Geometri på låg nivå.
Min åsikt: [color:blue](öh.. vem annars?)</font color=blue>
Varning: Logiska luckor och utelämnade bisatser på grund av starkt koffeinmissbruk och förkylning nedan. Consider yourself warned.
"A4:formatet" är väldigt behändligt och bra (fast klumpigt) om det inte i de flesta fall rör sig om halvtaskiga limbindningar. Jämför t ex Eon och Vampire - Vampireboken kan gärna få ligga öppnad, medan jag är rädd att sidorna ska börja falla ur om jag öppnar Eonboken "på riktigt". Nu är det ju iofs så att jag är snuskigt försiktig med bokryggar - de klassiska vecken på pocketböckers baksidor - efter att någon har tagit och "öppnat boken rejält" - är det värsta jag vet! (mörda! /images/icons/wink.gif)
Nu är jag osäker, men är det någon stor skillnad på Vampires kostnad och Eons? Är inte skillnaden i så fall överkomlig för konsumenten? (Just nu kan vi väl bortse från att WW är betydligt större än neogames, och således har råd med lite kraftigare böcker, i och med den stora upplagan).
Det jag tycker är konstigt är att inget har nämnt
WitchCraft som är i ett A5-format (eller något liknande - ni fattar) och har hårda pärmar; en bok, som i formatet är helt perfekt (behändligt, bra
och smidigt).
Att mindre böcker -> större omfång (mer sidor) -> fetare bokryggar -> avskräckande, kan jag bara delvis hålla med om. Ett mindre projekt kan se större ut iom ett mindre format och en bok behöver ju faktiskt inte
bara innehålla regler... ([color:blue]-"Var i all världen är världen?", som en bekant utbrast vid bläddrandet i Eon II</font color=blue>). Personligen sätter jag hållbarheten först; en "pocketbok" jämfört med en vanlig bok med samma limbindning och omfång (text, inte sidmässigt) är sämre, eftersom det blir jävligt mycket svårare att läsa pocketboken utan att den börjar falla isär.
Summerat: A4 gör sig bra i hårdpärm, precis som "A5" (whatever). Limbindning är kasst, för att det går inte att öppna boken på "rätt sätt", i vilket fall jag skulle föredra en A4:bok. Ju tjockare bok destå ondare gör det när man slår dumma spelare i huvudet (=bra)!
//
MiDNiGHT. - Grammatikprov i Tyska om... fem timmar!
YES! /images/icons/tongue.gif