Jag är peppad och har börjat läsa in mig på all möjlig shit i tidigare varulvsspel, för jag anar att referenser till metagrejer kommer vara en grej. Har i tips om vad man borde läsa in sig på?

Välkommen in i spel. 
Nu vet jag ju inte din status så detta kanske hjälper ulvalaget mer än nödvändigt men gissar att ulvarna ändå snackar ihop sig och tippsar varandra så: 
Finns väl en massa tipps att dra till med: 
Vad dig själv och delta aktivt och så transparent som möjligt. 
En bybo ljuger aldrig (dock lurigt med reglerna nu denna gång då vi inte får prata om …) 
Försök gräva på oss andra spelare med frågor och att hitta nåt på oss som du tycker ser ut som att det verkar döljas nåt. 
Ulvarna vill ju inte vara i rampljuset och gillar att chilla lite utan att dra på sig heat. 
Det finns en del med Varulvspelteorier som gamla stofiler såsom Vimes å Basse brukar komma dragande med såsom tex: UlvaBasses (var det snott från Vimes) teori om 
Ulvrationalitet från MU5 förra året. Den handlade (om jag fattat rätt) typ om att om vi spelare beter oss på ett visst sätt som Varulv. Basse raddade upp att det fanns dessa kategorier av Ulvar: med Basses förslag om vilka ulvar vi andra är. 
Kaoziga ulvar: Basse, RasmusL, KK, Anthrox
Försiktiga och intelligenta ulvar: Impetigo, Waterhouse, Octagonal, Empiricus, Brynolf, Andersson
Nybörjarulvar: HerrK, LegoIvar, Hägerstrand, Skarpskytten
Konsekventa och lagom försiktiga ulvar: Sidd, Biobunker VII, Fjodorsenuba 
Du som ny här skulle tex kunna hamna i gruppen nybörjarulvar. 
Har lite anteckningar sparat om detta men kolla in MU5 mer. 
För övrigt så är detta Basses påstådda överblick (denna gång var denne ulv så vete tusan om det var ärligt tyckande). 
Vete tusan om Biobunker ska klassas som försiktig, Waterhouse som försiktig och Basse själv som Kaozig som ulv? 
Men detta är egentligen överkurser som jag vete tusan ger så mycket. 
Kolla ett par rundor in i spel hur folk röstat och ligger i röstdrev. Följer en spelare nån annan. 
Har två spelare beröringsskräck? 
Låssas 2 spelare bråka osv? 
Kan du hitta en spelare som spelar ”onaturligt” och försöker föreställa sig att vara bybo…
Osv. 
Ingen fara att skriva fel- delta och ha kul