Grisodlar'n
Hero
Måns;n323590 said:Jag kikade lite på de där länkarna och sidorna som du nämnde. Visst, det finns en del kamratskap och sökande efter syfte, men det finns också en god dos homofobi, militant anti-feminism, rasism o.dyl. Skulle man ta fasta på dessa delar skulle det kunna bli ett spel som handlar om stenhårda män som anser att det är rätt att våldta svaga kvinnor eftersom de inte kan försvara sig själva och hugga huvudet av underlägsna mörkhyade fiender, också de svaga och underlägsna den starke vite mannen.
Jag säger inte att det är vad du eftersträvar. Jag säger att det dessvärre är en del av den manskultur du pratar om. Den är ganska stor, och rymmer en hel del som jag personligen inte bara uppfattar som direkt skadligt utan även förkastligt.
Så, ska man göra ett spel som tilltalar delar av denna manskultur så vill man kanske vara helt säker på att man inte förväxlas med den mer hatiska sidan av den?
Se mitt senare inlägg angående mer militanta strömningar. Nu är ju det här med homofobi något som tydligen bearbetas under Bards mansläger, så att sådant kan ju ingå i spelet. Jag själv har ju enormt svårt att krama både män och släkt. Jag anar att jag inte är ensam.