ceruleanfive;n323710 said:APM har ett intressant spel på gång som handlar om manlighet och heder på vikingatiden. Jag har mest sneglat på det, men han kan säkert berätta lite mer.![]()
Genesis;n323709 said:Jag tror mer på fruktfullt tomrum här. Designa saker runt mansidealet, men definiera det inte svart på vitt, för det tar bort utforskandet. Jag hade velat ha ett spel som frågar "Vad innebär det att vara man?" utan att ge ett svar. Som leder till situationer där mansidealet förstärks, undergrävs och utmanas.
APM;n323791 said:Utforskandet finns fortfarande där - men i vårt fall är nog frågan "vad kan toxisk maskulinitet leda till?". Och det är det man spelar för att ta reda på.
Med det sagt är jag osäker på ifall det här spelet ens är i närheten av det som avsågs med trådstarten.
Återigen otroligt osmaklig liknelse.Grisodlar'n;n323686 said:Ja, det finns ju alltid "it". Som i: "It rubs the lotion on its skin, or else it gets the hose again"
Evokee;n324052 said:Har den här tråden bytt namn? Hur gick det till?
tråddelning.Cissi;n323840 said:Moderering:
Jag bröt ut de här inläggen ur tidigare tråd.
/Cissi
Rymdhamster;n324053 said:tråddelning.
Evokee;n324055 said:Jag fattar inte, det ser ju ut som att orginalinlägget är kvar med fått en ny titel?
Rymdhamster;n324059 said:Coolt! När man bröt ut allt som var off topic så blev det inget kvar =D
Eller kanske troligare så är det något med uppdateringen som gjordes som fick trådseparationsfunktionen att haverera.
Evokee;n324064 said:Frågan är då hur tråden fick en ny titel? Min misstanke är att nån annan än trådskaparen själv bytt namn på tråden till nåt mycket mer pejorativt.
Rymdhamster;n324059 said:Coolt! När man bröt ut allt som var off topic så blev det inget kvar =D
Eller kanske troligare så är det något med uppdateringen som gjordes som fick trådseparationsfunktionen att haverera.
Magnus Seter;n324066 said:Det är ett misstag som jag håller på att reda ut. Trådens titel ska återställas, bara jag kommer ihåg vad den hette från början.
/Magnus
Evokee;n324070 said:Du får höra med trådskaparen. Im just kidding...
Men hette nåt om den nya mansrörelsen tror jag.
Rymdhamster;n324074 said:Den gamla tråden finns kvar under Spelmakarforumet; "Rollspel för den nya Mansröreslen"
Det som verkar ha hänt är att istället för att bryta ut valda inlägg till en ny tråd, så omdirigerades hela den gamla tråden till den nya tråden. Eller nått sånt.