpekats ett otal gånger är inte loggarna offentliga på så sätt man till exempel kan söka på dem på Google eller liknande.
Jag har lyckats googla fram statssidan. Det var väldigt enkelt, första träffen var rätt. Kan jag googla det så kan andra hitta det!

Om du säger att du syftar på den slumpade citatgeneratorn tror jag inte på dig, för du får sitta och vakta den sidan riktigt jävla länge om du ska hitta skitsnack om dig. Det skrivs ofantliga mängder text i den kanalen och att just ett citat som handlar om dig ska komma upp är extremt osannolikt. Så mycket pratas det inte om dig, tro det eller ej!
Och söta lilla slumpen gör att precis i samma stund som jag skriver på rollspel.nu igen så säger samma person som tidigare saker om mig i #rpgonline och just denna mening hamnar på sidan. Vill du se skärmdumpen på det?

Och har inte Netfeed själv sagt att slumpgeneratorn behandlar de senaste 20 skrivna inläggen en person skriver? Så beroende på när sidan uppdaterats så är det inte på långa vägar speciellt osannolikt att något ska dyka upp om det nyligen har diskuterats.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Saker och ting upprepar sig

Men det är okej att skriva saker som det här citatet på rpgonline (som jag för övrigt citerar här eftersom det är på samma nivå som de andra)?

"Så Yassilus hade skägg på Gothcon, jag hade honom som sl under ett spel men kan ändå knappt minnas honom... Alltså sorry... Det måste varit ett damn mesigt intryck.
Det där är många saker som tillsammans borde skapat ett minne. Eller så saknar Yassilus totalt sexappeal och jag bara tyckte det var meningslöst att ge honom minnesutrymme, men jag brukar inte så totalt missa någon. Det manliga släktet överlag brukar jag lägga på minnet."
- Tibbelin
Och det var varken det enda eller det grövsta du skrev till och om folk i rpgonline när du var där. Jag är mest nyfiken på var dina gränser går. Vad är okej när och vem får säga det? Det korståg du för här är ju knappast i proportion till vad som faktiskt hänt. Ska vi sluta vara småsinta snart, för ju mer jag läser verkar det bara som att det är samma grej som får dig att skriva 50 inlägg på Rollspel.nu-forumet för att klaga på allt. Jag tycker att det börjar bli dags att sätta saker i rätt perspektiv.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,904
Location
The Culture
Läsövning

Jag ska försöka förklara vad jag menade, men har inga som helst illusioner om att jag ska lyckas uttrycka mig så tydligt att du inte lyckas hitta ett sätt att missförstå det. Jag förstår inte heller varför det ska vara nödvändigt eftersom Magnus Seter redan förklarat vad den där meningen betydde.

Jag skrev följande:
"Precis som i alla tidigare trådar om hur fel moderatorerna gör tycks det inte existera ett enda exempel på ett fel som en moderator gjort."

Det betyder INTE att moderatorerna aldrig gör fel!

Okej, är det klargjort. Jag har läst meningen flera gånger nu och kan inte hitta något sätt den kan missförstås på. Då går vi vidare till nästa del av förklaringen:

Det betyder att de som klagar på moderatorerna sällan framför exempel på det de tycker är fel, utan föredrar att hålla sig till vaga och svepande anklagelser. (Och när exempel väl dyker upp handlar de ofta om helt andra saker än moderatorsarbetet eller är så fåniga att kritiken spricker som en ballong fylld av tomma ord.)

Där blev det lite mer komplicerat, så det går säkert att missförstå det på något sätt. Lycka till med det.

/tobias
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
l ett diskutionsforum, jag gör vad forumet är avsett för.
Det gör du faktiskt inte. När diskuterade du rollspel senast? Forumet är faktiskt inte främst till för att diskutera OT-grejer och hur mycket moderatorerna suger.


/Dimfrost
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Re: Forum: the Shadow War

Att likna forumet med krig är naturligtvis en oproportionerlig överdrift. Däremot finns det tydligen spänningar mellan gäng som känner varandra IRL. Exempelvis, mycket snabbt efter den nya administrationen tillträdde kom irritationen mellan "Team Marco" och "Team Dimfrost" upp till ytan. Och den så kallade Linköpingsmaffian har blivit anklagad för att ha gjort sig skyldiga till brottet att existera.

Flera mastodonttrådar har poppat upp här på rollspel.nu-forumet på kort tid och jag misstänker personligen att problemet är "prison gangs", inte att det saknas en användarombudsman eller förtroendeomröstningar och sånt.
Maktkampen där Göteborgsmaffian och Linköpingsmaffian kämpar om vem som ska dominera webbplatsen är bara en liten vindpust jämfört med den storm som är bråket mellan moderatorkåren och den lilla klick gnällande pajsare* som hatar moderatorkåren i allmänhet, tycker jag. Även om jag har haft mina duster med Marco är det ingenting jämfört med ett antal rättshaverister.

<font size="1">* Observera att detta inte avser att peka ut någon som inte själv känner sig träffad. Ingen som anser sig framföra underbyggd kritik, alltså. Och absolut inget personangrepp.</font size>


/Dimfrost
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Re: Forum: the Shadow War

Maktkampen där Göteborgsmaffian och Linköpingsmaffian kämpar om vem som ska dominera webbplatsen är bara en liten vindpust jämfört med den storm som är bråket mellan moderatorkåren och den lilla klick gnällande pajsare* som hatar moderatorkåren i allmänhet, tycker jag. Även om jag har haft mina duster med Marco är det ingenting jämfört med ett antal rättshaverister.
Lokomotiv och Troberg känner tydligen varandra så jag antar att de är Dalamaffian?
Just exemplet med dig och Marco tog jag framför allt upp för att det är färskt.
När jag var ny här på forumet pratade folk om Stockholmsmaffian, jag visste inte vilka som ansågs ingå där och jag brydde mig inte heller. Dante och Seter kanske?

Gordeg
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Cosa Estockolmo!

Hah!

Jag och Dante kan vara med BÅDE i Deathly Knätofsers OCH Cosa Estockolmo!

/M
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,499
Location
En mälarö
Re: Cosa Estockolmo!

Jag och Dante kan vara med BÅDE i Deathly Knätofsers OCH Cosa Estockolmo!
Dessutom kan du och Storuggla bilda de senares underavdelning "Huddinge Hellmoppers". :gremgrin:

/Anders
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Re: Läsövning

Okej, är det klargjort. Jag har läst meningen flera gånger nu och kan inte hitta något sätt den kan missförstås på.
Det där är lite tvetydigt i sig, så klart den som skriver något kan se det exakt som den menade det. Men på internet, utan röstvariationer så är det man skriver inget annat än ord. Och din ursprungliga mening kan i allra högsta grad uppfattas som en överlägsen inbillad perfektionism från din sida.

Det är därför man måste vara försiktig med vad man skriver, vilket gäller moderatorer mer än andra, just för att ni ändå förväntas hålla er till en högre standard om ni önskar ha bibehållen status.

Det är sådana uttalanden med tvetydlig innebör som leder till att användare tappar förtroende för en moderator, och det med rätta.

Jag känner inte dig, jag vet inte hur du "brukar" uttrycka dig, jag vet inte hur "bra" eller "dålig" du är som person (jag har noterat att Magnus Seter anser du är bra men jag känner inte honom heller så det betyder inte så mycket för mig), så jag bedömer bara det jag ser själv och som du formulerade dig så var det inte på långa vägar en glasklar innebörd åt något håll.

Det betyder att de som klagar på moderatorerna sällan framför exempel på det de tycker är fel, utan föredrar att hålla sig till vaga och svepande anklagelser.
Blev inte det där exakt samma sak som du anklagat mig för? Att gå in för den negativa tolkningen? Du antar när någon påtalar bristande perfektion hos moderatorerna att den personen har fel såvida det inte omedelbart framförs ett knivskarpt exempel.
 
Top